Een aantal vragen over een dnepr zijspan harley combinatie

Afgelopen week gekeken wat de oorzaak kon zijn van het plots slaan in het stuur, alleen bij lage snelheid .
Dit zijn de zaken die ik heb aangepast afgelopen maanden.
x rem monteerd op het zijspan wiel, deze is nog niet aangesloten op een rempomp.
x veervoorspanning aangepast van de bak, dacht dat dit fijner zou zijn met alleen rijden.
x de 25 kg uit de bak verwijderd, de asdruk van het span is al 80, dus genoeg in mijn ogen.
x as van het spanwiel anders monteerd, hierdoor blijft de as zitten als het wiel er uit moet.

Deze zaken allemaal eens tegen het licht gehouden ,heb ik gekeken welke de oorzaak kunnen zijn van het
heftigschudden.



Rem demonteerd, nog steeds schudden, rem weer terug gezet.
25 kg in de bak gelegt,,, schudden, 25 kg er weer uit.
toespoor aangepast, dit ivm aanpassen ophanging wiel(naar 5cm), schudden, weer op 3,5 cm gezet.
uiteindelijk de veer voorspanning aangepast en yes....
het schudden is weer gelijk aan wat het was, controlleerbaar,

Nu maar een demper monteren om het werkgebied van de span wat groter te maken.

eind goed al goed
 
Dat is HET systeem , terug gaan naar vroeger en stuk bij stuk , heel goed hoor , kan je niet beklagen die demper , kan er alleen maar op verbeteren en voor de prijs moet je hem ook niet laten ..
 
Hier paar fototjes, het is nu leuk weer op te rijden
full
 
leuke combi maar waarom heb je de kont zo hoog staan van het span. dat is niet de bedoeling. De Russische bakken horen eigenlijk vlak te liggen of met de neus omhoog (bij urals met schommelarm). zo voorover liggend vind ik het niet echt charmant staan.

Achter een stuk omlaag zou mooier zijn,

Benno
 
Ik vind het juist wel lekker stoer staan met die lage neus. Beetje dragster achter.

En ik heb net gelezen dat een lage neus veiliger is. :+
 
Dank je JfJ.
En Bert, de inkt was niet op maar ik heb vanmorgen snel even wat fotos gemaakt bij ons op de dijk en heb niet gezien dat mijn telefoon op zwart/wit fotos stond. ( was lastig te zien hoe de fotos waren op z, n reflectererd schermpie) :+

En wat die kont betreft ben ik het eens dat deze omlaag moet, het is alleen een hele ombouw omdat dit voor elkaar te krijgen. Die voorkant moet laag zijn, dit is simpel te doen, maar de achterkant is een heel ander verhaal.

Helaas wordt ik ingehaald door de tijd want ik ben bang dat ik de span moet gaan verkopen om persoonlijke redenen, '(
dus om nu nog aan de grote ombouw te beginnen vindt ik nu ook weer niet nodig, nu vooral rijden, want dat gaat goed met dit ding. :]
 
Zeker jammer ja..

Voorloop heeft hij ook niet te over zo te zien. Jammer, want de bak steekt aardig uit achter de motor, en aan de voorkant steekt het voorwiel er uit.
 
Tot de dag dat hij weg moet ga ik er van genieten.
Met die voorloop zit ik denk ik aardig goed(met hulp van jullie trouwens).
Bekijk het verhaal een paar pagina, s terug, voorloop staat nu op 38cm en ik heb geprobeerd de bak gelijk te zetten met de achterkant van de motor, dit is tot een paar cm gelukt. Denk dat de fotos aardig vertekenen. Maar inderdaad in de ideale wereld moet deze gelijk staan, maar ja....
 
Dan heb ik vertekend gereageerd idd. Neus is ook gewoon korter dat kan ook ;)
 
Weet eigenlijk niet of de bak orgineel is, ik pas er met mijn 1.95 niet in, dus welligt is de bak korter. :P
 
Om de bak achter wat te laten zakken, kun je misschien de hoge rubber stootblokken vervangen door lagere exemplaren. Bij mijn Dnepr-bak heeft LBS lagere ronde stootblokken gemonteerd.
 
Die hoge dempers zijn vervangen door lage ronde, dit heeft zeker 5cm gegeven. De oude dempers waren ook geen dempers meer, zo hard waren deze. Nu is de uitdaging dat de bak op de achterste bevestigings frame buis dreigt te komen bij verder zakken, vandaar een grote verbouwing.
 
Die dempers gaan ook maximaal 10 jaar mee. Ja hoor Effemdee, ze komen er weer tussen.
Je schokkers voor de voorvork zijn ook binnen ;)
 
Gisteren de zijspan hier op MF te koop gezet, als er mensen zijn die interesse hebben of iemand kennen die naar zoiets opzoek is.Kunnen zich altijd melden bij mij, of langs komen om de boel eens goed te bekijken en te bespreken.

Ook wil ik alvast iedereen bedanken die mij hebben geholpen met goede raad om deze span te bouwen.

Hoi
 
Vandaag is de span opgehaald, de spanbak is opgehaald door de gene die ook de motor heeft gekocht.
dus waarschijnlijk blijft de combinatie samen.

Nu verder naar de volgende zijspan.

ik heb bedacht dat het nu een bmw moet worden met een 1.5persoons bak.
dus als er nog iemand isdie een leuke motor of bak heeft staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan