eerste motor a2 rijbewijs

wingetje1

MF'er
13 jan 2016
87
0
Zaanstad
Goedendag,

Binnenkort zal ik een a2 rijbewijs in bezit hebben.
En ben al druk bezig aan het kijken voor de ideale motor op de lange termijn...zeker langer dan 3 jaren.
Op dit moment Heb ik paar motoren op t oog en graag hoor ik jullie meningen welke volgens jullie ideaal zal zijn. (Ik ben bang dat ik met een z300 snel weer zal vervelen na 2 jaar, daarom twijfel ik hierover...)
- kawasaki z300
- kawasaki ER6F
- Kawasaki ER6N
- Honda CBR 500 R

Ik hoor graag jullie meningen. Bedankt alvast.

Groetjes,

Wing
 
Koop gewoon een niet al te dure A2 motor. Bijv. een CB500 / GS500.
Hier doe je 2 jaar lang ervaring mee op, en vervolgens koop je een vol vermogen motor.
 
Tsja motoren kan je ook terugzetten naar 35kw, alleen wat extra centjes. Ik vind persoonlijk zelf belangrijk dat ik hem mooi vind en dat ik vind dat ik genoeg vermogen zal hebben. Ik hoef geen motor met 80 kw, want je bent in Nederland en dan heb je binnen No time een boete. Het gaat me erom de mensen die er al eerder op hebben gereden, vinden dat het fijn rijdt en ondanks niet overvol vermogen, toch genoeg is. Ik ben ook iemand die vaak zich aan de regels houd, zo af en toe iets harder. Daarnaast wil ik gewoon een mooi motor geluidje! That's all!
 
Goedendag,

Binnenkort zal ik een a2 rijbewijs in bezit hebben.
En ben al druk bezig aan het kijken voor de ideale motor op de lange termijn...zeker langer dan 3 jaren.
Op dit moment Heb ik paar motoren op t oog en graag hoor ik jullie meningen welke volgens jullie ideaal zal zijn. (Ik ben bang dat ik met een z300 snel weer zal vervelen na 2 jaar, daarom twijfel ik hierover...)
- kawasaki z300
- kawasaki ER6F
- Kawasaki ER6N
- Honda CBR 500 R

Ik hoor graag jullie meningen. Bedankt alvast.

Groetjes,

Wing
Die kawasaki 600cc lesmotors zou ik niet aan beginnen. Zo ongelovelijk saai en karakterloos (niet te vergeten, deze moet je nog begrenzen op motor en kenteken.) Kijk eens naar een Yamaha XT660X, KTM 390 duke, Yamaha MT03, Aprilia Pegaso 2005 hoger model (allemaal standaard 35kw behalve de ktm). Geen dank :W

PS motor die je wilt begrenzen naar 35kw mag maximaal 70kw origineel hebben.
 
Laatst bewerkt:
Veel nieuwe motoren die eigenlijk veel meer vermogen hebben dan 70kw mogen nu ook teruggezet worden naar A2 door een speciale mapping. Denk hierbij aan bijv. de Z800E / Brutale 675 / street triple 675

Wat wil je gaan doen met de motor?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb kawasaki zelf al erover gebeld en ook een dealer, maar een kawasaki ER 35kw op kenteken zetten, kost maar honderd euro, dus dat valt mee. + je kan hem zo 1 2 3 weer terug zetten naar originele vermogen.
Ik zelf vind de Kawasaki er erg mooi uit zien, daarnaast les ik er ook op en die vind ik lekker rijden.
Degene die je aangeeft, vind ik qua uiterlijk minder mooi.
Duke niet mijn ding.
 
Veel nieuwe motoren die eigenlijk veel meer vermogen hebben dan 70kw mogen nu ook teruggezet worden naar A2 door een speciale mapping. Denk hierbij aan bijv. de Z800E / Brutale 675 / street triple 675

Wat wil je gaan doen met de motor?
Ik gok er op rijden :+
 
Kawasaki z800 vind ik helaas iets te duur, wil het liefst binnen het bedrag 6000 zitten.
Ik wil gewoon lekker rijden, zowel binnen als buiten bebouwde kom en snelwegen. Echt naar buitenland rijden Etc., zal ik niet doen.
 
Dan is het jammer dat je niet een jaar later bent want dan staat die van mij te koop en die past denk ik volledig in wat je zoekt.
 
Dan is het jammer dat je niet een jaar later bent want dan staat die van mij te koop en die past denk ik volledig in wat je zoekt.

Helaas helaas, want jij hebt een Yamaha FZS600 ?
Ik heb hem even gegoogled, maar niet helemaal mijn ding (uiterlijk) hihi.
 
Ik bewonder die van mij alleen maar.. hoef ik ook nooit te tanken of onderdelen te vervangen. :Y

Ontopic, wat dacht je van een CBF600(s) / kawasaki ER6F?

De CBF 600 vind ik wel mooi, maar ik vind degene die ik aangeef toch wat mooier. Ik wil uit die 4 ook echt een keuze maken... Die 4 motoren vind ik gewoon erg mooi en qua vermogen zal 1 van de 4 sowieso ook echt genoeg zijn (ookal verschillen ze qua vermogen wel heel erg van elkaar). Kawasaki ER6f daar ligt mijn keuze inderdaad naar! *D
 
Ik zelf vind de Kawasaki er erg mooi uit zien, daarnaast les ik er ook op en die vind ik lekker rijden.

En aangezien jij degene bent die er op moet gaan rijden, lijkt me dit overtuigend genoeg toch. Motorrijden is gevoel en hobby, dus kies voor de motor waar jij het beste gevoel bij hebt, dat is toch het belangrijkst. Je moet niet voor motor A kiezen omdat dat een verstandige keuze is, terwijl je gevoel zegt dat je eigenlijk liever motor B hebt.
 
En aangezien jij degene bent die er op moet gaan rijden, lijkt me dit overtuigend genoeg toch. Motorrijden is gevoel en hobby, dus kies voor de motor waar jij het beste gevoel bij hebt, dat is toch het belangrijkst. Je moet niet voor motor A kiezen omdat dat een verstandige keuze is, terwijl je gevoel zegt dat je eigenlijk liever motor B hebt.

Dat klopt, zo denk ik ook. Maar ik twijfel voornamelijk tussen 4 motoren die ik in de beginpost heb aangegeven (Kawasaki z300, er6n, er6f en honda cbr 500r).
 
Ik vroeg me meer af of er mensen hier zijn die al ervaring hiermee hebben, die een a2 rijbewijs bezitten of dat hebben gehad en of zij 29 kw (z300) genoeg vermogen vonden, daarnaast vind ik het leuk om een mooi motor geluidje erbij te hebben! Bij de Z300 zal ik sowieso ook de performance pakket aanschaffen, voor een zo mooi mogelijk geluid! Ik wil gewoon voor op de lange termijn van 1 motor plezier hebben!
 
neem de er6f of N zijn dezelfde motoren, de een naked en de ander met kuip, het is net wat je mooi vind.
ik reed een KTM690 Supermoto, en heb nu een er6n. het is heel wat anders en een stuk rustiger, maar vermogen kom je voorlopig niet te kort op een er6n. :Y
hangt er natuurlijk ook n beetje van af hoe je zelf bent.
maar een er6 is een leuke speelfiets en hij is ook nog betrouwbaar ( waarom anders als lesmotor gebruiken)
 
Laatst bewerkt:
Om antwoord te geven op jouw vraag of 29kw voldoende is: Ik heb zelf ongeveer anderhalf jaar 25kw gereden. Je bent nog steeds sneller weg bij het verkeerslicht dan de meeste auto's. Het accelereren op de snelweg wanneer je bijvoorbeeld 120 rijdt, gaat wat traag maar verder vond ik het goed te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan