Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

Het maakt dus werkelijk geen reet uit, ze gaan er helemaal voor om het motorrijden uit te bannen.
Lekker met wat grotere groepen die onmogelijk in te halen zijn daar gaan rijden op een manier dat de automobilisten niet kunnen inhalen, dat je van die situaties krijgt net als bij caravans en campers waar je enorme slierten auto’s ziet aan kleven.
Het is moeilijk vechten tegen dat soort stupiditeit.

Je omschrijft het zelf al goed.
Dit gaat niet werken 😉
Vraag me af hoelang dit gehandhaafd gaat worden.🤔🥳
 
Je omschrijft het zelf al goed.
Dit gaat niet werken 😉
Vraag me af hoelang dit gehandhaafd gaat worden.🤔🥳
Waarschijnlijk heel kort en daarna alleen bij ongevallen, hoe langer het remspoor des te harder heb je gereden. Bij ABS meten ze vanaf het allerlaatst mogelijk rempunt en de diepte van de deuk in het object dat je geraakt hebt. Daar gaat een formule overheen en dan blijkt altijd dat je te hard hebt gereden.
Boete is dan sowieso éénmiljoenmiljard euro, ter plekke te voldoen.
 
Over herrie gesproken.
Wij mogen met onze motoren (en auto's) niet te veel herrie maken.
Ook over vliegen vanaf Lelystad wordt veel gepraat.
Want mensen hebben last van het lawaai.
Maar dan snap ik een ding niet.
Er wordt in mijn omgeving 6 dagen per week met F-16 gevlogen vanaf Volkel.
Die kleredingen maken zo'n gigantische k*t herrie, dat je geen normaal gesprek meer kan voeren.
Elke dag wordt de naverbrander gecontroleerd of die het nog wel doet. En dat soms 15 minuten aan een stuk door.
Om gek van te worden. Niet normaal zoveel kabaal. Het is net of de wereld vergaat.
Waarom mogen zij dat wel????
Om het maar niet te hebben over de enorme hoeveelheid brandstof die ze elke dag verstoken. Terwijl wij e10 moeten tanken voor het milieu.
Wat een waanzin!!!
 
Over herrie gesproken.
Wij mogen met onze motoren (en auto's) niet te veel herrie maken.
Ook over vliegen vanaf Lelystad wordt veel gepraat.
Want mensen hebben last van het lawaai.
Maar dan snap ik een ding niet.
Er wordt in mijn omgeving 6 dagen per week met F-16 gevlogen vanaf Volkel.
Die kleredingen maken zo'n gigantische k*t herrie, dat je geen normaal gesprek meer kan voeren.
Elke dag wordt de naverbrander gecontroleerd of die het nog wel doet. En dat soms 15 minuten aan een stuk door.
Om gek van te worden. Niet normaal zoveel kabaal. Het is net of de wereld vergaat.
Waarom mogen zij dat wel????
Om het maar niet te hebben over de enorme hoeveelheid brandstof die ze elke dag verstoken. Terwijl wij e10 moeten tanken voor het milieu.
Wat een waanzin!!!

zodat de regering jou belastinggeld kan verantwoorden 🥳 😇
 
Over herrie gesproken.
Wij mogen met onze motoren (en auto's) niet te veel herrie maken.
Ook over vliegen vanaf Lelystad wordt veel gepraat.
Want mensen hebben last van het lawaai.
Maar dan snap ik een ding niet.
Er wordt in mijn omgeving 6 dagen per week met F-16 gevlogen vanaf Volkel.
Die kleredingen maken zo'n gigantische k*t herrie, dat je geen normaal gesprek meer kan voeren.
Elke dag wordt de naverbrander gecontroleerd of die het nog wel doet. En dat soms 15 minuten aan een stuk door.
Om gek van te worden. Niet normaal zoveel kabaal. Het is net of de wereld vergaat.
Waarom mogen zij dat wel????
Om het maar niet te hebben over de enorme hoeveelheid brandstof die ze elke dag verstoken. Terwijl wij e10 moeten tanken voor het milieu.
Wat een waanzin!!!


Ik ben er pas geweest en er was niets te horen. 😉
F16a_Volkel.jpg
 
Over herrie gesproken.
Wij mogen met onze motoren (en auto's) niet te veel herrie maken.
Ook over vliegen vanaf Lelystad wordt veel gepraat.
Want mensen hebben last van het lawaai.
Maar dan snap ik een ding niet.
Er wordt in mijn omgeving 6 dagen per week met F-16 gevlogen vanaf Volkel.
Die kleredingen maken zo'n gigantische k*t herrie, dat je geen normaal gesprek meer kan voeren.
Elke dag wordt de naverbrander gecontroleerd of die het nog wel doet. En dat soms 15 minuten aan een stuk door.
Om gek van te worden. Niet normaal zoveel kabaal. Het is net of de wereld vergaat.
Waarom mogen zij dat wel????
Om het maar niet te hebben over de enorme hoeveelheid brandstof die ze elke dag verstoken. Terwijl wij e10 moeten tanken voor het milieu.
Wat een waanzin!!!
die F16 hadden wij vroeger hier, nu hebben we apaches en chinoucks, zullen we ruilen?
als ik een schoorsteen op mijn dak had gehad was die er al af geweest.
 
Tja weet je, ik heb een hekel aan voetbal. Aan plastic "getunede" auto's. Aan Nederlandse hiphop. En aan bepaalde types motorrijders. Maar ik ga niet elke gelegenheid aanpakken om er over te klagen. Kan ook wel aangeven bij de gemeente, de buurtvereniging of whatever dat ik me aan van alles stoor maar waarom?! Iedereen wel ergens een hekel aan, sommige mensen ook aan motorrijders. Tja, jammer dan.
Als we allemaal gaan lopen klagen over hetgene wat ons stoort dan krijg je een onleefbare situatie. We leven nu al in een maatschappij waarin eenieder die zichzelf super zielig vindt op alle mogelijke manieren een podium krijgt, dat wordt alleen maar erger zo. Nogmaals, er zijn veel ergere dingen op de wereld.
Leven en laten leven.

Dit, vroeger had je ook zeurdozen, maar die hadden geen social media om hun negatieve gezeik te ventileren. De zure motorrijders die nu klagen over geluid van andere motorrijders hebben in hun jeugd niet lekker lopen knallen? Ik vraag het me af.

De zeurcultuur gaat van de werkloze moeders via facebook en twitter over naar de motorrijders en eindigt vervolgens bij de "normale" media.

Ik kijk het nieuws allang niet meer, en heb ook geen facebook oid. Allemaal bangmakerij, elkaar slachtoffer vinden en mensen tegen elkaar opzetten.

Als ik mijn motor start wil ik hem voelen, de trillingen en geluid horen maken, dat is de motorervaring, je zit op een levensgevaarlijk apparaat (20x meer kans op dodelijk ongeval dan automobilisten inmiddels) en dan wil ik het ervaren ook.

En ik geniet van andere motorrijders op de weg, ik groet, en ik word er blij van, oude motor of snelle bak, maakt mij niks uit. Een stukje gevoel wat je deelt, ondanks deze meningsverschillen.

Moi
 
Dit, vroeger had je ook zeurdozen, maar die hadden geen social media om hun negatieve gezeik te ventileren. De zure motorrijders die nu klagen over geluid van andere motorrijders hebben in hun jeugd niet lekker lopen knallen? Ik vraag het me af.

Ik ben 60 en ben 1 van die mensen, nooit met luide open uitlaten gereden sinds 1978.
Maar ik klaag wel over luide uitlaten vooral als ik mijn TV of mijn gasten niet meer versta in huis of de tuin.

Ik vraag mij nog steeds af, waarom doen die jongelui het tegenwoordig wel ?
Zelfs snorscooters maken een takkeherrie tegenwoordig, gewoon dom. 🤨
 
Ik ben 60 en ben 1 van die mensen, nooit met luide open uitlaten gereden sinds 1978.
Maar ik klaag wel over luide uitlaten vooral als ik mijn TV of mijn gasten niet meer versta in huis of de tuin.

Ik vraag mij nog steeds af, waarom doen die jongelui het tegenwoordig wel ?
Zelfs snorscooters maken een takkeherrie tegenwoordig, gewoon dom. 🤨
Ik ben nog iets ouder maar heb ook geen klapijzer zijn vaak de oude jongeren met midlife problemen.:Y
 
Ik ben 60 en ben 1 van die mensen, nooit met luide open uitlaten gereden sinds 1978.
Maar ik klaag wel over luide uitlaten vooral als ik mijn TV of mijn gasten niet meer versta in huis of de tuin.

Ik vraag mij nog steeds af, waarom doen die jongelui het tegenwoordig wel ?
Zelfs snorscooters maken een takkeherrie tegenwoordig, gewoon dom. 🤨
Ouwe zeurdoos😁
 
Ik ben 60 en ben 1 van die mensen, nooit met luide open uitlaten gereden sinds 1978.
Maar ik klaag wel over luide uitlaten vooral als ik mijn TV of mijn gasten niet meer versta in huis of de tuin.

Ik vraag mij nog steeds af, waarom doen die jongelui het tegenwoordig wel ?
Zelfs snorscooters maken een takkeherrie tegenwoordig, gewoon dom. 🤨
Het verbruik met de stille dempers is van 1:22 naar 1:17 gegaan. Ik kan beter de blèrpiepe der weer onder zetten om wat van dat kostbare vocht te sparen en dus het milieu, alle beetjes helpen.

restricties restrictie, die gaan ons de das om doen.
 
Rick als je de tv niet meer verstaat is hij aan vervanging toe,ook 60 jaar oud zeker
Een fatsoenlijke tv die goed geluid geeft vind je toch te luid
 
Het verbruik met de stille dempers is van 1:22 naar 1:17 gegaan. Ik kan beter de blèrpiepe der weer onder zetten om wat van dat kostbare vocht te sparen en dus het milieu, alle beetjes helpen.

restricties restrictie, die gaan ons de das om doen.

Wat kan jou die paar kilometers nou schelen ? Geniet van het motorrijden i.p.v. je uitlaat. 😉
 
Ik ben 60 en ben 1 van die mensen, nooit met luide open uitlaten gereden sinds 1978.
Maar ik klaag wel over luide uitlaten vooral als ik mijn TV of mijn gasten niet meer versta in huis of de tuin.

Ik vraag mij nog steeds af, waarom doen die jongelui het tegenwoordig wel ?
Zelfs snorscooters maken een takkeherrie tegenwoordig, gewoon dom. 🤨
Ik ben bang dat objectief gezien mensen in 1978 net zo veel met herrie-uitlaten reden als tegenwoordig. Ik kan me de brommers die je vijf minuten vooraf al hoorde aankomen ook nog vrij goed voor de geest halen. Ook toen waren er varianten die ik behoorlijk tè vond en dat is nu nog steeds zo. Tegelijkertijd hoeft muisstil net zo goed niet. Misschien is het ook een kwestie van een verschuiving in persoonlijke perceptie van mensen door de jaren heen. "'overlast" is de perceptie van diegene die het ervaart. Anders gesteld: "Iets horen" is iets anders dan "storen". "Storen" is afhankelijk van factoren zoals tijd, plaats en gemoedstoestand. niet zondermeer van decibellen. Een mug die rond je hoofd zoemt terwijl je moe bent en graag zou slapen maakt bijzonder weinig decibellen, maar stoort enorm....

Wat me momenteel/de laatste jaren vooral opvalt is een gebrek aan nuance in iedere discussie. Zowel op MF als er buiten: Of het nu over geluid gaat of over andere onderwerpen: alles is wit of zwart, links of rechts en het is net alsof er niks tussenin zit.
 
Ik ben bang dat objectief gezien mensen in 1978 net zo veel met herrie-uitlaten reden als tegenwoordig. Ik kan me de brommers die je vijf minuten vooraf al hoorde aankomen ook nog vrij goed voor de geest halen. Ook toen waren er varianten die ik behoorlijk tè vond en dat is nu nog steeds zo. Tegelijkertijd hoeft muisstil net zo goed niet. Misschien is het ook een kwestie van een verschuiving in persoonlijke perceptie van mensen door de jaren heen. "'overlast" is de perceptie van diegene die het ervaart. Anders gesteld: "Iets horen" is iets anders dan "storen". "Storen" is afhankelijk van factoren zoals tijd, plaats en gemoedstoestand. niet zondermeer van decibellen. Een mug die rond je hoofd zoemt terwijl je moe bent en graag zou slapen maakt bijzonder weinig decibellen, maar stoort enorm....

Wat me momenteel/de laatste jaren vooral opvalt is een gebrek aan nuance in iedere discussie. Zowel op MF als er buiten: Of het nu over geluid gaat of over andere onderwerpen: alles is wit of zwart, links of rechts en het is net alsof er niks tussenin zit.

Bij mij niet want mijn gehoor begint ook slechter te worden, toen ik hier kwam wonen was er niets aan de hand en nu wel.
 
:9

Ja, zoiets heb je hier in het centrum ook.
Hebben ze enkele bejaarden-flats gebouwd. Da's fijn want dan hoeven de oudjes niet ver voor de boodschappen.

De meesten zijn doof tot stokdoof!
Maar als er dan in de zomer op het plein muziek is, of andere vertier, dan volgt er een klachtenregen.
Zijn ze dan toch niet zo doof, als dat ze altijd laten blijken........................ :?
Een andere oplossing is om het gehoorapparaat dan gewoon uit te doen. Probleem is dan opgelost! :t
 
Laatst bewerkt:
Je gehoor wordt slechter dus versta je de tv niet en dan hebben de motoren het gedaan ( logisch toch)

Is dit grappig bedoeld of sarcastisch ? Het zijn niet alleen motoren maar ook opgefokte auto's.
Sommige maken zoveel herrie dat een helicopter er niets bij is, maar ik snap je opmerking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan