@swetty, zeker je hebt gelijk. Maar behoort niet altijd tot de opties en vragen kan nooit kwaad dacht ik.Het liefst wil je een r6 en dan ga je toch een andere motor kopen??
Ga een r6 proef rijden vind je het niet lekker zitten dan pak je wat anders.
En Supersports zitten best lekker hoor, je bent toch al op je bestemming voordat je ergens last van krijgt.
True, dat denk ik ook. Maar om mij heen krijg ik wel te horen jaaa beter met abs veiliger ditdat.. en ik kan niet ontkennen dat een computer beter reageert dan een mens waarschijnlijk in een noodsituatie..Die abs is niet alles hoor, je leert pas rijden als je het niet hebt
Is het typisch noob om R6 te overwegen gezien je comment?Hayabusa, een rode
Tja.. als je echt veilig de weg op wilt met een tweewielig voertuig moet je zoiets nemenTrue, dat denk ik ook. Maar om mij heen krijg ik wel te horen jaaa beter met abs veiliger ditdat..
Aangezien ongeveer 873 noobs je voorgingen in de afgelopen ongeveer 15 jaar met de zelfde vraag over een R6 (en een vooringenomen antwoord)... Ja.. dat zou kunnenIs het typisch noob om R6 te overwegen gezien je comment?
Geen probleem, kon er wel om lachenAangezien ongeveer 873 noobs je voorgingen in de afgelopen ongeveer 15 jaar met de zelfde vraag over een R6 (en een vooringenomen antwoord)... Ja.. dat zou kunnen
En nee.. daar kun je zelf niets aan doen, maar dat verklaart wel de soms wat sarcastische reacties. Inclusief bovenstaande. Sorry....
Je eerste denkfout is dat het iets met durven te maken heeft: Dat heeft het niet. In het motorrijden is dat eigenlijk zelden zo.Geen probleem, kon er wel om lachen.
Ik ben me wel bewust van het feit dat zulke bikes niet zo vergevingsgezind zijn.. maar het zijn wel de meest toegankelijke bikes naar mijn smaak. En ik weet niet of ik hier juist mezelf overschat maar heb gelest op cb650F, redelijk vaak gereden op een cb500F, ktm 390, suzuki sv650s en dan denk ik in principe wat kan er misgaan als ik me niet achterlijk gedraag op dat ding (of is dat nou juist de denkfout waar vele beginners aan ten onder zijm gegaan). Ik ben constant bezig met motoren en alles eromheen dus als ik een denkfout maak op dit moment door een gsxr600/cbr600rr/r6 te overwegen hoor ik het graag! Van mezelf weet ik dat ik iemand ben die durft, maar geen onnodige risico's loopt.
Een Honda CBR600F4i/FS of model erna. Goedkoop, minder agressief dus minder druk op je polsen.Beste MF'ers,
Het zoveelste welke-bike-moet-ik-kopen topic.
Ik ben op zoek naar een 4 cyllinder naked a la z750, FZ6n etc omdat ik alleen motorrijbewijs heb en van plan ben om altijd woon-werk verkeer te doen. Het liefst zou ik een 600cc a la R6 pakken maar dat lijkt me niet echt de beste commuter in de stad, druk op polsen etc ondanks dat ik nog een jonge kerel ben. (Als ik dit overschat dan hoor ik het ook graag)
Inmiddels zoveel opgezocht, vids gekeken eig alles behalve testritjes.
Om on topic te blijven: Mijn budget is rond de 3500-4000 euro. Welke bike kunnen jullie aanraden? Hoeft eigenlijk niet per se 4 cyll te zijnmaar daar gaat de voorkeur wel naar uit. Het liefst beetje een "moderne aggressieve" look (grootste obstakel met dit budget maar meer dan dit op je eerste motor droppen ligt mij ook niet zo lekker). Zelf ben ik tot nu toe bij de Z750 uitgekomen (ondanks dat ie vrij zwaar is, maar is geen probleem want ben zelf ook wel sterk/zwaar), ook is de vraag nog dan of ABS versie of niet?
Alvast bedankt voor de input en excuses voor de schrijfstijl/errors.
Honda Deauville, heb je voor €3500 tot €4000 hele leuke NT700V ABS-en van rond de 10 jaar jong te koop staan. 250kg, zadelhoogte 805mm, betrouwbaar en je zit redelijk uit de wind. Wel géén agressief uiterlijk op z'n zachts gezegd, kleine 600cc V-twin maar meer dan genoeg porrie op de snelweg en 'smorgensvroeg kan je rustig wakker worden op dat dingen van plan ben om altijd woon-werk verkeer te doen
Mijn eerste motor is mijn huidige Ducati 748. Van lesmotor (Yamaha xj6n) op deze overstappen: ik schrok me de tering. Heb hem eigenlijk ook gekocht omdat ik 'm zo mooi vind. Het rijden went vanzelf.
Moraal van het verhaal: Ik had ook een yamaha mt-07 of xj6n kunnen kopen, maar dan zat ik alleen maar te denken "Had ik toch maar n Duc genomen". Motorrijden is voor mij een passie ritje op de zondagmiddag, en dan wil ik ook op m'n passie stappen.
Ga eens proefzitten op een R6, dan weet je het vaak al. Als opvolger voor mijn ZZR600 was ik ook heel erg gecharmeerd van de R6. Veel vermogen, leuk uiterlijk, en lekker licht. Maar manmanman, na 10 seconde merkte ik al dat dit hem niet ging zijn voor mij. Uiteindelijk voor de Thundercat gegaan (voorloper van de R6) die een stuk rechterop zit. In deze kleurstelling:Beste MF'ers,
Het zoveelste welke-bike-moet-ik-kopen topic.
Ik ben op zoek naar een 4 cyllinder naked a la z750, FZ6n etc omdat ik alleen motorrijbewijs heb en van plan ben om altijd woon-werk verkeer te doen. Het liefst zou ik een 600cc a la R6 pakken maar dat lijkt me niet echt de beste commuter in de stad, druk op polsen etc ondanks dat ik nog een jonge kerel ben. (Als ik dit overschat dan hoor ik het ook graag)
Inmiddels zoveel opgezocht, vids gekeken eig alles behalve testritjes.
Om on topic te blijven: Mijn budget is rond de 3500-4000 euro. Welke bike kunnen jullie aanraden? Hoeft eigenlijk niet per se 4 cyll te zijnmaar daar gaat de voorkeur wel naar uit. Het liefst beetje een "moderne aggressieve" look (grootste obstakel met dit budget maar meer dan dit op je eerste motor droppen ligt mij ook niet zo lekker). Zelf ben ik tot nu toe bij de Z750 uitgekomen (ondanks dat ie vrij zwaar is, maar is geen probleem want ben zelf ook wel sterk/zwaar), ook is de vraag nog dan of ABS versie of niet?
Alvast bedankt voor de input en excuses voor de schrijfstijl/errors.