Een motor op naam zetten

Djm001

MF'er
18 mrt 2004
169
0
Wijlre
Ik heb even een vraag namens mijn neefje. Hij is 20 en kan over 5 maanden zonder 25kw gaan rijden. Hij wil nu een Honda CBR 600 rr kopen. Kan hij deze wel al op zijn naam zetten of kan dat nog niet?
 
dus geen probleem omdat hij nog niet op volle toeren mag rijden...

Niet dat het postkantoor zegt dat hij die motor niet op zijn naam kan zetten, omdat hij klein rijbewijs heeft...

Maar het kan dus...?
 
ohw, toen ik ooit een kenteken op naam wou zetten ging men moeilijk doen omdat ik me niet met mijn rijbewijs kon legetimeren...?
 
Tuurlijk, hij kan alles kopen en op z'n naam laten zetten. Hij mag er alleen niet op rijden.
Ik zou alleen 5 maanden wachten :X Beetje lang om iets in 'de schuur' te zetten. Over 5 maanden is die of soortgelijk 600RR vanzelfsprekend een stuk goedkoper lijkt me.
 
Tuurlijk, hij kan alles kopen en op z'n naam laten zetten. Hij mag er alleen niet op rijden.
Ik zou alleen 5 maanden wachten :X Beetje lang om iets in 'de schuur' te zetten. Over 5 maanden is die of soortgelijk 600RR vanzelfsprekend een stuk goedkoper lijkt me.
:^

En hij moet niet vergeten dat hij hem DIRECT moet laten verzekeren (of schorsen) als hij hem op zijn naam laat overschrijven!!
 
Wordt een icoondief weer niet voor vol aangezien, klinkt als, niet geloofd O-) ;)
 
ik heb hier ook nog wel een vragie over o-)
Is het verzekeren niet veel duurder als je nog niet het juiste
rijbewijs hebt. ??
 
Ik had mijn motor 4 weken geleden zonder (motor)rijbewijs op mijn naam laten zetten, en op de dag dat ik mijn rijbewijs haalde heb ik m verzekerd, ze hebben mij niet gevraagd of ik wel een rijbewijs heb.
 
en jij hebt het gewoon bij het postkantoor laten doen?

Bij mij moesten ze hem zowel in Hoensbroel als in Gulpen wel hebben...
 
Alleen een id kaart is voldoende om een motor ( of koekblik )op naam te zetten.
Rijbewijs werd in het verleden gevraagd als legitimatie daar waar nu een id kaart voldoende is.
 
Nu wil ik morgenochtend een motor op mijn naam laten zetten, maar ik kan mijn rijbewijs nergens vinden. Het klopt dat je met een paspoort ook een kenteken op naam kan laten stellen, maar dan willen ze ook een uitreksel uit het bevolkingsregister zien die niet ouder dan drie maanden is!

Al iemand ervaring mee, anders moet ie op naam van mijn vrouw die alleen B heeft.

Gr. Danny

Zie ook:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33230
 
Nu wil ik morgenochtend een motor op mijn naam laten zetten, maar ik kan mijn rijbewijs nergens vinden. Het klopt dat je met een paspoort ook een kenteken op naam kan laten stellen, maar dan willen ze ook een uitreksel uit het bevolkingsregister zien die niet ouder dan drie maanden is!

Al iemand ervaring mee, anders moet ie op naam van mijn vrouw die alleen B heeft.

Gr. Danny

Zie ook:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33230

Of morgen naar gemeente een uittreksel halen of je RBW zoeken of op naam van de vrouw.
Bij de verzekering dan wel aangeven dat JIJ de regelmatig bestuurder ben van het voertuig.

Dat RBW zou ik zoiezo maar eens opzoeken :+
 
Of morgen naar gemeente een uittreksel halen of je RBW zoeken of op naam van de vrouw.
Bij de verzekering dan wel aangeven dat JIJ de regelmatig bestuurder ben van het voertuig.

Dat RBW zou ik zoiezo maar eens opzoeken :+

Dat rijbewijs moet ik zoeken ja, maar wil de fiets morgen zeker hebben. Op zaterdag geen gemeentehuis open en anders moet ik tot dinsdag wachten. We weten allemaal dat dat niet gaat he...!!!! :]
Het maakt dus niet uit dat mijn vrouw "slechts" een B-RBW heeft?
 
Dat rijbewijs moet ik zoeken ja, maar wil de fiets morgen zeker hebben. Op zaterdag geen gemeentehuis open en anders moet ik tot dinsdag wachten. We weten allemaal dat dat niet gaat he...!!!! :]
Het maakt dus niet uit dat mijn vrouw "slechts" een B-RBW heeft?

Computer uit en RBW zoeken!!! NU!!!

Bij mijn weten niet en op RDW staat niks daarover. Wel duidelijk aangeven bij je verzekering hoe en wat. En als je je RBW weer heb (deze avond nog!!!), dan zet je hem lekker op je eigen naam. Kost wat extra, maar dat is je eige schuld :P

Zelfraadzaamheid in deze...ver beneden peil ;) www.rdw.nl :+
 
Nu wil ik morgenochtend een motor op mijn naam laten zetten, maar ik kan mijn rijbewijs nergens vinden. Het klopt dat je met een paspoort ook een kenteken op naam kan laten stellen, maar dan willen ze ook een uitreksel uit het bevolkingsregister zien die niet ouder dan drie maanden is!

Al iemand ervaring mee, anders moet ie op naam van mijn vrouw die alleen B heeft.

Gr. Danny

Zie ook:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33230


Kan m niet vinden...
Ongeveer het belangrijkste stukje papier...
Al moet het hele huis 3 keer overhoop, ik zou net zo lang zoeken
tot ik m had.
 
hmm, dus zolang je maar een rijbewijs hebt, al heb je B kun je toch een motor op je naam zetten?
 
hmm, dus zolang je maar een rijbewijs hebt, al heb je B kun je toch een motor op je naam zetten?
Môge, al heb je geen RBW, dan nog kan je 1 of meer op je naam zetten.
Maar dan heb je recent uittreksel van gemeentehuis nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan