Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

toch vreemd dat een EU lidstaat zomaar eenzijdig een middelvinger kan opsteken en voertuigen die voldoen aan de wettelijke EU richtlijnen omtrent geluidsemissies verbieden.
Ik begrijp de motivatie wel maar vraag me af of het stand zou houden voor een rechter.
Beetje hetzelfde als wat er in Oostenrijk gebeurt...
Zelfs "hun" eigen merk KTM produceert sommige types die ze dus in een deel van Oostenrijk niet meer mogen gebruiken.

Da's toch hetzelfde als bij lokale milieuzones gebeurt? "Ja je voertuig is toegelaten, nee je mag hier niet in met je diesel."
 
Keek eens verder door naar die controle filmpjes in Duitsland.
Die zijn behoorlijk steng idd :o

Zie hier, koppeling en Remhandel niet origineel en aangemeld (je ziet ze hier ook overal)
Niet meer verder rijden en hij gaat op de aanhanger naar huis.

Maar dat mag pas nadat de handels eraf gehaald zijn :o :o


En dan hier klagen over de regels voor motoren :+

Wat heb ik dan een mazzel hier, zo lang je hier (Tasmanie) niet te hard rijdt interesseert ze het bijzonder weinig wat je met je voertuig doet..
 
Is er eigenlijk een manier waarop je de gegevens van het RDW kan laten wijzigen?
Stel je zet een andere uitlaat onder je motor die stiller is dan de standaard uitlaat, kan je dit dan ook administratief laten terugkomen.
Meer dat, mocht de trend aanslaan, het (misschien) een stukje goedkoper is om een andere uitlaat te kopen en een herkeuring te laten uitvoeren dan direct een andere motor aan te schaffen.
 
Er zijn natuurlijk genoeg aftermarket uitlaten te krijgen die ook type goedkeuring hebben.

Mijn VFR werdt geleverd met een Akra die typegoedkeuring heeft en zelfs 1 db minder op papier staat dan de OEM uitlaat. (ik een pakket gekozen bij de motor voor de koffers zat de uitlaat ook bij)
Je krijgt er dan netjes een certificaat bij voor bv Duitsland waarin staat dat deze uitlaat goedgekeurd is voor dit type motor.
Zolang je de db-killer er niet uithaalt is er niets aan de hand dus. Sterker ik had nog een moertje maar Akra wil zijn goedkeuringen houden dus db-killers krijg je er tegenwoordig niet meer zo eenvoudig uit. (vaak gepuntlast nu)

Nederland is wel een apart land, mijn OEM uitlaat had ik wel maar is dus nieuw (had er nooit onder gezeten)
Wanneer ik die probeer te verkopen krijg ik er nog geen 75 eur voor op marktplaats en er wordt eigenlijk niet op gereageerd. Dus een OEM valt wel mee ;)

Ik doe mijn VFR weg, dus de OEM er ondergezet en de Akra verwijderd (heeft er 123k ondergezeten)
Alleen het plaatsen van de foto's op een forum levert aan pb's op van mensen die hem willen hebben en meer bieden dan de OEM :+

Geeft aan hoe de markt in Nederland is.

Ik sluit niet uit dat de uitlaat meer waard is dan de rest van de motor...
 
Is er eigenlijk een manier waarop je de gegevens van het RDW kan laten wijzigen?
Stel je zet een andere uitlaat onder je motor die stiller is dan de standaard uitlaat, kan je dit dan ook administratief laten terugkomen.
Meer dat, mocht de trend aanslaan, het (misschien) een stukje goedkoper is om een andere uitlaat te kopen en een herkeuring te laten uitvoeren dan direct een andere motor aan te schaffen.

:+

Leuk gevonden, maar dat gaat echt niet lukken.

Waarom zou de overheid zoiets uitvoeren, betekend een enorme berg administratieve rompslomp terwijl de grens al bekend is. Dat jij eronder wil gaan is prima, maar het brengt voor de overheid verder niets dat je netter bent als vereist.
 
Ik rij al jaren met originele uitlaten (stil dus en wettelijk toegestaan) omdat ik vind dat je je medemens niet moet opzadelen met jou herrie.
Nu zien we waar dit toe leid en geloof mij maar dat het hier niet ophoud...de knoppen zijn geinstalleerd en nu kunnen ze er aan draaien gaan.
Wat mij betreft mogen ze al die stumpers met aangepaste of aftermarket pijpen de hele rommel gelijk in beslag nemen....
Helaas zijn ook de mensen die hun zooi wel origineel laten er ook weer door gedupeerd...

Jij bent een goeie en geen stumper, stom volk of tokkie. 👍
 
Ik probeer in de sfeer te blijven, ach en wee en zulks...
Lach er maar om ...dat is mischien t beste maar t geeft wel aan waar we hier in de eu naar toe gaan.
Ook hier in nl zie je langzamerhand een affersie tegen motoren groeien.
Hoe makkelijk is het dan om zo n relatief kleine groep het leven zuur te maken?
 
Tot op zekere hoogte begrijp ik het ook wel.
Heb het hier ook op het hondeloopje savonds...mensen die langskomen op een standaard scooter is me prima maar je hebt ook gasten met zo n pak tyfus herrie in hun kut scooter en daar wordt ik helemaal kriegel van.....en me hond ook...toch eens kijken of ik hem tijdens IPO training kan leren hoe je een ettertje van een passerende scooter rukt...
 
Tot op zekere hoogte begrijp ik het ook wel.
Heb het hier ook op het hondeloopje savonds...mensen die langskomen op een standaard scooter is me prima maar je hebt ook gasten met zo n pak tyfus herrie in hun kut scooter en daar wordt ik helemaal kriegel van.....en me hond ook...toch eens kijken of ik hem tijdens IPO training kan leren hoe je een ettertje van een passerende scooter rukt...
Die honden gaan t ook niet lang doen hoor, als t om overlast en regels gaat :X
 
Lach er maar om ...dat is mischien t beste maar t geeft wel aan waar we hier in de eu naar toe gaan.
Ook hier in nl zie je langzamerhand een affersie tegen motoren groeien.
Hoe makkelijk is het dan om zo n relatief kleine groep het leven zuur te maken?
Terwijl je eerder zei en ik citeer, met de citeerfunctie:
dit is geen topic om de geluids discussie (weer) aan te slingeren...ik vind alles prima...luid...stil en alles er tussen in...

ik vraag me enkel af waarom de ene motorfiets zoveel meer geluid mag maken voor de wet dan de andere?
mijn huidige cbr1000rr mag maar liefst 98db maken bij goed 6k/rpm statisch...terwijl een vorige vstrom op bijna niks zat (78db oid) en mijn cb1000r op iets van 90db...
allemaal waardes die te vinden zijn op het kenteken plaatje en middels het kenteken nr op de site van de rdw...

das toch raar :? ...ik dacht dat fabrikanten gewoon moesten voldoen aan een max waarde maar het lijkt erop dat ze een motorfiets meten en wat ie produceert aan geluid wordt gehanteerd...daar lijkt het op maar dat kan niet waar wezen... :N _O-

kan iemand mij vertellen hoe dat nu zit??? google helpt me er ook niet veel verder mee...
feit is...een nieuwe cb1000r maakt iets van 90db max en een nieuwe cbr1k mag 98db produceren...
beide 1000cc dus je zou verwachten dat dat hetzelfde zou zijn... :?

Kijk dat nou zo mooi aan mensen hè, zo hypocriet als een ex roker, drugs gebruiker. Mensen die vergeten wat ze zelf deden, nu heel zuur zijn geworden en de Messias gaan lopen uithangen. Zoals de wind waait wappert je rokje, de weg van de minste weerstand.
Nou mij niet gezien, ik bewonder éénieder die zijn mening durft bij te stellen maar word lacherig van degene die aan mijn deur komt vertellen dat roken slecht voor me is.
Stel je dan nu maar voor dat je zojuist de deur in je gezicht dichtgesmeten zag worden en die pas weer opengaat zodra er weer een lachje afkan.
Laat je niet zo beïnvloeden, vorm een mening, stel bij waar jij die nodig acht maar verwacht niet dat een ander al zover is.

Nu mogen bepaalde motoren, ondanks de standaard demper, bepaalde gebieden niet meer in. Ondanks dat ze wanneer ze rijden misschien wel stiller zijn dan de motoren die er wel in mogen. Er kunnen nu twee dingen gebeuren, je rijd er niet in en voelt je gediscrimineerd of je kachelt gewoon door met in het achterhoofd dat je bij een controle een boete zou kunnen krijgen, mocht die er zijn, mochten ze aanleiding zien om jou aan te houden.
Mocht dat bij mij gebeuren en ze gaan me in dat gat met hun plaatselijke kapotte duitsch proberen de les te lezen dan zullen ze wat harder moeten praten omdat ze niet te verstaan zijn door het lawaai van al die auto’s en campers die behoorlijk moeten doortrekken omdat ze met hun te zwaar beladen karren de bergen niet opkomen, en ja, ze zullen gaan schermen met het grote gelijk dat ze gekregen hebben van hun beleidsmakers en dat zei de regels alleen maar handhaven en ze die niet zelf bedacht hebben. Ik laat me niet bang maken of zuur praten op een forum om een boete die ik mogelijk zou kunnen krijgen. Helemaal niet door lui die “me” i.p.v “mij” gebruiken als bezittelijk voornaamwoord.
 
Die honden gaan t ook niet lang doen hoor, als t om overlast en regels gaat :X
Ik ben benieuwd wat voor fucking monster je niet moet hebben wil die er ongeschonden afkomen als hij een paar honderd meter word meegetrokken door een motorfiets, degene die zwaar genoeg zijn om je eraf te trekken zijn niet snel genoeg, de snellen zijn te licht en zullen in je aandrijflijn verdwijnen.
Mocht iemand ooit het briljante idee hebben om dat bij mij uit te proberen dan kan hij afscheid nemen van zijn hond. En ik zal verklaren dat hij zijn gevaarlijke en daarop getrainde hond met het bevel van aanvallen op mij afstuurde en hem in zijn geheel verantwoordelijk houd voor de daaruit voortvloeiende kosten voor mij, mijn gezin, mijn werk en mijn hypotheek verstrekker.
 
Terwijl je eerder zei en ik citeer, met de citeerfunctie:


vorm een mening, stel bij waar jij die nodig acht maar verwacht niet dat een ander al zover is.

dat bijstellen heb ik dus inmiddels gedaan inderdaad en nee ik verwacht helemaal niks van een ander maar geef enkel mijn mening.
Ik geloof dat een forum daar toe dient dus wat jou hele verhaal nu behelst ontgaat me een beetje....
Jij ziet het (nog) anders en dat is prima....jou mening en mijn mening...tsss
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd wat voor fucking monster je niet moet hebben wil die er ongeschonden afkomen als hij een paar honderd meter word meegetrokken door een motorfiets, degene die zwaar genoeg zijn om je eraf te trekken zijn niet snel genoeg, de snellen zijn te licht en zullen in je aandrijflijn verdwijnen.
Mocht iemand ooit het briljante idee hebben om dat bij mij uit te proberen dan kan hij afscheid nemen van zijn hond. En ik zal verklaren dat hij zijn gevaarlijke en daarop getrainde hond met het bevel van aanvallen op mij afstuurde en hem in zijn geheel verantwoordelijk houd voor de daaruit voortvloeiende kosten voor mij, mijn gezin, mijn werk en mijn hypotheek verstrekker.

Als je even goed gelezen had had je gezien dat ik het over ettertjes op knetterluide kut scootertjes had....
Motoren heb ik niet genoemd en zie ik ook niet op een wandel/fietspad.
Dat maak jij er zelf van om mijn post op jezelf te kunnen betrekken en zo je 2 centen te kunnen ventileren vermoed ik.
Wellicht moet je iets luchtiger tegen de zaken aankijken en niet zo zuur gelijk lopen toeteren maar het zou ook kunnen dat jij perfekt bent en ik niet.
Geen idee en heel eerlijk vind ik het ook niet erg boeiend...
oh...en dat "fucking monster" is niet mijn hond...........
 
Terug
Bovenaan Onderaan