ECU flash nodig als ik een korte Mistral uitlaat op mijn MG V7II Stone zet?

Pistrie

Rookie
23 aug 2019
11
7
Goedenavond mensen,

Ik ben geïnteresseerd in een nieuwe slip-on uitlaat voor mijn V7II, maar ik had ergens gehoord dat je dan ook gelijk een ECU flash moet hebben. In hoeverre klopt dit? En wat zijn zo ongeveer de kosten daarvan?
 
Goedenavond mensen,

Ik ben geïnteresseerd in een nieuwe slip-on uitlaat voor mijn V7II, maar ik had ergens gehoord dat je dan ook gelijk een ECU flash moet hebben. In hoeverre klopt dit? En wat zijn zo ongeveer de kosten daarvan?
Zit de katalysator nog wel in je motor en is het een slip on met DB-killer?

Als een van de antwoorden nee is bestaat de kans dat je ‘m af moet laten stellen. Dat kan op verschillende manieren, een ECU flash is een optie maar een powercommander plaatsen + afstellen bijv ook.
Dit is trouwens ook nuttig bij een standaard motor aangezien motoren fabriek af niet altijd optimaal afgesteld zijn ivm de emissie eisen.

Wat hierboven al benoemd is, de afstelling laten controleren kan nooit kwaad.
 
Zit de katalysator nog wel in je motor en is het een slip on met DB-killer?

Als een van de antwoorden nee is bestaat de kans dat je ‘m af moet laten stellen. Dat kan op verschillende manieren, een ECU flash is een optie maar een powercommander plaatsen + afstellen bijv ook.
Dit is trouwens ook nuttig bij een standaard motor aangezien motoren fabriek af niet altijd optimaal afgesteld zijn ivm de emissie eisen.

Wat hierboven al benoemd is, de afstelling laten controleren kan nooit kwaad.
Sorry voor de hele late reactie, had al een tijdje geen aandacht besteed aan MF 😅
Voor zover ik weet zit er gewoon een katalysator in, en ik ben van plan om de db-killer erin te laten zitten. Zo zou de nieuwe uitlaat gewoon prima moeten werken?
 
Sorry voor de hele late reactie, had al een tijdje geen aandacht besteed aan MF 😅
Voor zover ik weet zit er gewoon een katalysator in, en ik ben van plan om de db-killer erin te laten zitten. Zo zou de nieuwe uitlaat gewoon prima moeten werken?
bij de meesten met een testbank ben je voor een run daarop nog geen €100 kwijt, dan weet je alles, ook bij verschillende toerentallen.
Waarom zou je voor een bedrag dat minder is dan wat je voor een uitlaat/demper betaald het risico nemen dat je motor nu te arm loopt?
Overigens zit een katalysator bij de meeste motoren voor de demper en niet erin, het lijkt mij daarom sterk dat de demper zelf een katalysator heeft.
 
Sorry voor de hele late reactie, had al een tijdje geen aandacht besteed aan MF 😅
Voor zover ik weet zit er gewoon een katalysator in, en ik ben van plan om de db-killer erin te laten zitten. Zo zou de nieuwe uitlaat gewoon prima moeten werken?
Waarschijnlijk wel maar ik zou de motor met die uitlaat op een testbank zetten en kijken naar de waardes. Mocht het nodig zijn dan af laten stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan