Feiten.Wat een bangmakerij hier zeg... bah....
Gewoon zorgen dat het geluid niet te hard is, killertje erin, nummertje erop. Geen haan die er naar kraait.
Feiten.
Als TS die vraag stelt waarschuw ik 'm gaarne ff voor de consequenties. Dat jij dat "bangmakerij" vindt is allemaal prima, maar jij bent niet diegene die de boete mag betalen. Ik ben al een paar keer gecontroleerd en de agenten die die controles doen weten over 't algemeen exact hoe het met die uitlaten zit en kunnen per merk prima aangeven wat er E-gekeurd is en wat niet. Probeer je ze dan moedwillig te bedonderen dan kan je er vanuit gaan dat ze het onderste uit de kan halen en zeker in Zwitserland zijn dat hele hoge boetes, net als in Oostenrijk.
In Duitsland mag je gewoon niet verder rijden. Ga jij TS ff ophalen met de aanhanger als hij daar staat
Dat was vroeger zo, sinds 2010 niet meer. Tegenwoordig krijg je een boete van €70,00 en mag je rustig verder rijden zonder je E-keur.
Volgens mij geldt dat alleen als je uitlaat goedgekeurd is en je de db-killer bij hebt. Dan ben je weer "wegwaardig" en goedgekeurd en mag je verder. Zonder E-keur is het volgens mij nog steedsDat was vroeger zo, sinds 2010 niet meer. Tegenwoordig krijg je een boete van €70,00 en mag je rustig verder rijden zonder je E-keur.
Gelukkig zijn het niet allemaal van die watjes als hier.E-merkje erin rammen en gewoon zeggen: ja geen idee, ik heb hem zo gekocht
Wat een gedoe allemaal, heb geen e-keur en geen papiertje voor goedkeuring en dit terwijl m'n uitlaat origineel is. Als je gewoon een beetje normaal doet is er niets aan de hand zo lijkt me.
Doe je dat in Duitsland, Oostenrijk of CH dan is het "Oeh, da's vervelend voor u. Wij nemen uw motor in beslag, zullen we u op het treinstation afzetten en waar mag de (gigantische) boete naartoe?"
Gelukkig zijn het niet allemaal van die watjes als hier.
Doe je dat in Duitsland, Oostenrijk of CH dan is het "Oeh, da's vervelend voor u. Wij nemen uw motor in beslag, zullen we u op het treinstation afzetten en waar mag de (gigantische) boete naartoe?"
Neuh, ik vertel gewoon de feiten. Alhoewel ik moet toegeven dat de "woorden" van die agent zijn verzonnen keek die kerel redelijk beteuterd toen z'n mooie scheurijzer in beslag werd genomen (met een toch nog redelijk beschaafde uitlaat)Oohh..... jij..... maakt de mensen báng.....
Heb je daar een bron voor?motor of uitlaat in beslag nemen mag allang niet meer, hoogstens escorteren naar de grens..
Tsjah. Ik ken ook mensen die al jaren bezopen auto rijden. Ook nog nooit gezeik gehad...ik zou gewoon met open pijp gaan, kom zelf al jaren in duitsland/luxemburg en omstreken met open uitlaat en nog nooit gezeik gehad..
Heb je daar een bron voor?
Dus eentje dat het in CH niet meer gebeurt, eentje dat het in Oostenrijk niet meer mag en eentje dat het in Duitsland niet meer mag?
Neuh, ik vertel gewoon de feiten. Alhoewel ik moet toegeven dat de "woorden" van die agent zijn verzonnen keek die kerel redelijk beteuterd toen z'n mooie scheurijzer in beslag werd genomen (met een toch nog redelijk beschaafde uitlaat)Heb je daar een bron voor?
Dus eentje dat het in CH niet meer gebeurt, eentje dat het in Oostenrijk niet meer mag en eentje dat het in Duitsland niet meer mag?Tsjah. Ik ken ook mensen die al jaren bezopen auto rijden. Ook nog nooit gezeik gehad...
laten we het in dezelfde volgorde doen..
jij komt eerst met een bron dat ze motoren in beslag nemen, en als jij die hebt ga ik een bron voor je zoeken waarin staat dat dat niet zo is oke
Tevens moet je je papieren laten zien van goedkeuring en die heb je ook niet bij je dan.
Papieren? Heb een motor uit 95 met originele pijpen + E-keur... papieren heb ik nog nooit gezien.
Zoals ik al schreef heb ik het voor m'n ogen zien gebeuren (Zwitserland). Voor Duitsland; zie Jan's reactie. Voor Oostenrijk is het bij mij alleen hear-say.laten we het in dezelfde volgorde doen..
jij komt eerst met een bron dat ze motoren in beslag nemen, en als jij die hebt ga ik een bron voor je zoeken waarin staat dat dat niet zo is oke
Papieren? Heb een motor uit 95 met originele pijpen + E-keur... papieren heb ik nog nooit gezien.
Dat jij geen papieren hebt is jouw probleem, niet het probleem van ome agent.
Dat is simpel: het journaal. Twee of drie jaar geleden lieten ze zien dat de Duitse politie in de Eifel er genoeg van had en mensen verbood nog verder te rijden met een open pijp. De foute uitlaat werd inbeslaggenomen, niet de motor. Dat kan ook niet.
De bestuurders mochten of een legale uitlaat scoren of vervoer naar de grens regelen. Diverse bestuurders werden geïnterviewd.
Sorry verkeerd geformuleerd dat ging over de zelfgemaakte uitlaten die je kunt laten keuren.Gek ??
Bij mijn E keur laser, waar het E keur ook netjes in gegrafeerd zit, zat juist een papier, dat aangaf, dat ik geen goedkeuringspapieren bij me hoef te dragen met deze demper.
Als z'n motor op Nederlands kenteken staat heeft hij die helemaal niet nodig.
of alsnog je db killer erin schroeven en verder rijden na een boete van 80E..
wat ik heb begrepen is dat je als je geen db killer hebt, nog eens 80E boete krijgt en dan niet meer in het land mag rijden, maar je mag nu wel terug naar eigen land rijden nog heb ik begrepen...
maar dat blijft allemaal speculeren, feit is dat ik met open uitlaten nog nooit gezeik heb gehad in die regionen terwijl ik regelmatig langs controles ben gereden, voor polizei wagens uit heb gereden en routine controles heb gehad..
niet als een debiel aan je gas gaan hengsten is dan natuurlijk aanbevolen
Wat boeit het de agent nou wat er in nederland mag. Je gaat naar een ander land met andere regels en dan moet je maar zorgen dat jij je spullen in orde hebt.
Duiters mogen hier toch ook niet onbeperkt hard rijden omdat het toevallig wel in Duitsland mag,