Een aantal vragen over een dnepr zijspan harley combinatie

Ik heb de achterrem gelijk met de span-rem en het bevalt goed.

Als ik alléén voor rem trekt de boel wat naar links, rem ik achter, dan naar rechts en als ik voor en achter tegelijk gebruik gaat hij rechtuit.

Dat lijkt me gebruikelijk.
 
Oke dan ga ik daar ook voor. Gister maar meteen een schijf monteert en een steun gemaakt voor de remklauw. Dan alleen het spatbord en verlichting nog
Dit project begint al aardig op te schieten,al zeg ik het zelf. ;)

4 okt les bij Rob en dan kunnen we (Echt)gaan rijden :]
full
 
Oke dan ga ik daar ook voor. Gister maar meteen een schijf monteert en een steun gemaakt voor de remklauw. Dan het spatbord en verlichting nog
Dit project begint al aardig op te schieten,al zeg ik het zelf. *D

4 okt les bij Rob en dan kunnen we (Echt)gaan rijden :]
full
 
Oke dan ga ik daar ook voor. Gister maar meteen een schijf monteert en een steun gemaakt voor de remklauw. Dan het spatbord en verlichting nog
Dit project begint al aardig op te schieten,al zeg ik het zelf. *D

4 okt les bij Rob en dan kunnen we (Echt)gaan rijden :]
full
 
Oke dan ga ik daar ook voor. Gister maar meteen een schijf monteert en een steun gemaakt voor de remklauw. Dan het spatbord en verlichting nog
Dit project begint al aardig op te schieten,al zeg ik het zelf. *D

4 okt les bij Rob en dan kunnen we (Echt)gaan rijden :]
full
 
Mooi gemaakt, maar wellicht dat die vierzuiger Nissin een beetje groot is voor het bakwiel. Ik heb twee kleine Grimeca scooterklauwtjes gebruikt, en dat heeft remklacht meer dan voldoende
 
Zo, gister les gehad van Rob. Fantasties hoe deze man je iets probeert bij te brengen. Ik kan het iedere beginnende zijspan rijder aanraden. Nu zo snel mogelijk de laatste puntjes op de i zetten bij mijn span.
 
Gister een poging gedaan om een mooi stuk te gaan rijden, naar 4.5 km was deze poging al weer voorbij.
Span reageerd goed, rijd leuk en stuurt oke maar nu de motor nog. Nu is de bobine defect, en deze heb je echt nodig om te rijden. Gelukkig zijn er nog motorrijders die stoppen als je langs de kant van de weg staat. Deze meneer heeft me thuis gebracht en met een buurman de span terug gesleept. Nu maar op zoek naar een goede bobine.(nieuw kopen kan altijd nog).
 
Zo de motor rijd weer, na een lange omweg er voor gekozen om een nieuwe bobine te kopen.
Heb gelijk een tweede achterrempomp en een kleine voorkettingwiel gekocht.
ook heb ik de bijna nieuwe Hagon demper binnen.

Mijn iedeeen mbt de zijspan wiel swing zijn aangepast, dus deze ga ik ook aanpassen.

Dus wat gaat er nog gebeuren.
Gearing aanpassen, ga van een 24 tands kettingwiel voor, naar een 23 tands kettingwiel
Zijspan wiel wordt direct aan de swing monteerd, geen brug meer om de juiste hoogte te krijgen
De tweede rempomp monteren zodat ik de achterrem en het zijspanwiel met 1 pendaal kan bedienen maar wel onafhankelijk kan afstellen
En de andere demper monteren zodat het span iets stugger beweegt.

fotos volgen.
 
Is die velg 15"? Dan kan er ook een eendebandje 125R15 op dachtikzo. Die had ik ook om het achterwiel van mijn Sabre zijspancombi destijds.
 
Nee de velg is 16 inch, bij de volgende banden wissel ga ik wel een zo,n plat mogelijke band monteren maar tot die tijd moet dit voldoende zijn.
 
Afgelopen week heb ik de zijspan eens gewogen, is nu een echte combinatie geworden.
Heb 80 kg druk op het zijspanwiel, 165 kg op het achterwiel en 140kg op het voor wiel. Alles bij alles dus bijna 400kg. De bestuurder erbij 500kg, bakkenist plus anderspul een kleine 600kg totaal gewicht. Looptdus mooi op.

Ook heb ik de wielbasis gemeten van mijn motor, 163cm.
Kan iemand mij vertellen of dit de orginele waarde is, zag net ook al zo, n vraag voor bij komen.

Ondertussen ook de nieuwe swingarm af maar deze komt er verlopig nog niet op, ben ook nog bezig met een totaal nieuw frame( vindt bouwen eigenlijk ook gewoon leuk) waar deze dan in komt.
full
 
Lekker klussen aan het span, goed bezig!
Dat wegen per wiel zal ik ook eens doen, ben wel benieuwd naar het gewicht per wiel.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een stukje wezen rijden, viel een beetje tegen. Het stuur slaat nu behoorlijk bij lage snelheid.
Dit heb ik nog niet zo duidelijk gehad. Waar kan dit aan liggen? Heb de geometrie van de motor_span niet aangepast. Toespoor staat op 3.5cm zoals een paar maanden geleden. Het enige wat anders is, is dat het spanwiel ook een remklauw heeft gekregen(deze moet nog worden aangesloten op de rempomp) maar loopt
een heel klein beetje aan.
Ik heb ook niet het gevoel dat deze tijdens het rijden wrijving geeft, kan het span makkelijk achteruit de oprit op duwen.
Waar kan het aan liggen????
 
O ja nog even vergeten te vermelden, ik rij nu zonder een zandzak in de span. Deze was 25kg maar daarvoor in de plaatsstaat er een accu in de span van een kilo of 8 denk ik.
Kan het daar aan liggen?
 
Ik zou gokken op de aanlopende zijspanrem. Het slaan van het stuur komt tenslotte door het trekken aan de geometrie.
Door de zandzak zou hij ook meer in de zijspanvering kunnen hangen en daardoor naar rechts trekken, met hetzelfde resultaat.
Waarom gooi je de zandzak niet even terug?
 
Oke, goed iedee, leg van de week even die zak terug. Kan ook vrij eenvoudig die remklauw demonteren.
Had niet verwacht dat dat de rede kon zijn. We gaan er mee verder,
 
Ik heb ook niet het gevoel dat deze tijdens het rijden wrijving geeft, kan het span makkelijk achteruit de oprit op duwen.
Waar kan het aan liggen????

Bij het minste dat de rem aanloopt voel je dat in het voor/ of achteruit duwen , als hij gemakkelijk loopt is het dat niet .

Ben je zeker dat er nergens een klem gedraaid heeft of niet goed gespannen ?

Als je hem duwt van achter , loopt hij dan ook een kant op ?links of rechts ?

Is dat ook het geval niet dan ben je gewoon toe aan een stuurdemper :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb helaas nog geen tijd gehad om het een of ander uit te sluiten maar volgens mij zijn er geen koppelingen verschoven, toespoor staat nog het zelfde. Deze heb ik kunnen nameten
maar nu ik er meer over na denk, ik heb de as van het spanwiel anders gemaakt en de veerspanning hoger gezet.
De as zit onder de zelfde hoeken in de swing maar de veer voorspanning is samen met de 20 kg minder gewicht in de span wel iets denk.

Ik heb wel een demper liggen maar als ik deze niet nodig heb gebruik hem liever niet maar wat moet dat moet.
 
Daar is geen echte rede voor maar ik heb hem tot nu toe niet nodig gehad, vandaar.
maar hoelanger ik er over na denk hoe meer ik er van overtuigt raak dat een demper de beste oplossing is. Als er maar DIT gebeurt reageerd mijn span dus met heftig schudden, hier zit ik niet op te wachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan