Echte ongelukken?

ongeval met flinke schade-vergoedingen aan de tegenpartij.

  • ja

    Stemmen: 3 7,9%
  • nee

    Stemmen: 35 92,1%

  • Totaal aantal stemmers
    38

Dennizz

MF veteraan
6 sep 2002
2.117
0
Nieuwe Wetering (Overijssel)
Je leest hier regelmatig dat er iemand de bocht is uitgestuiterd, maar wie heeft er wel eens bij een crash iemand van de andere partij verwond of blijvend letsel aangebracht. Waar de verzekering bij moest uitbetalen met een vergoeding. Vraag me af, of dat vaak gebeurd ivm 25 kW laten of niet.
 
gelukkig via een rechtzaak onder de kosten uit gekomen...

ku. fietsers met hun altijd schadeloos gesteld worden :(
nou bij mij niet hoor })
 
3 keer flink met het asfalt liggen knuffelen en het er gelukig levend afgebracht daarna vaak diep in de shit......... finnancieel dan he (allrisk was te duur). maar dat wil je denk ik allemaal niet weten. of wel ??????????????
 
Ik hoef het letsel niet te weten. Wil wat duidelijkheid over ongevallen. Je hoort iedereen schreeuwen van als je iemand dood rijdt en je begrenzer zit er niet in dan ben je zwaar de klos. Nou, goed topics genoeg hier over te vinden.

Vraag me af, hoevaak nou zoiets gebeurd.

1 op de 100
1 op de 1000
enz.

Wil ongeveer weten wat het risico is als je onbegrenst rijdt en je wordt aangeklaagd bij een zwaar ongeval. Wil eens "cijfers" zien en geen verhalen.

Tuurlijk ik denk er wel eens aan om ze d`r uit te halen, moet nog anderhalf jaar. Begin het steeds minder leuk te vinden, wil power voelen! Ik wil eens sneller zijn als auto`s :+
 
ik denk dat dat hetzelfde verhaal is als met opgevoerde brommers of dronken achter het stuur brokken maken. De verzekering betaalt altijd, echter bestaat de kans dat de verzekering de schade achteraf bij jou gaat verhalen. Een vriend van mij maakte dronken brokken en de verzekering betaalde! Hij kreeg slechts een waarschuwing en klapjes van de politie, Ik denk dat niemand het door hebt als je de bergrenzer er uit hebt. Helemaal niet als de papieren in orde zijn. Altijd net doen alsof je dom bent :-)
 
Ik hoef het letsel niet te weten. Wil wat duidelijkheid over ongevallen. Je hoort iedereen schreeuwen van als je iemand dood rijdt en je begrenzer zit er niet in dan ben je zwaar de klos. Nou, goed topics genoeg hier over te vinden.

Vraag me af, hoevaak nou zoiets gebeurd.

1 op de 100
1 op de 1000
enz.

Wil ongeveer weten wat het risico is als je onbegrenst rijdt en je wordt aangeklaagd bij een zwaar ongeval. Wil eens "cijfers" zien en geen verhalen.

Tuurlijk ik denk er wel eens aan om ze d`r uit te halen, moet nog anderhalf jaar. Begin het steeds minder leuk te vinden, wil power voelen! Ik wil eens sneller zijn als auto`s :+

De verleiding is zooo groot.. i know all about it :( Maar ik rij nog steeds 25 kw, nog 8 maanden ongeveer. En ik leer nog steeds dingen en ga nog steeds elke keer weer iets schuiner/harder de bocht door. Het is jammer dat het niet wat harder trekt maar ik denk dat ik het nog wel 8 maanden uithou.
Trouwens, als jij niet sneller dan auto's kan rijden doe je iets fout, dan kan je maar beter eens goed leren rijden met 25 kw ;)
 
Zo denk ik ook. En zouden ze me motor open schroeven als het met 50 km per uur is gegaan. Hard rijden doe ik toch niet waar fietser of lopers zijn alleen auto`s. Staat me wel iets bij dat 70% van dodelijke ongevallen langzamer gaat dan 70 km/u. Heeft het dan nut om te chekken of die 25 kW is...

Er is maar zo weinig duidelijkheid over dit soort dingen, maar ik ben liever niet degene die dat uit gaat testen...

Iedereen voert ze brommer ook op, hoor je ook weinig over. Motor gaat dan iets harder, denk wel dat het veiliger is bbk hard rijden dan in de stad met je scooter (echt gekke dingen gedaan "vroeger" :X ). Verschil is dat je 18 ben geweest "volwassen" bent...

25 kW regel heeft zeker zin, heb erg veel ervaring opgedaan in de eerste 10.000 km. Ik heb het "idee" dat ik meer aan kan. Bijv. 35 a 40 kW
 
Wil maar één ding zeggen: als je denkt je 25 KW op te voeren ben je dom bezig. Als je iemand aanrijdt, maakt niet uit wiens schuld, zullen ze hun best doen je zelf te laten betalen (verhalen).

Ben je zuur tot je pensioen. Gewoon even wachten, komt vanzelf!!!!
 
De verleiding is zooo groot.. i know all about it :( Maar ik rij nog steeds 25 kw, nog 8 maanden ongeveer. En ik leer nog steeds dingen en ga nog steeds elke keer weer iets schuiner/harder de bocht door. Het is jammer dat het niet wat harder trekt maar ik denk dat ik het nog wel 8 maanden uithou.
Trouwens, als jij niet sneller dan auto's kan rijden doe je iets fout, dan kan je maar beter eens goed leren rijden met 25 kw ;)

Ik ga niet vertellen dat ik goed kan rijden, dat is al eens erg fout gegaan. (schaam randen zitten ook niet meer op de voorbanden) Ik bedoel auto`s op de snelweg en provinciale wegen. Me neef heeft een MRII en dan pakken we wel eens afslagen. Ik geef dan volgas in de bocht maar er gebeurd nix als je met 120 gas geeft :( Dan zie ik zo me neef inlopen in me spiegels of uitlopen voor me. Bochtjes met een max van 80 a 90 blijf ik wel voor natuurlijk... Wil gewoon d`r niet worden uit gereden op top door een 1.3 of 1.4 uit het jaat nul |( Zo`n barrel van 500 €, heb ik een motor van '99 zitten ze je uit te lachen :( Laat hem dan een top hebben van 210 op de teller ofzo, kom je tenminste nog een beetje voor de dag... Daar heb je zo`n ding toch voor :+
 
Ja daar heb jij zo'n ding voor, ik niet. :P Het kan me over het algemeen ook geen ruk schelen als iemand anders sneller dan mij gaat, daarvoor zit ik niet op de weg. Helemaal als dat een neef o.i.d. is. Die weet heus wel dat jij maar 25 kw hebt en dat die motor eigenlijk veel sneller kan. Je hoeft je toch niet te bewijzen?
Je zal altijd een rechtzaak verliezen, wat er ook gebeurd, want jij reed dan onverzekerd en er is dan geen eens reden tot een rechtzaak. Het risico om het toch te doen is dus volledig afhankelijk van jouw kijk op de maatschappij en je verantwoordelijkheidsgevoel.

btw..persoonlijk vind ik ook nog dat er een verschil is tussen stiekem op een ER-5 o.i.d. volvermogen rond te rijden (50 pk) en een volvermogen zx-6r supersport motor. (120 pk?) maar het is voor de rechter allebei even onacceptabel
 
Ga zo door met je op laten naaien door je neef of door koekblikkers |(
Wat maakt jou het nou uit of hij harder gaat op het (bijna) rechte stuk? Hard rechtuit rijden kan iedereen, bochten rijden: daar gaat het om!
 
Gewoon opvoeren dat ding. Je bent gek dat je met 25kw rondrijdt. Met een paar kw extra kan je net voor een klap wegschieten.... Wie heeft er belang bij een technisch onderzoek na een crash? antw, alleen jouw verzekerings maatschapij en dat zijn allemaal hufters! voor de duidelijkheid Hufters!!!! Die gasten liegen en bedriegen waar je bij staat!!!! ze manipuleren zelfs foto's als het ze uitkomt.

rara hoe komt de Europeese aan zo'n duur kantoor.......
 
Ik hoef het letsel niet te weten. Wil wat duidelijkheid over ongevallen. Je hoort iedereen schreeuwen van als je iemand dood rijdt en je begrenzer zit er niet in dan ben je zwaar de klos. Nou, goed topics genoeg hier over te vinden.
Vergeet niet dat de meeste motorongelukken eenzijdig zijn!

Tuurlijk ik denk er wel eens aan om ze d`r uit te halen, moet nog anderhalf jaar. Begin het steeds minder leuk te vinden, wil power voelen! Ik wil eens sneller zijn als auto`s :+
Dan moet je eens ergens anders gaan rijden dan enkel op de snelweg! :P ;)
(Edit: Ik heb ook 25 kW gereden, ik heb me uitstekend vermaakt die twee jaar)
 
Laatst bewerkt:
Ga zo door met je op laten naaien door je neef of door koekblikkers |(
Wat maakt jou het nou uit of hij harder gaat op het (bijna) rechte stuk? Hard rechtuit rijden kan iedereen, bochten rijden: daar gaat het om!

Op laten naaien doe ik niet, anders hadden die begrensers er geen eens ingekomen, heb eerst zonder gereden (1 dag).

Als iedereen hard rechtdoor kan rijden waarom heb ik dan 25 kW |( Hij is ook sneller in lange "hoge" snelheids bochten, puur omdat hij dan nog wel kan accelereeren in de bocht, wat mij niet lukt. Ik vraag me zowiezo af, of een motor sneller kan zijn in een bocht als een echte sportwagen, die kunnen echt zo vreselijk hard de hoek om...

Als het alleen om de bochten gaat. Wat doe je dan met een fazer 1000 |( De 600 is toch ook mooi en is zeker niet de beste stuurfiets (fazer 1000 :Z ). :X Waarom worden erzoveel 1000cc verkocht, alleen om het uiterlijk, beter sturen doen ze niet. Waarom rij je zelf geen 25 kW :? Kan je vast wel inbouwen in je fazer, het gaat immers toch om de bochten :X |(

Bij mij gaat het niet alleen om de bochten ;)
 
In mijn brommer tijd...
Keertje frontaal op opgevoerde scooter geklapt...

Ik op tomas quadro-tje. Hij op opgevoerde scooter (ik reed 30 hij 60)
allebei iets te veel naar de midden streep, en toen klap.

Anyways.. ik had wat schade aan voor frontje, en een cd in rugzak was gesneuveld (hoesje)

Zijn scooter was total loss, 2 gebroken enkels, en 2 gebroken polsen, gekneusde ribben.. zijn schoenen lagen 20 meter verderop, zijn helm lag 5 meter verder...

Hij heeft zo een jaar school moeten laten zitten..

Maar weet niet zeker of er is uitbetaald.. uberhaupt dus..
 
Op laten naaien doe ik niet, anders hadden die begrensers er geen eens ingekomen, heb eerst zonder gereden (1 dag).

Als iedereen hard rechtdoor kan rijden waarom heb ik dan 25 kW |( Hij is ook sneller in lange "hoge" snelheids bochten, puur omdat hij dan nog wel kan accelereeren in de bocht, wat mij niet lukt. Ik vraag me zowiezo af, of een motor sneller kan zijn in een bocht als een echte sportwagen, die kunnen echt zo vreselijk hard de hoek om...

Als het alleen om de bochten gaat. Wat doe je dan met een fazer 1000 |( De 600 is toch ook mooi en is zeker niet de beste stuurfiets (fazer 1000 :Z ). :X Waarom worden erzoveel 1000cc verkocht, alleen om het uiterlijk, beter sturen doen ze niet. Waarom rij je zelf geen 25 kW :? Kan je vast wel inbouwen in je fazer, het gaat immers toch om de bochten :X |(

Bij mij gaat het niet alleen om de bochten ;)
Je geeft in je bovenstuk al aan waarom je geen 25 kw vervelend is in "hoge snelheidsbochten" waarom dan 25 kw in bouwen |( , verder waarom oordelen over een fazer 1000, en aanraden voor een fazer 600 zonder het character van de motor te kennen... om aan te geven het zijn 2 compleet andere motoren... de 600 is vele malen feller, en zenuwachtiger dan de 1000, dat is veel meer een relaxte tourfiets met veel vermogen, waardoor je gewoon goed kunt acceleren..

Dus voordat je stomme opmerkingen maakt, denk eerst ff na..
Je bent niet blij met de 25kw regeling.. kan me voorstellen.. ik heb er ook 2 jaar mee gereden... Het leert je wel rijden.. verkeersinzicht krijgen.
En vriend van me heeft er al wel problemen mee gehad...
Met 180 aangehouden op zijn zx6, vervolgens op de test bank.. ja meneer dat is geen 25kw... flinke boete gehad, nu rijdt hij ook weer netjes met 25kw...

Of te wel zit nou maar gewoon die 2 jaar uit, en wordt volwassen :P
Of doe tussentijds (zodra je 21 bent) nog een keer je examen op een zware motor, dan mag je ook zwaar rijden
 
Het is eigenlijk heel simpel. Jouw verzekeringsmaatschappij zal alle schade (zowel materieel als immaterieel) van de tegenpartij vergoedden. Zij zullen echter alles op je gaan verhalen omdat je motor niet conform de dooor je zelf opgegeven waardes is. Tevens heb je verzwijging gepleegd en ben je strafbaar.

Wellicht ga je er van uit dat de schade die je aan een tegenpartij toebrengt meevalt, maar er is ook nog iets anders:

Omdat je verzwijging hebt gepleegd met mogelijk ernstig nadeel voor je verzekeraar, wordt je verzekering geroyeerd én kom je in het zwartboek van de verzekeraars. Probeer dan je motor, auto of iets anders nog maar te verzekeren.

Je staat dan als fraudeur bekend en zult op elk aanvraagformulier de volgende vraag positief moeten beantwoorden: "zijn u ooit verzekeringen door de verzekeringsmaatschappij opgezegd of met beperkende voorwaarden aangeboden"

Lieg je niet, wordt je waarschijnlijk niet of héél misschien tegen een extra premie geaccepteerd.

Dus los van de (mogelijk gigantische) schade die verhaald zou kunnen worden heb je je zelf voor de rest van je leven klem gezet. Kun je niet of tegen extra hoge premie een huis of inboedel verzekeren. Of nog leuker: Je komt boven de ziekenfondsgrens met je inkomen en wilt je particulier verzekeren. ´K wil geen moraalridder spelen, maar dit is wel het echt het domste wat je kunt doen.
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 29 mei 2003 11:16 schreef Kaasszje het volgende:Of te wel zit nou maar gewoon die 2 jaar uit, en wordt volwassen :P
Of doe tussentijds (zodra je 21 bent) nog een keer je examen op een zware motor, dan mag je ook zwaar rijden

Als ik 20 ben en 1 weekje mag ik zwaar rijden ;) Voor de rest niet motor-verslaafd hoor ;)

Wanneer heb je verkeersinzicht? Vind ik ook zo`n ruim begrip. De 1 wat sneller als de andere. Heb er nu 10.000 opzitten vanaf novenmber met de motor!

Ik rij iedere dag (afgelopen winter ook), ik denk dat ik me fiets wel goed onder controle heb. Als d`r iemand achterop zit, merk ik dat ook niet echt, "alles" gaat nog even makkelijk. Terwijl ik nog geen 60 kg weeg.

Nouja, gisteren wel "bijna" de bocht uit. voorwiel begon te stuiteren en te glijden :X
 
Als ik 20 ben en 1 weekje mag ik zwaar rijden ;) Voor de rest niet motor-verslaafd hoor ;)

Wanneer heb je verkeersinzicht? Vind ik ook zo`n ruim begrip. De 1 wat sneller als de andere. Heb er nu 10.000 opzitten vanaf novenmber met de motor!

Ik rij iedere dag (afgelopen winter ook), ik denk dat ik me fiets wel goed onder controle heb. Als d`r iemand achterop zit, merk ik dat ook niet echt, "alles" gaat nog even makkelijk. Terwijl ik nog geen 60 kg weeg.

Nouja, gisteren wel "bijna" de bocht uit. voorwiel begon te stuiteren en te glijden :X
Ik mis zelf nog een hoop verkeersinzicht.. hoewel ik in 3.5 jaar nu rij.. iets over de 120.000 km heb afgelegt...
Ik mis ook nog dingen en leer er elke keer wat bij...
In 10.000 km, heb je nog niet veel dingen mee gemaakt (over algemeen, sommige mensen daar gelaten)
Maar je hebt gelijk leren is per persoon anders.. ik schijn een snelle te zijn :P
 
niet met de moto wel met de auto

een ongeval waarbij een dodelijk slachtoffer is gevallen en een zwaar gewonde
(om het cru te zeggen: ik heb dus al iemand dood gereden)


verder zeg ik nog niets omdat het proces dinsdag 03/06/2003 (ongeval is van 11/08/2001) pas voorkomt en ik als beklaagde ben gedagvaard

wanneer alles afgerond is en de uitspraak er is zal ik het volledige verhaal wel eens vertellen maar ik weet niet of dat nog voor dit jaar zal zijn
 
Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk heel simpel. Jouw verzekeringsmaatschappij zal alle schade (zowel materieel als immaterieel) van de tegenpartij vergoedden. Zij zullen echter alles op je gaan verhalen omdat je motor niet conform de dooor je zelf opgegeven waardes is. Tevens heb je verzwijging gepleegd en ben je strafbaar.

.............

Dus los van de (mogelijk gigantische) schade die verhaald zou kunnen worden heb je je zelf voor de rest van je leven klem gezet. Kun je niet of tegen extra hoge premie een huis of inboedel verzekeren. Of nog leuker: Je komt boven de ziekenfondsgrens met je inkomen en wilt je particulier verzekeren. ´K wil geen moraalridder spelen, maar dit is wel het echt het domste wat je kunt doen.

Inderdaad errug dom om je begrenzing eraf te halen. |( Je rijbewijs is alleen geldig voor het rijden op een lichte fiets. Als je de begrenzing eraf haalt rijdt je op een zware fiets en ben je dus niet in het bezit van een geldig rijbewijs.
In de polisvoorwaarde van je verzekering staat dat deze niet uitkeert indien je geen rijbewijs hebt. Dus zullen ze de schade inderdaad bij jou verhalen.

En als toetje krijg je nog een boete van 144 euro omdat het vermogen van je fiets niet overeenkomt met de waarde die staat vermeld in je kentekenbewijs. En een boete van 180 euro voor het rijden zonder rijbewijs.

Lees het artikel in MOTORmagazine, 90e jaargang nr 10. (15-30 mei 2003) blz 95.

O-) dus wees verstandig en wacht nog even.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan