eerste motorbeurt 200 euro ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

enforcerer

Die hard MF'er
11 sep 2020
948
405
goeiedag
ik heb een motorscooter en de eerste 1000km beurt moet gebeuren
alleen de dealer vraagt 200 euro ervoor ?
ik heb het ergens anders gevraagd en meneer zei in geen 200 jaar.
het enige is de garantie vervalt denk ik als ik het niet bij een officieel dealer doe
 
Dat is helemaal niet zo'n gekke prijs bij een dealer? Olie, filter en wat tijd om alles eens te bekijken en na te lopen.
Wat ze daar "ergens anders" van vinden is ook niet echt belangrijk? Jij hebt er voor gekozen om je scooter niet "ergens anders" te kopen maar bij de merkdealer. En voor die aankoop heb jij als verstandig persoon je al laten informeren over de te verwachten onderhoudskosten.



Toch ? O-) ;)
 
En wéér een topic over iets dat je te duur vind.....
heb overal zelf keihard voor moeten werken maat,

en jaa ik kan het ergens anders voor 80 euro doen.
lijkt me ook gepast dat je de eerste beurt van de dealer krijgt als je duizenden uitgeeft
 
Bij mij was het 140. Bij merk dealer. Vind dat wel redelijk.

De auto moest ook een beurt en dat was 700€. Dat was wel onverwacht 😝

Dus wij eten met Pasen een omelet. 🥺
 
Dat is helemaal niet zo'n gekke prijs bij een dealer? Olie, filter en wat tijd om alles eens te bekijken en na te lopen.
Wat ze daar "ergens anders" van vinden is ook niet echt belangrijk? Jij hebt er voor gekozen om je scooter niet "ergens anders" te kopen maar bij de merkdealer. En voor die aankoop heb jij als verstandig persoon je al laten informeren over de te verwachten onderhoudskosten.



Toch ? O-) ;)
Dat betaal ik zo`n beetje voor een onderhoudsbeurt aan mijn auto (bij de merkdealer)
Voor een scooter is dat mijns inziens veel te veel maar de experts zullen het weten te onderbouwen met allerlei kosten die ook op de rekening moeten.
 
Kan aan mij liggen maar bankstellen verkopen noem ik niet keihard werken.

Dat betaal ik zo`n beetje voor een onderhoudsbeurt aan mijn auto (bij de merkdealer)
Voor een scooter is dat mijns inziens veel te veel maar de experts zullen het weten te onderbouwen met allerlei kosten die ook op de rekening moeten.
een grote werkplaats in amsterdam ging lachen hij zei 80 euro doe ik het voor je. hij vond het ook belachelijk dat ze eerste beurt niet gratis deden
 
Als je 200 te veel vind dan doe je het of zelf of door iemand die iemand kent die zijn buurman verstand vind hebben van motorscooters.
Garantie heb je gewoon conform de regels van de fabrikant, maar gezien jij keihard werkt voor je geld zou ik of een andere baan zoeken waar je minder keihard hoeft te werken met minder uurtjes, of iemand die het voor 80 euro wil en kan doen, en ervan uitgaande dat de eerste beurt gedaan gaat worden zoals de fabrikant het bedacht heeft.
 
heb overal zelf keihard voor moeten werken maat,

en jaa ik kan het ergens anders voor 80 euro doen.
lijkt me ook gepast dat je de eerste beurt van de dealer krijgt als je duizenden uitgeeft

Ik ook, vriend?

Maar als je die 200,- te duur vind ga je ergens anders heen?

Als ik elke keer een topic moet openen voor iets wat ik prijzig vind dan kan ik aan de lopende band topics maken.
 
1617446534950.png


Maar ontopic: 200 piek vind ik niet gek. Beetje olie en wat onderdeeltjes en je zit op 100 en dan moet er nog iemand een uurtje of wat mee aan de slag. + de bonus eroverheen voor iemand die overal de laagste prijs wil krijgen. 200 euro kom ik wel aan.
 
goeiedag
ik heb een motorscooter en de eerste 1000km beurt moet gebeuren
alleen de dealer vraagt 200 euro ervoor ?
ik heb het ergens anders gevraagd en meneer zei in geen 200 jaar.
het enige is de garantie vervalt denk ik als ik het niet bij een officieel dealer doe

Beter koop je die snorscooter weer terug :')
 
goeiedag
ik heb een motorscooter en de eerste 1000km beurt moet gebeuren
alleen de dealer vraagt 200 euro ervoor ?
ik heb het ergens anders gevraagd en meneer zei in geen 200 jaar.
het enige is de garantie vervalt denk ik als ik het niet bij een officieel dealer doe
Garantie vervalt niet, zolang je kan aantonen dat onderhoud volgens fabrieksopgave is gedaan:
 
Als je 200 te veel vind dan doe je het of zelf of door iemand die iemand kent die zijn buurman verstand vind hebben van motorscooters.
Garantie heb je gewoon conform de regels van de fabrikant, maar gezien jij keihard werkt voor je geld zou ik of een andere baan zoeken waar je minder keihard hoeft te werken met minder uurtjes, of iemand die het voor 80 euro wil en kan doen, en ervan uitgaande dat de eerste beurt gedaan gaat worden zoals de fabrikant het bedacht heeft.
En verbeter me indien het niet klopt maar de eerste beurt is meer dan gewoon olie en filter.
Er zijn redelijk wat punten die gecontroleerd moeten worden en dat kost tijd=geld.
 
Welke onderdeeltjes gaan maar 1000km mee dan?
Olie, oliefilter. En daarbij uurloon om alles na te lopen.
Olie en oliefilter, dat is een paar tientjes. Bij een nieuwe fiets ben ik gewend dat de dealer het arbeidsloon voor zijn rekening neemt. Of dat verplicht is weet ik niet.
Maar TS heeft al de minimale prijsch gekregen voor die brommer, dus korting op onderhoud gaat ie niet meer krijgen. Dat station zijn we voorbij.

Daarbij:
Olie: 60 euro kan zomaar: Putoline N-Tech Pro R+ 4-takt motorolie volledig synthetisch
Filtertje voor 10 euro
Nog wat kleinmateriaal wat altijd op de rekening staat van 10 euro
En dan is er een monteur een half uur aan bezig om alleen olie te wisselen 40 euro
En dan is er een monteur nog een uur aan bezig om alle boutjes moertjes en dingetjes na te lopen wat gebruikelijk is bij de eerste beurt. 80 euro

Ik kom dan wel redelijk richting de 200 euro uit.

En ik ga er ook wel vanuit dat de zaak in dit geval wat marge neemt, aangezien laagste prijsch mensen vaak daarna nog 200 keer terug komen om dit ene kleine ding of dat andere kleine ding wat ook service is volgens hun.
 
Even terug gezocht, ik betaalde vorig jaar 142 euro voor de 1000 beurt van mijn motor, bij de Yamaha merkdealer waar ik hem ook gekocht heb.

Ik moet wel eerlijk zeggen, het voelde ook wel een beetje tegenstrijdig, ik leg 12.000 euro neer voor een nieuwe motor, en een week later sta ik er weer en ben ik er nog 150 kwijt. Aan de andere kant is het een schijntje van de aankoopprijs, dus ik ga daar ook niet moeilijk over doen. En ook al zou het "gratis" zijn, je betaald het toch wel, of het nou uit de lengte of de breedte komt. Dan is het aankoopbedrag gewoon 200 euro hoger.

Maar je bent niet verplicht om voor de garantie naar de merkdealer te gaan, als je maar kan aantonen dat het onderhoud volgens opgave van de fabrikant is uitgevoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan