Proefrit achter de rug en Versys voor de deur.
Vanmiddag een lang half uur in de omgeving van Deventer gereden. Combinatie van binnen en buiten de bebouwde kom, een stukje snelweg en wat dijkjes. Meteen helemaal weg van hoe prinsheerlijk je op dit ding zit en rijdt. Ook in de bochten voelde ik me snel heel zelfverzekerd. Trillen van de parallel-twin was even wennen in het begin, maar al snel gewend aan het blok. Volgens trilt die met name onder de 3.000 toeren per minuut in de lagere versnellingen, klopt dat?
Twee minpunten: linker spiegel bleek gedurende de rit niet goed vast te zitten en rem- en achterlicht werken niet meer aan het einde van de rit. Dat eerste was natuurlijk gemakkelijk te verhelpen, maar vooral dat laatste zorgde ervoor dat ik twijfelde om hem aan te schaffen. Uiteindelijk toch overstag gedaan nadat met een korte ingreep alles weer werkte.
Mocht hem meteen naar huis rijden, zo’n drie kwartier over de snelweg. Ook dat was zeer goed te doen, al had ik ondanks de handvatverwarming flink koude vingertoppen. Mooi weer vandaag, maar eigenlijk net te koud.
Bij thuiskomst wederom geen rem- en achterlicht na herstart. Daar baal ik wel enorm van, maar ik breng hem begin deze week naar de dealer in de buurt waar ik mijn onderhoud ga laten doen en als het iets groots is ga ik terug. Ik mag er van uit gaan dat zoiets onder de 3 maanden garantie valt (ook al staat er draaiende delen).
Wordt vervolgd, maar voor nu: dank voor jullie hulp!
Het is trouwens een zwarte Versys (zonder ABS) uit 2010 met ongeveer 30.000 op de teller. Heb er net iets meer dan €4.000 voor betaald. Nu nog werkende achterlichten en dan kijk ik volgens mij terug op een succesvolle eerste aankoop.