Eerste motor aanschaffen

Hallo Allemaal,
Eindelijk is het zo ver, ik sta op het punt om mijn eerste motor aan te schaffen :] , na lang getwijfeld te hebben ben ik er eindelijk uit..... ik ga voor de CBR 600 RR uit 2003/2004. Ik heb zelf eerlijk gezegd nog weinig verstand van motoren, heeft iemand nog tips waar ik vooral op moet letten en misschien wel specifiek bij een 600 rr ??


Gewoon een zwarte kopen, want
full


:W
 
Met betrekking tot algemene tips, dan kun je gewoon eventjes zoeken op aankooptips of iets dergelijks.

Het topic van de CBR600RR rijders eventjes opzoeken, daar zullen ze inderdaad ook veel weten.

Heb zelf de CBR600F4i, is snel zat, comfortabel en betrouwbaar. Geen gekke sprongen en vergevingsgezind. Als eerste motor zeker niet verkeerd, maar ook daarna nog erg leuk (ik rijd nu 6 jaar motor, is m'n 4e motor).

Succes met de aankoop!

Gr,
Bart
 
Honda CBR600RR is een hele vette motor. Maar standaard is hij wel een beetje afgesteld op makkelijke rijdbaarheid. Dat betekent dus een vrij lineaire gasafgifte en wat minder top-pk's.

Hij heeft wel meer torque dan een Yamaha R6, wat betekent dat hij in het middengebied van het toerenbereik gewoon sneller is.

Met een ander luchtfilter en uitlaat krijg je weer een deel van je top-pk's terug. En de torque blijft even hoog.

Dus gewoon een betere fiets dan de R6. Beter beheersbaar en krachtiger in het middengebied. Dus betere handelbaarheid de bocht uit, en dus gewoon sneller (op het circuit). :)

En persoonlijk vind ik de Honda van hetzelfde jaartal er beter uit zien dan de R6. Zeker met die tailpipe in plaats van die toeter aan de rechterkant van de R6.
 
Als je toch wilt gaan knallen, neem dan een ZX-6R van maximaal dezelfde leeftijd als de CBR waar je je oog op hebt.

Sinds 2003 zijn ze gebouwd rond het 636cc blok (was er al in 2002, maar die werkte nog met het 600cc frame en opbouw), en die 36 extra cc's merk je echt tijdens het rijden.

Je moet wel een beetje van een rauwdouwer houden (zijn de meeste kawa's), maar voor het betere scheur- en knalwerk zit je bij een groene altijd goed.






...Vind ik dan.
 
Een CBR600F is voor verminderd heterofiele mensen. ;) O-)

Of voor mensen met een vriendin die wèl achterop durft... *O*

En deze verminderde heterofiel vermaakt zich prima met zijn cbr600f.. :Y :]

Hoewel die cbr600rr er nog wel een stukje beter uit ziet (maar voor mij dus helaas niet praktisch genoeg).. :9~
Vooral in 't zwart... Hier is net een hele mooie zwarte verkocht... Wat een bloedmooi exemplaar was dat dan...!! :9
 
Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal gelijk. Bij een CBR600RR (en mijn CBR900RR net zo goed) is het slecht toeven achterop. Het is ook een City Bike Racer Racing Replica, dus niet voor lange stukken met je vriendin bedoeld. :)

Waar de F voor staat laat ik nu even in het midden. O-)

Ok, serieus, het is geen gekke bike. Ik ben gewoon in een ontzettend flauwe bui.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal gelijk. Bij een CBR600RR (en mijn CBR900RR net zo goed) is het slecht toeven achterop. Het is ook een City Bike Racer Racing Replica, dus niet voor lange stukken met je vriendin bedoeld. :)

Waar de F voor staat laat ik nu even in het midden. O-)

Ok, serieus, het is geen gekke bike. Ik ben gewoon in een ontzettend flauwe bui.

})

Laten we het maar houden op een tekort aan sssss......portief motorrijden... :+
 
Hallo Allemaal,
Eindelijk is het zo ver, ik sta op het punt om mijn eerste motor aan te schaffen :] , na lang getwijfeld te hebben ben ik er eindelijk uit..... ik ga voor de CBR 600 RR uit 2003/2004. Ik heb zelf eerlijk gezegd nog weinig verstand van motoren, heeft iemand nog tips waar ik vooral op moet letten en misschien wel specifiek bij een 600 rr ??
Veel niet serieuze reacties waar je niet veel aan hebt... :)
Als CBR600RR rijder kan ik je alleen maar bevestigen dat het een goede keuze is. Een R6 wil alleen maar vooruit, een 600RR is veel prettiger om te rijden als startend motorrijder, gewoon omdat ie beter stuurt.

Waar je op moet letten is uiteraard zichtbare schade aan de uiteinden (stepjes, handles, handvaten etc). Als er namelijk op elk uiteinde schade is te zien, kan het goed zijn dat ie is gevallen.

Waar je ook op kunt letten als je een proefrit maakt is of ie rechtdoor blijft rijden als je op lage snelheid de versnelling in neutraal gooit en het stuur loslaat. Als je dat een aantal keer doet en steeds naar de zelfde kant neigt te sturen, kan het zijn dat het frame krom is. Verder de onderdelen zoals remschijven, vering, banden etc goed bekijken op slijtage. Slijtage is natuurlijk onvermijdelijk, maar geeft wel een indicatie over onderhoud.

O ja, en als het even kan, neem iemand mee die er verstand van heeft... Suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan