eerste motor naked maar welke?

pmponer

MF veteraan
4 nov 2002
2.382
1.127
Afgelopen woensdag heb ik mijn rijbewijs gehaald en ben daar natuurlijk erg blij mee. Ik zit nu alleen met het volgende probleem welke motor moet ik gaan kopen })

Eerst wilde ik een chopper gaan kopen maar sinds de beurs in utrecht heb ik daar toch andere ideen over. Ik vond de zit positie en comfort van een chopper niet je van het, daarom ben ik ook op wat nakeds gaan zitten. Dit spreekt me dan toch veel meer aan.

Vooral de wat zwaardere versies zoals de xjr 1300 de zrx 1200 ed. zaten als gegoten lekker groot en zwaar (net als ik :) )
Mijn probleem is echter dat deze motoren nog buiten mijn budget liggen (max 6 duizend euro) Nu vind ik de hornet ook erg mooi om te zien of de 750.

Mijn probleem is echter dat ik door de bomen het bos bijna niet meer zie en dat ik niet goed weet wat ik nu moet.

Kortweg: Ik zoek een motor die lekker rijd met behoorlijk wat pit en dat ik af en toe prima een duo mee kan nemen op toertochten.

Wie kan mij advies geven.

ps. De zr7 is dat ook een aardige motor of raak je daar snel op uitgekeken.
 
De SV650S natuurlijk. Eén van de populairste (half-)naked bikes hier op M-F. Laat ik er nou toevallig ;) één te koop hebben staan.

Pittig is ie zeker, hij zal je niet snel verrassen (ook erg belangrijk voor een beginner) en een duo kan prima achterop.

Geef iets meer dan 6000 euro uit (6500 om precies te zijn) en je hebt een prima motor (met nog een jaar fabrieksgarantie). *D

Te koop: zwarte Suzuki SV650S uit febr. 2002
 
Ten eerste is 6 000 echt mijn max ten tweede vind ik het om te zien geen mooie motor. Maar dat is een questie van smaak. Toch bedankt voor je aanbod en succes met de verkoop. :)
 
voor dat jij die motor overklast ben je heel wat jaartjes verder


Ah fijn om te horen daar dan ook maar een testrit voor plannen.
Maar qua duo is die ook prima te doen?
 
Vooral de wat zwaardere versies zoals de xjr 1300 de zrx 1200 ed. zaten als gegoten lekker groot en zwaar (net als ik :) )

Mijn probleem is echter dat ik door de bomen het bos bijna niet meer zie en dat ik niet goed weet wat ik nu moet.

ps. De zr7 is dat ook een aardige motor of raak je daar snel op uitgekeken.

Nu heb ik natuurlijk geen flauw idee hoe zwaar je bent, maar zo'n ZR7 weegt toch ruim 200 kilo? Zou ik nou niet bepaald een lichtgewicht willen noemen ofzo. En met 76 pk lijkt het me zeker niet krap bemeten -- daar je eerst nadacht over een chopper, ga ik van uit dat je geen snelheidsrecords wenst te gaan breken. Ter vergelijking: de gemiddelde lesmotor blijft ver onder de 50 pk.
Op het uiterlijk daarentegen, ben je misschien nog sneller uitgekeken. 'Tis niet bepaald een lust voor het oog. Maar inderdaad, da's persoonlijk

[/off-topic]
GuZ, Humor: bij de firma Gilex (http://www.gilex.nl/gilex_motoren.htm) staat een KTM te koop. Type: onbekend. Ondanks hun pioniersgeest weten ze klaarblijkelijk het typenummer niet even te achterhalen.
Anders help je ze -- als connaisseur zijnde -- een handje.
[/off-topic]
 
Nu heb ik natuurlijk geen flauw idee hoe zwaar je bent, maar zo'n ZR7 weegt toch ruim 200 kilo? Zou ik nou niet bepaald een lichtgewicht willen noemen ofzo. En met 76 pk lijkt het me zeker niet krap bemeten -- daar je eerst nadacht over een chopper, ga ik van uit dat je geen snelheidsrecords wenst te gaan breken. Ter vergelijking: de gemiddelde lesmotor blijft ver onder de 50 pk.
Op het uiterlijk daarentegen, ben je misschien nog sneller uitgekeken. 'Tis niet bepaald een lust voor het oog. Maar inderdaad, da's persoonlijk

Ik schreef dat meer omdat ik er op moet passen zeg maar ik zit rond de een meter 90 en heb nogal lange benen een cb500 bijvoorbeeld kan ik mijn benen niet op kwijt.

Dit was ook een groot probleem bij choppers. En idd ik wil geen snelheidsrecords neer gaan zetten gewoon lekker toeren en lekker sturen.
 
Is een off- of all-road dan niks voor je? De zithoogte is bij die dingen vaak een stuk hoger. Het is weer wat anders, dat dan weer wel.
 
Is een off- of all-road dan niks voor je? De zithoogte is bij die dingen vaak een stuk hoger. Het is weer wat anders, dat dan weer wel.


Ik heb gelest op een Transalp ik vond dat opzich prima rijden maar het is niet echt een motor die ik echt mooi vind ofzo. Dat is eigenlijk een beetje het probleem met dat type :)
 
Kawasaki zephyr of zoiets, misschien?


750 of 1100, redelijk recht toe recht aan fiets en neigt een klein beetje naar chopper looks.

Dit is een 1100 binnen je budget bijvoorbeeld...

GetImage.asp


http://www.motoroccasion.nl/data/zakelijk/zoeken/zoek_resultaat_detail.asp?KlantId=1655&idnr=31297#foto
 
Laatst bewerkt:
Bij Van Boxtel in Tilburg staat deze ZRX1100 van 1998 met 26.000 km. voor 6.290,- euro. Misschien kun je nog iets van de prijs afpingelen. Suc6 met je aankoop. :]

00065030BA465C4B6171.jpg
 
Bij Van Boxtel in Tilburg staat deze ZRX1100 van 1998 met 26.000 km. voor 6.290,- euro. Misschien kun je nog iets van de prijs afpingelen. Suc6 met je aankoop. :]

(Afbeelding)

Gaaf ding maar... Tilburg is een beetje erg ver weg. Moet maar ff kijken wat ik daarmee doe.
 
Men neme een goed vet pk racertje en men verwijdert vakkundig de hele tupperwarezooi!Voila!!Beste naked ever!!

(Kuip kan ook onvakkundig gestript worden door eens goed op je bek te gaan natuurlijk ,maar is niet aan te raden...)
 
hoi ik heb ook sinds afgelopen woensdag mijn rijbewijs.
Ik dach took eerst aan een chopper maar hoorde veel dat dat bij een stukkie langer rijdne niet zo confortabel is met sturen etc.
Mijn oog is nu gevallen op een diversion 600 kost 5790 nieuw dus ruim on der je budget.
Is een lekkere tourmotor. Op dit moment bevelen mensen mij nog een fazer aan maar die is gauw weer stukkie duurder en ben eerde rook iemand die geen snelheid record hoef te zetten. Ik denk dat te fazer om te beginnen wat te is voor mij.
5790 vind ik een mooi prijsje, mijn budget is ook zo'n 6000 euro.
Daarnaast koop ik nu leiver nieuw zodat ik geen verassingen krijg.
De meeste bevelen aan niet nieuw te kopen maar een oud barrel als eerste.
Echter ik wil wel een mooie motor en of die dan nieuw is of tweede hands ik zal er toch met beide even voorzichtig zijn.
 
De ZR7 rijdt erg prettig en heeft lekker wat power.
Ik had eerst een Zephyr 550, maar ben 1.92 en heb gekozen voor de ZR7. Bevalt heel goed, ook met een medepassagier kun je goed vooruitkomen.. Zitposotie is ook lekker en de benen kun je goed kwijt!

Succes!!
 
De ZR7 rijdt erg prettig en heeft lekker wat power.
Ik had eerst een Zephyr 550, maar ben 1.92 en heb gekozen voor de ZR7. Bevalt heel goed, ook met een medepassagier kun je goed vooruitkomen.. Zitposotie is ook lekker en de benen kun je goed kwijt!

Succes!!

Hoe zit het met de koppel van dat ding? Ik bedoel heeft hij ook veel kracht in de lage gebieden en het midden gebied of daar juist.

@ skippy. gefeliciteerd ook :]
Maar een diversion vind ik niet echt een aansprekende motor. En nieuw hoeft voor mij ook niet perse. De meeste afschrijving zit in het eerste jaar.
 
ik heb nog even zitten twijfelen voor eventueel de fazer 600 maar die gelijk weer een stukkie duurder. De Er-5 lijkt me ook wel wat is vrij goed koop. Nadeel is helaas de wind van een naked vind ik.
Waarom vind je de div niet zo aansprekend?
 
Wat dacht je van een bandit 600 of 1200...... de N versie dan (kuiploos).

een 1200 oud model vind je wel voor jou budget... gaat als een raket (heb net zelf een b12 gekocht dus ik kan het weten.... LOL)
 
Bandit heb ik zeker aan gedacht ik heb peter uit soest ook gemailed daarover omdat ik wist dat hij is overgestapt van een vulcan naar een bandit.
Misschien is de bandit 1200 wel wat te hoog gegrepen meteen. Ik denk dat ik maar wat afspraken voor testritten moet gaan maken :)

@ skippy De diversion spreekt mij niet zo aan vanwege zijn uiterlijk die machine heeft het wat mij betreft net niet dit geld ook voor een sv650 maar dit is puur een questie van smaak misschien rijdt een diversion geweldig ik heb geen idee.

Mocht ik kunnen kiezen tussen een diversion en een fazer zou ik toch altijd fazer kiezen.
 
Naked bike?

Die Zephyr 1100 die voorbij kwam is helemaal niet verkeerd. Maar nog mooier is toch een BMW-Boxer. Ga er gewoon even op rijden en je bent verkocht!
 
Rij zelf met een Suzuki GSX 750 G. Situeert zich ergens tussen de Bandit 600 en 1200 (koppel, vermogen), en geen enkel probleem qua zithoogte (ben zelf ook 1.90 m). Su-per tevreden mee ... En de prijs (België) - ergens tussen de 3000 en 4500 € tweedehands ?
 
Wat dacht je van een Suzuki GSX1100G. Die heeft ook een onderhoudsvrije cardan, een oersterk blok en is volgens mij ook wel betaalbaar te krijgen.
Succes met je zoektocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan