E-keur laten graveren?

Ok, geef jij dan eens wat bronnen naast dat grijsgedraaide filmpje uit 2007... Want alles wat ik hier op MF tot nu toe hoor is alleen maar op dat ene enkele filmpje gebaseerd.

Zolang ik dat niet heb is het nog steeds, geluid teveel, bekeuring betalen, klaar... Meer ervaringen dan dat ken ik niet...

Wat jij en iedereen doet is gissen, ik wil bewijs zien dat iemand daarwerkelijk naar de grens is begeleid of een aanhanger heeft moeten halen.

Denk dat er redelijk veel mensen hier in duitsland hebben gereden het afgelopen jaar.
Zullen er vast meerdere geweest zijn zonder db killer of zonder e-keur.
Denk dat je daar inderdaad meer aan hebt dan een stukje tekst op internet verklaren.
Jammere is alleen dat sommige altijd hun gelijk willen halen en niet open staan voor andere argumenten.
 
Denk dat er redelijk veel mensen hier in duitsland hebben gereden het afgelopen jaar.
Zullen er vast meerdere geweest zijn zonder db killer of zonder e-keur.
Denk dat je daar inderdaad meer aan hebt dan een stukje tekst op internet verklaren.
Jammere is alleen dat sommige altijd hun gelijk willen halen en niet open staan voor andere argumenten.

Dat vind ik nog wel meevallen. Mij viel meer op dat mensen iets neerzetten als onomstotelijk feit wat gebaseerd is op 1 enkele ervaring of, erger, een ervaring van een anders die ze elders op het www gevonden hebben..
 
Je praat onzin en aan je laatste regel is wel te zien dat je jaloers bent op mensen met een leuke herriepijp..... :W
:W

Ik jaloers op mensen met een herriepijp?

Absoluut niet...moeten ze helemaal zelf weten...ik hoeft de boetes niet te betalen voor de uitlaat die te veel geluid maakt :)

Heb zelf lekker de originele uitlaat er onder en hoeft me dus in geen enkel land zorgen te gaan maken of ik een bekeuring zou kunnen krijgen omdat mijn uitlaat niet zou voldoen aan welke regels dan ook :)

Moet ik dan jaloers zijn op mensen die met geknepen billen op de motor zitten omdat ze eventueel wel een paar eurotjes in de diverse buitenlandse staatskassen moeten dokkken? :+

Not :)
 
Ervaring?

Ik denk dat 14 jaar in duitsland wonen, meer dan 60% van mijn km's (motor+auto samen) op de duitse wegen, meerdere motorrijdende familie en vrienden in duitsland voldoende info is voor wat betreft onze duitse vrienden van de politie toch?

ZE zijn daar wat strenger dan in Nederland denk ik....en of ze nu altijd de wettelijke basis hebben of niet....ze kunnen daar gewoon wat meer dan hier dan hier en jij als Nederlander hebt daar dan op dat moment gewoon weinig in de melk te brokkelen....

Wat ik ook al zij....ze zullen je vaak door laten rijden, maar dat betekend voor jou ook meteen dat je bij de volgende staande-houding weer het bokje bent en gewoon weer mag aftikken...En als je er dan een hebt die zijn dag niet heeft en je (ook al is dat zonder wettelijke basis) wel terug naar huis stuurt achter op de aanhanger....wat doe je dan?

Papiertje in zijn hand drukken met die mooie tekst....met een beetje pech krijg je ook nog een boete wegens beamten beleidigung aan je broek als hij zijn dag toch al niet heeft.....

hij vraagt om een concreet voorbeeld uit eigen ervaring..

kennelijk gebeurt dat dus nooit dat met een aanhanger terugmoeten, als jij dat met 14 jaar in dld wonen en 60% van je km's daar te maken nog nooit hebt meegemaakt..
 
hij vraagt om een concreet voorbeeld uit eigen ervaring..

kennelijk gebeurt dat dus nooit dat met een aanhanger terugmoeten, als jij dat met 14 jaar in dld wonen en 60% van je km's daar te maken nog nooit hebt meegemaakt..

Als je even verder zoekt op youtube kom je nog een filmpje tegen (2008) waar dus onder politiebegeleiding motoren naar het volgende dorp gereden worden om daar te wachten op:

Of een goedgekeurde uitlaat of een aanhanger om terug te keren naar eigen land.

Dus ik denk persoonlijk dat het niet vaak voor komt, maar het kan wel. (zal vanavond thuis nog wel even moeite doen om de link er bij te zoeken en hier te posten).

Maar goed, iedereen moet het zelf weten of hij/zij met open uitlaat of zonder E-keur naar Dld willen gaan. Maar dan moeten ze straks geen topic hier gaan openen en lopen miepen dat er een abrupt einde kwam aan de vakantie en een bijdrage van enkele euri's gevraagd werd door de Polizei :)
 
Als je even verder zoekt op youtube kom je nog een filmpje tegen (2008) waar dus onder politiebegeleiding motoren naar het volgende dorp gereden worden om daar te wachten op:

Of een goedgekeurde uitlaat of een aanhanger om terug te keren naar eigen land.

Dus ik denk persoonlijk dat het niet vaak voor komt, maar het kan wel. (zal vanavond thuis nog wel even moeite doen om de link er bij te zoeken en hier te posten).

Maar goed, iedereen moet het zelf weten of hij/zij met open uitlaat of zonder E-keur naar Dld willen gaan. Maar dan moeten ze straks geen topic hier gaan openen en lopen miepen dat er een abrupt einde kwam aan de vakantie en een bijdrage van enkele euri's gevraagd werd door de Polizei :)

ja 2 jaar geleden heb ik een filmpje gezien van een gozer die met de aanhanger verder moest omdat ie iets te weinig profiel had op z'n banden..

als je op dat soort filmpjes gaat letten kun je nooit meer weg zeg...

PS: dat is nog steeds geen eigen ervaring, jij baseert jouw hele stelling dus op een internetfilmpje..
 
Laatst bewerkt:
ja 2 jaar geleden heb ik een filmpje gezien van een gozer die met de aanhanger verder moest omdat ie iets te weinig profiel had op z'n banden..

als je op dat soort filmpjes gaat letten kun je nooit meer weg zeg...

PS: dat is nog steeds geen eigen ervaring, jij baseert jouw hele stelling dus op een internetfilmpje..

Ik baseer mijn stellingen op mijn eigen ervaringen met de vrienden van de Deutsche Polizei. Die zijn namelijk over het algemeen wel vriendelijk, maar hebben lak aan wat jij denkt en vindt (ook al zou je 100% in je recht staan) ze zijn gewoon vele malen strenger dan in Nederland.

Verder denk ik dat bronnen zoals TV-uitzendingen toch echt wel voldoende aangeven wat er mogelijk zou kunnen gebeuren als ze hun dag niet hebben toch?

Of moet je het perse zelf meegemaakt hebben om iets als mogelijkheid te bestempelen en een stelling op te baseren? Dan is het ook vrij simpel....alle rampen buiten Nederland zijn dus dan ook niet waar en niet mogelijk, want we halen het immers alleen uit de media :+

Ik snap hoe zij denken en of je het met hun denkwijze eens bent of niet, dat zal ze echt een worst wezen. Indruk ga je ook niet maken met een briefje waarop staat dat jij van meining bent dat zij de wet niet juist hanteren. Zoals al gezegd, met een beetje pech en een slechte dag van de Duitse Polizei ga je nog een boete krijgen voor beamten beleidigung.
 
ja 2 jaar geleden heb ik een filmpje gezien van een gozer die met de aanhanger verder moest omdat ie iets te weinig profiel had op z'n banden..

als je op dat soort filmpjes gaat letten kun je nooit meer weg zeg...

PS: dat is nog steeds geen eigen ervaring, jij baseert jouw hele stelling dus op een internetfilmpje..

Maar ja....

had betrokkene dat niet ook zelf in kunnen denken dat hij met te weinig profiel de weg op gaat?

Je behoort nou eenmaal de regels van het land te kennen waar je heen gaat. Dat is onmogelijk....dat snap jij, dat snap ik, dat snap iedereen wel...maar daar kun je nou eenmaal niet omheen dat het zo is. Je behoort ook de wet te kennen in Nederland. Dat snapt ook iedereen dat dat onmogelijk is, maar je wordt wel geacht de wet te kennen.
 
wat een gezelligheid hierzo :)

ik heb nog nooit zo'n E-keur certificaat gezein, heeft iemand daar een voorbeeldje van?


Overigens, ik rij met een demper zonder E-keur, maar mét een (home made) dB killer als ik de grens over ga en daarmee valt deze prima binnen de norm gesteld voor mijn motor.
Een paar keer aan de kant gehaald, een enkele keer ook naar het keurmerk gezocht, maar omdat de killer er in zat is dit nooit een probleem geworden.
 
wat een gezelligheid hierzo :)

ik heb nog nooit zo'n E-keur certificaat gezein, heeft iemand daar een voorbeeldje van?


Overigens, ik rij met een demper zonder E-keur, maar mét een (home made) dB killer als ik de grens over ga en daarmee valt deze prima binnen de norm gesteld voor mijn motor.
Een paar keer aan de kant gehaald, een enkele keer ook naar het keurmerk gezocht, maar omdat de killer er in zat is dit nooit een probleem geworden.
Volgens mij had Bakir er zo 1 voor zijn superpole op zijn cbr.

Ik heb het voor de rest ook maar gehoord maar kan het best mis hebben. :$
 
Laatst bewerkt:
Ow...naja is in ieder geval recenter dan 2007 ;)

I know :)

Heb een filmpje gezien nog op youtube voor 2008....dus och...3 jaar achter elkaar het zelfde euvel, dus er zal wel een behoorlijke kern van waarheid in zitten ook voor dit jaar :+
 
http://www.youtube.com/watch?v=iHo-lZ5Hf1k&hl=nl
Na 1 minuut.

En ik ga mijn eigen ervaring niet voor de 3e keer herhalen...

goh weer een filmpje uit 2008 :')

en ik zie motoren wegrijden en er rijd een aanhanger langs, nergens zie ik iemand zn motor opladen of zn motor laten staan..
 
je moet me even helpen hoor..

bij hoeveel minuten in het filmpje worden de motoren nou op een aanhanger gezet en moeten ze het land uit?

Even in het kort samengevat vanaf sec. 40.

Polizei: Wo ist der dB-killer?
Motorrijder: schouderophalen
Polizei: So lange Sie das nicht geregelt haben, fährt das Motorrad nicht mehr weiter....

Zo...nu even vertaald voor hen die de duitse taal niet machtig zijn:

Politie: Waar is de dB-killer?
Motorrijder: schouderophalen
Politie: Zo lang je de dB-killer niet hebt geregeld, rijdt deze motor geen meter verder...

m.a.w. (en dat is dus mijn interpretatie van wat er dus zou gebeuren indien er geen dB-killer aanwezig is) als betreffende motorrijder geen dB-killer bij zich zou hebben gehad, motor laten staan en niet meer rijden...Hoe krijg je dus je motor, waar je niet meer mee mag rijden, weer terug naar Nederland? Juist....aanhanger....of andere uitlaat er onder schrieven die wel een dB-killer heeft.... :+

Snap niet wat daar nou zo moeilijk aan is om dat te begrijpen....En ik zie dat AR het filmpje ook gevonden heeft wat ik bedoelde....
 
Ach, waarom risico lopen?

Gewoon DB killertje erin dan is er niks aan de hand....


Heb 'm wel eruit gehaald toen ik op de Nordschleife ging rijden, die Porches maken toch meer herrie :+



(was trouwens met mijn vorige Blade met een Hotcam eronder, heeft ook geen E-keur)
 
Laatst bewerkt:
Even in het kort samengevat vanaf sec. 40.

Polizei: Wo ist der dB-killer?
Motorrijder: schouderophalen
Polizei: So lange Sie das nicht geregelt haben, fährt das Motorrad nicht mehr weiter....

Zo...nu even vertaald voor hen die de duitse taal niet machtig zijn:

Politie: Waar is de dB-killer?
Motorrijder: schouderophalen
Politie: Zo lang je de dB-killer niet hebt geregeld, rijdt deze motor geen meter verder...

m.a.w. (en dat is dus mijn interpretatie van wat er dus zou gebeuren indien er geen dB-killer aanwezig is) als betreffende motorrijder geen dB-killer bij zich zou hebben gehad, motor laten staan en niet meer rijden...Hoe krijg je dus je motor, waar je niet meer mee mag rijden, weer terug naar Nederland? Juist....aanhanger....of andere uitlaat er onder schrieven die wel een dB-killer heeft.... :+

Snap niet wat daar nou zo moeilijk aan is om dat te begrijpen....En ik zie dat AR het filmpje ook gevonden heeft wat ik bedoelde....

ja en jij denkt dat ik gek ben zeker?

jij had het erover dat je, als je met een demper zonder E-keur dld in gaat en gepakt word, je motor kan laten staan of op de aanhanger naar de grens moet..

ik betwist dat waarbij ik aangeef dat je zo verder mag rijden als je db killertje erin propt, ook al had je die er nog niet in..

oftewel jij had ongelijk en ik gelijk..

oh en voordat je gaat ontkennen dat je dat gezegd hebt:

"Waren dat uitlaten met E-keur waar de db-killer uit gehaald is?

Of

Waren het uitlaten zonder E-keur en zonder db-killer?

Maakt volgens mij nog wel een behoorlijk verschil namelijk.....

Als jij een E-Keur hebt en je kunt de db-killer ter plekke weer in schroeven krijg je waarschijnlijk een boete, een ferme handdruk en veel plezier toegewenst bij de rest van je rit....

Heb je geen E-Keur, dan zal het toewensen van plezier bij het vervolgen van je rit waarschijnlijk achterwegen blijven en mag je gaan bellen voor een aanhanger of voor een E-Keur uitlaat...."
 
Terug
Bovenaan Onderaan