Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

Maximaal 60 km/uur, maar alleen voor motorrijders - MotoPlus

Krijg je automobilisten die 40 km harder mogen op je achterwiel. Daar is goed over nagedacht....:')

Maar het is wel stiller.............
Het maakt dus werkelijk geen reet uit, ze gaan er helemaal voor om het motorrijden uit te bannen.
Lekker met wat grotere groepen die onmogelijk in te halen zijn daar gaan rijden op een manier dat de automobilisten niet kunnen inhalen, dat je van die situaties krijgt net als bij caravans en campers waar je enorme slierten auto’s ziet aan kleven.
Het is moeilijk vechten tegen dat soort stupiditeit.
 
4 weekenden achter elkaar daar met 1000+ motoren achter elkaar aan gaan rijden de hele dag met 60km/u en dan zijn ze er gauw flauw van
 
Keek eens verder door naar die controle filmpjes in Duitsland.
Die zijn behoorlijk steng idd :o

Zie hier, koppeling en Remhandel niet origineel en aangemeld (je ziet ze hier ook overal)
Niet meer verder rijden en hij gaat op de aanhanger naar huis.

Maar dat mag pas nadat de handels eraf gehaald zijn :o :o


En dan hier klagen over de regels voor motoren :+
Wat hebben die agenten een raar accent, het is bijna niet te verstaan. Soort duitse tukkers
 
Keek eens verder door naar die controle filmpjes in Duitsland.
Die zijn behoorlijk steng idd :o

Zie hier, koppeling en Remhandel niet origineel en aangemeld (je ziet ze hier ook overal)
Niet meer verder rijden en hij gaat op de aanhanger naar huis.

Maar dat mag pas nadat de handels eraf gehaald zijn :o :o


En dan hier klagen over de regels voor motoren :+
Ik heb het filmpje twee keer gekeken maar ik hoor werkelijk niks over de koppeling, het gaat de agent om de rem hevel.
De spiegels zijn te klein dus dat was ook niet oké.
En de demper zonder killer was al een dikke boete maar als je de killer bij je hebt in je tas dan mag je indien er geen andere manco’s hebt wel verder maar word de boete verdubbelt ivm voorbedachte rade.
 
Ik heb het filmpje twee keer gekeken maar ik hoor werkelijk niks over de koppeling, het gaat de agent om de rem hevel.
De spiegels zijn te klein dus dat was ook niet oké.
En de demper zonder killer was al een dikke boete maar als je de killer bij je hebt in je tas dan mag je indien er geen andere manco’s hebt wel verder maar word de boete verdubbelt ivm voorbedachte rade.

Nee, klopt maar hij haalt hem er wel af, hij komt met beide handels aanlopen.

Killer is de tas heb ik ook nooit begrepen, dat is idd voorbedachte rade, naja je mag doorrijden.
Kun je hem er beter instoppen :)
 
Nee, klopt maar hij haalt hem er wel af, hij komt met beide handels aanlopen.

Killer is de tas heb ik ook nooit begrepen, dat is idd voorbedachte rade, naja je mag doorrijden.
Kun je hem er beter instoppen :)
Dat die killer helemaal schoon, nooit eerder gebruikt, in een tasje zit is echt wel dom als je kunt weten wat je te wachten staat als ze je aanhouden.
Hij is tenslotte een Duitser.

Het argument voor de rem hevel is dat het minderwaardig aluminium zou zijn, aluminium waar ze kozijnen van maken en het niet berekend zou zijn op de krachten die er op komen als je eens hard moet remmen.
Dezelfde hevels heb ik op mijn CB1000R en dan ook nog het model dat omhoog kan klappen wat hem zwakker maakt. Die knijp je dus echt niet plat, die buig je echt niet om. Dat er geen “Kraftfahrzeug Gutachten Sauerkraut Bockwurst hitlerjugend Nummer” instaat maakt het nog steeds geen inferieur product.

Dat geldt voor alle aftermarket spullen in Duitsland, geen zuurkoolnummer erin dus mag niet en een boete.
Wanneer je bij een bedrijf als www.Melvin.de een set remleidingen koopt dan kun je opgeven op welke motorfiets ze komen en dan komt er een certificaat bij. Voor ons niet interessant maar als Duitser heb je dat certificaat nodig als agent Ülli je aanhoud en ziet dat je andere leidingen gemonteerd hebt.
Dat geldt dus voor heel veel producten.

Wij mogen dus best veel, nog wel. Ik ben verder helemaal geen treurwilg of pessimistische droeftoeter over de toekomst maar de gang van zaken nu....
Ik geloof dat we weer een Wereldoorlog nodig hebben om al dat kleinburgerlijke de mond te snoeren, het gaat ondanks alles te goed dat we ons hier druk om maken.
 
Ik vroeg mij af na dit gelezen te hebben of er nummers op mijn hendels staan,en die staan er inderdaat op
Oh wat heb ik toch een mooi spul.ha ha
 
Op mijn fabrieksaf gemonteerde hevels staan geen nummers... En nu?
Er staat 96db op het kenteken... En nu?

Oh ja, de wereld is groter dan die paar straatjes. En als ik er langs moet dan moet ik er langs. Mijn motor voldoet aan de Europese regels en als Nederlandse staatsburger voldoet hij aan de nationale regels.
gezetz, gezwets.
 
Bij de buren gaat t niet alleen om motoren;

Lawaaiige wagons mogen Zwitserland niet meer in Zwitserland gaat vanaf 1 juli het verbod op het gebruik van spoorwagons met gietijzeren remblokken handhaven. Overtreders moeten rekening houden met boetes tot 50.000 euro. Het Alpenland verplicht het gebruik van de veel stillere remblokken al sinds begin dit jaar, maar gedoogde tot nu toe wagons met ijzeren remblokken


Kedeng.. kedeng...

😂🤣😂
 
Schijnt door de verschillende toerentallen te komen waarbij een dus niet stationary is en de die is blijkbaar niet eens van belang maar dat wat op het kenteken vermeld staat.

In het geval van het voorbeeld van @JaVaWa (dat is van jouw motor toch??) zijn het gegevens van een australische toelating (zie de tekst rechts onder op de sticker). Uiteraard kent men daar andere regelgeving en meetmethoden om tot toelating te komen dan in de EU.
Anders meten geeft dus ook andere waarden voor geluid en toerentallen. Eigenlijk is die sticker in deze discussie - en voor een eigenaar - alleen maar verwarrend. :$
 
Die stickers kunnen inderdaad verwarrend zijn. Als het een importfiets is kan het best zo zijn dat geen enkele sticker klopt.

Schijnt door de verschillende toerentallen te komen waarbij een dus niet stationary is en de die is blijkbaar niet eens van belang maar dat wat op het kenteken vermeld staat.
Ze zijn beiden stationair, al slaat dat niet op het toerental maar op het feit dat de motor niet rijdt tijdens de meting...
 
Die stickers kunnen inderdaad verwarrend zijn. Als het een importfiets is kan het best zo zijn dat geen enkele sticker klopt.


Ze zijn beiden stationair, al slaat dat niet op het toerental maar op het feit dat de motor niet rijdt tijdens de meting...
Er is er eentje die overeenkomt met die van de rdw, denk ik.
het stickertje met het v.i nummer laat ik zitten, de rest kan er wel af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan