Eerste motor: Honda CB750F 1977

Agielie

Rookie
1 aug 2013
8
0
Vlissingen
Hallo! :W

Dit is mijn eerste bericht op het mf, gister geslaagd voor het rijbewijs, en dinsdagavond ga ik kijken naar mijn evt. eerste motor: Een Honda CB750F uit 1977. Hij heeft nu ongeveer 2 jaar niet gereden, maar komt wel van een betrouwbaar adres, waar ervaring met oldtimers is.

Nu is mijn vraag, wat is naast het verversen/vervangen van vloeistoffen, accu, filters en bougies nog meer aan re raden om sowieso te vervangen? Dit afgezien van eventuele andere specifieke gebreken.

Kan iemand mij ook aan de hand van de foto vertellen wat voor type dit precies is? Ik heb wel wat gezocht, maar zag door alle K's en F's het bos niet meer.. Ik dacht zelf de zogenaamde CB750F Supersport, kuip is overigens ook aanwezig.

Wat zou de waarde van deze fiets ongeveer kunnen zijn als hij in deze optische staat gewoon rijdt?

Ik benieuwd naar de reacties, alvast bedankt!

full
 
Leuk ding als eerste motor, ikzelf ben begonnen op een '78-er Soes GS750.
Naast alle vloeistoffen ook de bandjes controleren of ze niet uitgedroogd zijn, remblokjes controleren en een aanrader is om RVS remleidingen te monteren. Maarrrr mijn mening is als het werkt, niet aan kloten, eerst leren rijden en lekker beetje bij beetje dingetjes aanpakken. Als je alles meteen aanpakt staat ie stil en dat ding moet rijden ;)
 
Zo te zien is het een HONDA CB 750 F1

Ik heb jaren op een F2 gereden met heel erg veel plezier
de F2 heeft Comstar wielen en het blok is zwart

veel plezier :] :] :]

:W
 
Ja sorry :$

Ik heb er verschillende gehad en als ik eerlijk ben altijd met veel plezier en weinig problemen rondgereden :] :]

Heb nu een ST1100 :Y :Y :Y

even back on topic :)

Ik heb nog een PETERS werkplaatsboek voor de CB750 liggen
ook nog een originele partslist maar ik moet even kijken of de F1 daar ook in staat

:W
 
Zo te zien ziet het er wel redelijk uit... maarja dat is op de foto.

Houd er rekening mee dat dit hoogstwaarschijnlijk een stuk spartaanser rijdt dan je lesmotor.
Wat betreft de prijs... "vaak" is een F1 in aanschaf wat duurder dan bijv. een F2.
Het is maar wat je er voor over hebt... en hoe de algemene staat is.. banden, kmstand, olie lekage.. zijn bijv. allemaal extra kosten ( hoeveel kan je zelf doen)

Toen ik zocht naar een motor.. een f2 en evt een f1, dat toen de prijzen voor een redelijke f2 tussen de 600 en 800 euro was en een f1 al snel boven de 1000 euro kwam (maar dit is al weer een paar jaar geleden.

Dit exemplaar??! de een heeft er 800 euro voor over de ander 1500, de eigenaar heeft misschien het gevoel dat het 2500 waard is.....dus tja..

Iig succes met de koop.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik hoop ook dat ik er veel plezier aan zal beleven, en niet dat hij elke km een nieuw mankement vertoont :+
Maar ik had begrepen dat dit op zich wel betrouwbare motoren zijn.

Werkplaats handboek krijg ik er al bij, dus ben voorzien, dank je :Y
Een partslist kan wél handig zijn denk ik, ik heb nl nog geen site gevonden waar álle onderdelen te vinden zijn.

Laat maar weten, Bitacticus, als de f1 wordt vermeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik was meer benieuwd naar de geschatte waarde omdat ik 'm voor een prikkie kan kopen :)
Ik weet dat hij meer waard is dan wat ik ervoor ga betalen, vroeg me af hoeveel ongeveer.

De lesmotor was overigens een 2013 Kawa er6-N, dus ik ben voorbereid op ietwat ouderwetse rij-eigenschappen :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan