Een tent........

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazy987

MF veteraan
7 mei 2012
2.141
3
regio moerdijk
Dus, ik ga dit jaar weer eens met de motor op vakantie, wat low-budget gaat worden.
Ware het niet dat ik geen tent heb, en dat is wel handig voor het low-budget gebeuren.
Dus, ik ben op zoek naar 1, maar ik zit door de bomen het bos niet meer.
Wat is goed en wat niet.
Prijs/Kwaliteit.
Waterkolom zegt me al helemaal niks :?

Dus, ik hoop dat de doorgewinterde kampeerders mij een handje kunnen helpen.
Wat ik zoek:
Een tent die goed is voor de volgende landen:
- Luxemburg
- Duitsland
- Oostenrijk
- Italie
- Slovenie
- Kroatie
En daar in de buurt.

Bij voorkeur past die in een Krauser K5 koffer Afmeting: 57x42x31cm
Prijs: liefste rond de max 200.

Ik had zelf al bij bever zitten kijken en daar kwam ik deze tegen, maar ik heb geen flauw idee of die een beetje degelijk is.

Wie oh wie kan mij een handje helpen O-)
 
Hoi, ik heb echt een goede tip voor je, ik heb div. tenten voor rond de 100 euro gehad,(ik vind 200 euro een ruim budget voor een tentje, dus low budget valt wel mee? ;) ) maar voor de gein, omdat ik het las in een artikel dat hij wel goed is, ook al is hij erg goedkoop. de quechua(van de opgooitentjes) de arpenaz 2 ofzo.. wageffe, ik zoek 'm voor je op;

Kampeertent Arpenaz | 2 personen

Ik heb 'm in het groen en hij doorstaan nachtlang slagregen!
Precies genoeg voor 1 persoon en bagage..
Je kan ook op MP kijken naar een gebruikte tent.. ik heb er 1 'over'liggen waar 2-3 nieuwe glasfiber stokken in moeten....Dit is een easycamp shadow 200.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf deze

Super tentje

Coleman Monviso 3

Die ziet er ook wel erg fijn uit.
Ook de pakmaat is wel erg prettig, past die prima in de koffer met slaapzak en kussen (luchtbed moet ik nog uitzoeken)

Hoi, ik heb echt een goede tip voor je, ik heb div. tenten voor rond de 100 euro gehad,(ik vind 200 euro een ruim budget voor een tentje, dus low budget valt wel mee? ;) ) maar voor de gein, omdat ik het las in een artikel dat hij wel goed is, ook al is hij erg goedkoop. de quechua(van de opgooitentjes) de arpenaz 2 ofzo.. wageffe, ik zoek 'm voor je op;

Kampeertent Arpenaz | 2 personen

Ik heb 'm in het groen en hij doorstaan nachtlang slagregen!
Precies genoeg voor 1 persoon en bagage..
Je kan ook op MP kijken naar een gebruikte tent.. ik heb er 1 'over'liggen waar 2-3 nieuwe glasfiber stokken in moeten....Dit is een easycamp shadow 200.

Klopt, 200 is veel, maar moet dan ook wel langer als 1 vakantie doorgaan :P
Maar ziet er goed uit, zie alleen dat de pakmaat 65cm lang is wat weer te lang is om deze in de koffer te doen.

2e hands heb ik over na zitten denken, maar heeft niet mijn voorkeur (in ieder geval niet op marktplaats :P ) als het niet anders kan dat zal het moeten, maar probeer het te ontwijken.
 
Laatst bewerkt:
Wel, ik heb geleerd dat er geen rechte correlatie is tussen prijs en levensduur van een tent.. :N
 
Pakmaat wordt een beetje tricky als het in die koffer moet. De meeste tenten hebben toch al gauw stokken van 60cm. Misschien is het handig om een tent zonder stokken te nemen. DEZE bijvoorbeeld. Er stat op dit moment ook een gebruikte op marktplaats. En bij jou in de buurt worden ze ook nieuw verkocht.

Of het iets is weet ik niet, maar als het niet bevalt kun je hem altijd weer in de verkoop doen. Ik ga in ieder geval een dergelijke tent proberen bij de Challenge in 2017.

Dus toch maar weer kamperen, ga je alleen of met z'n tweeën?
 
Laatst bewerkt:
Deze heb ik, is zo groot als een heel brood.


http://www.decathlon.nl/forclaz-2-id_8300050.html

Wat 'n leuk ding! maar wordt je daar niet uitgefrittuurd als de zon er op schijnt?
Wat dat betreft, ik heb een witte koepeltent gehad, de coleman alaska titanium( aanrader, kwalitatief erg goed). Deze had ook erg veel ventilatiemogelijkheden. Deze was in de zon(als je probeerd wat uit te slapen) veel fijner dan een donkere tent..

In dit kader is katoen natuurlijk het allerbest maar; lomp en groot..
 
Pakmaat wordt een beetje tricky als het in die koffer moet. De meeste tenten hebben toch al gauw stokken van 60cm. Misschien is het handig om een tent zonder stokken te nemen. DEZE bijvoorbeeld. Er stat op dit moment ook een gebruikte op marktplaats. En bij jou in de buurt worden ze ook nieuw verkocht.

Of het iets is weet ik niet, maar als het niet bevalt kun je hem altijd weer in de verkoop doen. Ik ga in ieder geval een dergelijke tent proberen bij de Challenge in 2017.

Dus toch maar weer kamperen, ga je alleen of met z'n tweeën?

Daarom gaat tot op heden mijn voorkeur uit naar 1 van de eerste die gelinkt werd.
Namelijk deze: Coleman Monviso 3

Prima pakmaat, lekker ruim voor als m'n vriendin een keer mee wilt, en nog een beetje hoog ook.

Betreft opblaas tenten, hebben niet echt mijn voorkeur. Met mijn geluk sta ik straks in slovenie en is die lek :P Plus dat er dan ook een (extra) pomp mee moet.

Maar vriendinlief gaat niet mee dit jaar, heeft nog geen rijbewijs plus moet werken.
Of ik alleen ga weet ik nog niet, misschien dat ik via hier nog even vraag of er iemand mee wilt :P

Deze heb ik, is zo groot als een heel brood.


http://www.decathlon.nl/forclaz-2-id_8300050.html

Ziet er ook wel goed uit, goedkoop en compact, i love it.
Nadeel is 2 persoons, maar dat moet voor dit jaar geen probleem worden.
 
Laatst bewerkt:
Tentje is niet groot voor twee personen. Ik gebruikte hem voor een motorweekendje met onze dochter van 10.

Die matjes zijn een aanrader. Opblaasbaar en voorzien van vulling die isoleert. Pakmaat half liter waterflesje.
 
Foto vergeten:
full
 
Oeh, ik heb zo'n zelf opblaasbaar ding van 8cm. dik.. want wil/moet wel lekker kunnen liggen(slaap al vrij slecht).. maar is zo groot als een golden retriever..
Kun je wat meer vertellen over die matjes?
 
Dus, ik ga dit jaar weer eens met de motor op vakantie, wat low-budget gaat worden.
Ware het niet dat ik geen tent heb, en dat is wel handig voor het low-budget gebeuren.
Dus, ik ben op zoek naar 1, maar ik zit door de bomen het bos niet meer.
Wat is goed en wat niet.
Prijs/Kwaliteit.
Waterkolom zegt me al helemaal niks :?

Dus, ik hoop dat de doorgewinterde kampeerders mij een handje kunnen helpen.
Wat ik zoek:
Een tent die goed is voor de volgende landen:
- Luxemburg
- Duitsland
- Oostenrijk
- Italie
- Slovenie
- Kroatie
En daar in de buurt.

Bij voorkeur past die in een Krauser K5 koffer Afmeting: 57x42x31cm
Prijs: liefste rond de max 200.

Ik had zelf al bij bever zitten kijken en daar kwam ik deze tegen, maar ik heb geen flauw idee of die een beetje degelijk is.

Wie oh wie kan mij een handje helpen O-)

Ik heb zoiets Coleman Darwin 3 Plus tent - 3 persoons | TEUN.nl

Prima tent
 
...
Kun je wat meer vertellen over die matjes?

Deze moet je hebben:
sleeping mats

Top dingen!

wel duur..., maar met de Schnozzel Pumpbag binnen 2 minuten opgeblazen, ik heb zelf de synmat UL (welke dikte weet ik zo niet), gewoon ff langs de bever, daar hebben ze ze dan kun je wel de pakmaat goed zien.
 
Waarom wil je tent in je koffer hebben? lijkt mij dat als je je tentje dwars over je koffers parkeert, dat je er dan weinig last van hebt.....of heb je alleen een topkoffer?
 
Ben naar ongeveer het zelfde op zoek, vondt persoonlijk deze erg interessant. Is voor ronde 160 euro tekrijgen. Met name formaat en het snel kunnen opzetten sprak mij erg aan.
 
Waarom wil je tent in je koffer hebben? lijkt mij dat als je je tentje dwars over je koffers parkeert, dat je er dan weinig last van hebt.....of heb je alleen een topkoffer?

Stel dat vriendinlief en ik in september ook nog een keer weggaan voor een weekje en zij achterop zit, dan is het wel fijn dat zij geen last heeft van een tent, behalve de mijne dan }) .
Plus, ik heb het liefste alles in de koffers, hoef ik minder vast te sjorren.
Slaapzakken en kussens passen er ook al in, luchtbed moet ik nog uitzoeken maar ook die zoek ik er op uit.

't is een kwestie van voorkeur :P
Heb trouwens 3 van die Krauser koffers, dus plek zat.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste jaren met de motor kamperen gebeurde dat gewoon in een el cheapo tentje van de Bristol. Voor 50 euro was ik klaar en deze ging een jaar of 5 a 6 mee! Niks mis mee.
 
JE kan natuurlijk ook nog de stokken uit de zak halen en die ergens op binden. De tent past zonder de stokken vast wel in een koffer.
Wat ik zelf wel prettig vind: een tent die snel opgezet en afgebroken kan worden. Martien had vorig jaar een paraplutent mee, die stond ook in een handomdraai!
 
Ik heb een zijspan , dus sowieso geen problemen.....bak vol met troep en dekje erover en gaan met die banaan!! Ik heb ook een lekker dikke katoenen tent.
full
 
Mijn eerste jaren met de motor kamperen gebeurde dat gewoon in een el cheapo tentje van de Bristol. Voor 50 euro was ik klaar en deze ging een jaar of 5 a 6 mee! Niks mis mee.

Is inderdaad ook mijn last-resort oplossing :)

JE kan natuurlijk ook nog de stokken uit de zak halen en die ergens op binden. De tent past zonder de stokken vast wel in een koffer.
Wat ik zelf wel prettig vind: een tent die snel opgezet en afgebroken kan worden. Martien had vorig jaar een paraplutent mee, die stond ook in een handomdraai!

Ja inderdaad, dat paraplu tentje ken ik nog wel.
Fijn ding inderdaad.

Maar neem aan dat de pakmaat ook wel is inclusief stokken.
Mompelt iets over assume ass u and me

Ik heb een zijspan , dus sowieso geen problemen.....bak vol met troep en dekje erover en gaan met die banaan!! Ik heb ook een lekker dikke katoenen tent.
full

Ja maar dat is gewoon vals spelen :P
Plus dat ik pas aan een span ga als ik de motor niet meer zelfstandig rechtop kan houden 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan