Eerste motor kopen

Remco86

Rookie
14 feb 2012
1
0
Heren/Dames,

Ik ben voor het eerst op zoek naar een eerste motor,

Naar mijn menig zal dit een aprillia mille moeten zijn.

Kan iemand mij uitleggen waar ik op moet letten en luisteren bij een koop/ proefrit?


In mijn vrienden contacten kring is er namelijk niemand die er echt wat vanaf weet.


Graag verneem ik veel reacties en adviezen!!!!!
 
Heren/Dames,

Ik ben voor het eerst op zoek naar een eerste motor,

Naar mijn menig zal dit een aprillia mille moeten zijn.

Kan iemand mij uitleggen waar ik op moet letten en luisteren bij een koop/ proefrit?


In mijn vrienden contacten kring is er namelijk niemand die er echt wat vanaf weet.


Graag verneem ik veel reacties en adviezen!!!!!
Nieuwe vrienden zoeken, of andere motor kopen dus :)
 
naar jou menig word dit een 1000cc 2 cyl met 140 pk, zonder je ook maar 1 meter op dat ding heb gereden>?
 
naar jou menig word dit een 1000cc 2 cyl met 140 pk, zonder je ook maar 1 meter op dat ding heb gereden>?
Onder het mom van "R1 als eerste motor"
Deze keer wat verandering door een "Mille als eerste motor"

Ik zou een Haaijaboessa nemen! Die zijn 't snelst :Y
 
Laatst bewerkt:
Onder het mom van "R1 als eerste motor"
Deze keer wat verandering door een "Mille als eerste motor"

Ik zou een Haaijaboessa nemen! Die zijn 't snelst :Y
Wel een rooie nemen, want die zijn het allersnelst. :Y _O- :W

Greetz, Q

Als 1e motor zou ik toch echt een paar catogorieën lager gaan zitten.
 
Laatst bewerkt:
Maak toch geen reet uit waar iemand mee wilt beginnen. Als je de geld hebt: gewoon doen!

Als je als eerste auto een Ferrari koopt hoef je er nog niet snel mee te rijden dat je hem in de prak rij tog?

Maar kheb geen idee waar je op moet letten swa. Sorry.
 
Ach ja als hij zo'n ding toch mooi vind, iedereen moet zelf weten wat ie koopt :)

Ik ben zelf op een 600 begonnen, daar veel plezier mee gehad en ervaring mee opgedaan, en vervolgens een.........jawel........R1 gekocht(zat ook te kijken naar een Gixxer 750 maar die zijn weer prijziger, en deze kon ik voor een leuk prijsje kopen :) ).

@TS: Ik heb geen verstand van Appie Millie's, maar hier kunnen ze je vast wel tips geven.

AeroX in "Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 1..."
 
Laatst bewerkt:
Mille, doen. Prachtige dingen zijn het.

photoshopo.jpg
 
Nu moet ik wel zeggen, je kan beter een Mille nemen dan een R1 :Y
Mille's zijn gewoon een stuk exclusiever, dus meer bekijks :Y

Alleen Giel, haal dat stuk plastic eens weg :/ doet afbreuk aan je foto..
 
Laatst bewerkt:
Mille's zijn heerlijk! om even je vraag te beantwoorden, let erop dat de koppeling niet 'slipt' kan heel onschuldig wezen zoals een beetje lucht in het systeem (makkelijk te ontluchten) maar kan ook het koppelingshuis zijn.

Let er verder op dat de achterrem functioneert, de achterrempomp kan warm worden omdat deze naast het blok zit. (vaak ook te ontluchten, maar de pomp kan sneuvelen)

uuhm verder.... genieten van het monster V2 blok!
 
Nu moet ik wel zeggen, je kan beter een Mille nemen dan een R1 :Y
Mille's zijn gewoon een stuk exclusiever, dus meer bekijks :Y

Alleen Giel, haal dat stuk plastic eens weg :/ doet afbreuk aan je foto..

Ja, maar anders raakte mijn kuip beschadigd vanwege de zadeltassen. :/
 
Gewoon halen zo'n ding, gaat niet veel mee mis want is een italiaan met de techniek van een jap.
Beste uit twee werelden :+
 
*zucht* weer de eeuwige discussie "ik zou mezelf doodrijden op zo'n ding" ik denk dat er al genoeg topics over zijn...

Als je het een mooi ding vind, ga proefrijden en vel zelf je oordeel. Hoop koppel dus je kan lekker schakellui rijden. Maar verwacht niet dat je meteen de bink ben bij de stoplichten als je naast een "600-tje" staat. Dat vergt toch ook wel wat km's ervaring en gevoel met je bike. Dat gevoel zal je waarschijnlijk sneller krijgen als je op een lichte 'gooi en smijt'-fiets begint. Niet dat deze je niet kunnen verassen, maar zijn over het algemeen wat vergevingsgezinder dan de wat zwaardere fietsen. (met uitzondering van de supersports 600's m.i. die kunnen ook, vooral in de hogere toeren, flink van wal komen)

Verder moet je goed op de staat van je ketting-overbrenging letten en de algehele staat van je slijt-onderdelen. Dit zegt toch wel wat over hoe serieus de vorige eigenaar omging met onderhoud van de fiets. Vooral bij de Appie's kunnen de kosten behoorlijk oplopen wanneer je wat achterstallig onderhoud moet inhalen.


Verder heel veel :] plezier
 
Used Motorcycle Evaluation Guide

Misschien een beetje overcompleet. Ik heb gewoon een testritje gemaakt en hij schakelde en remde goed. Verder niet eens gekeken, maar dat maakt mij ook niet uit voor de prijs waarvoor ik mijn motor heb gekocht. Als ik een motor van aardig bedragje zou kopen, dan zou ik zeker weten wel een hele waslijst controleren.
 
Onder het mom van "R1 als eerste motor"
Deze keer wat verandering door een "Mille als eerste motor"

Ik zou een Haaijaboessa nemen! Die zijn 't snelst :Y

dat is zeker een goede keus maar ik zou als ik TS was ook ff gaan kijken voor een :

KAWAMEGAR1GSX1200100TURBONOSHAYAR1200PKOPACHTERWIELZX10R
 
Wel een rooie nemen, want die zijn het allersnelst. :Y _O- :W

Greetz, Q

Als 1e motor zou ik toch echt een paar catogorieën lager gaan zitten.
Zoveel onzin heb ik nog nooit gelezen, geef dan geen advies :N







Iedereen weet toch dat blauwe het snelst zijn! :+
 
Als jij vind dat dit jou motor moet worden dan zou ik dat zeker doen.
Maar doe dat wel bewust realiseer je dat er vergefelijker motoren zijn.
Vraag wel vooraf even na bij de verzekering. een aantal verzekeringen
doen moeilijk over zware sport motoren bij bepaalde omstandigheden.
Wel een beetje dom gedoe, mijn X11 kon ik zo verzekeren en over een
Fire Blade deden ze moeilijk, wat is het verschil,

Bigscale
 
Onder het mom van "R1 als eerste motor"
Deze keer wat verandering door een "Mille als eerste motor"

Ik zou een Haaijaboessa nemen! Die zijn 't snelst :Y

Problem :+ ? Mijn huidige R1 is ook mijn eerste fiets ;).
Ok, even serieus. Zoals ik het nu lees.. jij, en daarnaast je omgeving, hebben er weinig verstand van.. ik zou die "mening" misschien nog eens herzien ;). Denk dat 9 van de 10 motorrijders je zo'n kanon als eerste fiets afraden, maar ik heb geen recht van spreken, dus succes ermee *D
 
Statistieken:
Laatste bezoek:dinsdag 14 februari 2012 14:56 (17 uren en 45 minuten geleden)
Laatste actie:find/poster/129249/topics
Aantal berichten geplaatst:1
Gemiddeld aantal berichten per dag:1,00
Tijd besteed op dit forum:24 minuten
Geregistreerd op:dinsdag 14 februari 2012 11:59 (20 uren geleden)
welkom op MF

Ik zal je niet adviseren om een mille als eerste motor te kopen, omdat je op een laagvermogen motor beter leert rijden/sturen/etc.
Als je op zo'n karaktervol pk-pakhuis begint heb je een grotere kans dat je met geknepen billen als een dweil de bochten blijft nemen, en dat is zonde

Maar je zult toch gewoon doen wat je zelf wil, dus het maakt geen drol uit wat hier gezegd word.

Check even of je een Mille wel als eerste motor verzekerd krijgt als onervaren bestuurder.
Ik moest minimaal 2 jaar rijervaring overleggen met mijn verzekeringsmaatschappij toen ik mijn Blackbird wilde verzekeren omdat deze in de "zware" klasse valt
 
Laatst bewerkt:
Ik had geen lol op mn RSV1000R.. ging me allemaal veels te hard..

Toen maar een 400'tje gekocht. Was veel leuker })
 
inderdaad, zoek anders eerst eens uit wat zo'jn motor doet. Het blijkt allemaal dat je puur op het uiterlijk en het naampje afgaat.

Onder het mom van "ik moet een R1 want die zijn vet gaaf en dan ook maar met Turbo, want 150 pk schiet echt niet op"

Motor pk's zijn geen auto pk's. Beter gewoon leren rijden op een 600cc, in plaats van jezelf bang te maken op een 1000cc motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan