eerste rit werd ook eerste crash :(

wie is er dan nu doodgereden?

denk es na voor je post

Pardon????????????????
Eerste dag?? "... vliegt ze me daar opeens voorbij a la Rossi..slippend achterwiel...."????
..Nog niet gewoon om snel te remmen....??? Uiteraard geef je natuurlijk dan flink gas!! Dan te stom om te weten dat je op klinkers "overgoten met zand" verrekte goed moet uikijken EN DAN MOET IK EERST NADENKEN VOORDAT IK POST????

Ik zal me even voorstellen: rij 28 jaar motor (meer dan 300.000 km; RD350 / Honda 550 / Kawa 750 H1-H2 / Kawa Z1000J / Bandit B12), rij (bijna) elk jaar o.a. nog Susten, Grimsel, Klausen, Furka, nog nooit gevallen en GEEN schaamranden op m'n banden en dan vind jij dat ik respect moet hebben voor "wheeliegirl"?

Waarom post je dit item eigenlijk? IK zou me doodschamen!!!

Ben benieuwd hou oud ze wordt........
 
Pardon????????????????
Eerste dag?? "... vliegt ze me daar opeens voorbij a la Rossi..slippend achterwiel...."????
..Nog niet gewoon om snel te remmen....??? Uiteraard geef je natuurlijk dan flink gas!! Dan te stom om te weten dat je op klinkers "overgoten met zand" verrekte goed moet uikijken EN DAN MOET IK EERST NADENKEN VOORDAT IK POST????

Ik zal me even voorstellen: rij 28 jaar motor (meer dan 300.000 km; RD350 / Honda 550 / Kawa 750 H1-H2 / Kawa Z1000J / Bandit B12), rij (bijna) elk jaar o.a. nog Susten, Grimsel, Klausen, Furka, nog nooit gevallen en GEEN schaamranden op m'n banden en dan vind jij dat ik respect moet hebben voor "wheeliegirl"?

Waarom post je dit item eigenlijk? IK zou me doodschamen!!!

Ben benieuwd hou oud ze wordt........

tja, leer dan ook iets in zen context zien, jij verwacht na tuurlijk dat dat "ala rossi" zinnetje aan 200 per uur is , wat natuurlijk niet kan met 25kw. Tis geen Bandit 1200 zoals die van jou die je continu wil tunen

Proficiat dat je nog nooit gevallen bent, en dat je geen schaamranden hebt, maar je bent ook ooit van nul moeten beginnen en toen wist je ook niet alles. Dus moet je ook niet beginnen verkondigen dat iemand "stom" is als ze bepaalde dingen nog niet weet door onervarendheid.

heb ik gezegd dat je respect moet hebben? Ik weet niet hoe oud ze word, hoop alleen dat ze nooit zo arrogant word.

en waarom dit gepost word? zomaar omdat ik dat wil, ben blij dat je je ervoor schaamt
 
het was idd een wijze les en veel bijgeleerd ;)

gisteren ook een stukje gaan rijden, en deze keer niet gecrashed, alles vlot verlopen *D
 
Pardon????????????????
Eerste dag?? "... vliegt ze me daar opeens voorbij a la Rossi..slippend achterwiel...."????
..Nog niet gewoon om snel te remmen....??? Uiteraard geef je natuurlijk dan flink gas!! Dan te stom om te weten dat je op klinkers "overgoten met zand" verrekte goed moet uikijken EN DAN MOET IK EERST NADENKEN VOORDAT IK POST????

Ik zal me even voorstellen: rij 28 jaar motor (meer dan 300.000 km; RD350 / Honda 550 / Kawa 750 H1-H2 / Kawa Z1000J / Bandit B12), rij (bijna) elk jaar o.a. nog Susten, Grimsel, Klausen, Furka, nog nooit gevallen en GEEN schaamranden op m'n banden en dan vind jij dat ik respect moet hebben voor "wheeliegirl"?

Waarom post je dit item eigenlijk? IK zou me doodschamen!!!

Ben benieuwd hou oud ze wordt........


Gewoon chapeau voor Wheelygirl....
Eerstens: zij rijdt en ik niet ( ik sleutel... :9 ) en misschien rijdt ze beter als ik en leert ze bij van alles wat ze meemaakt en na 28 jaar rijden denkt ze terug aan die leermomenten met een glimlach van ach...
Tweedens: valt het me op dat af en toe mensen topics lezen met een stofkam en alles vaak te lettelijk nemen.
Derdens: :) eens een beetje... ze is nog heel...!

Groeten,
Peter
 
Pardon????????????????
Eerste dag?? "... vliegt ze me daar opeens voorbij a la Rossi..slippend achterwiel...."????
..Nog niet gewoon om snel te remmen....??? Uiteraard geef je natuurlijk dan flink gas!! Dan te stom om te weten dat je op klinkers "overgoten met zand" verrekte goed moet uikijken EN DAN MOET IK EERST NADENKEN VOORDAT IK POST????

Ik zal me even voorstellen: rij 28 jaar motor (meer dan 300.000 km; RD350 / Honda 550 / Kawa 750 H1-H2 / Kawa Z1000J / Bandit B12), rij (bijna) elk jaar o.a. nog Susten, Grimsel, Klausen, Furka, nog nooit gevallen en GEEN schaamranden op m'n banden en dan vind jij dat ik respect moet hebben voor "wheeliegirl"?

Waarom post je dit item eigenlijk? IK zou me doodschamen!!!

Ja, dat zijn mooie passen die Susten, Grimsel en Klaussen (Furka wat minder). Daar wordt je altijd zeer ontspannen van. En als je dan terugkomt in Nederland kan het verkeer vrij frusterend zijn.

Beetje jammer, dat je dan die frustaties moet uiten over een beginnend motorrijder ;(

Ben benieuwd hou oud ze wordt........

Ben benieuwd hou oud jij bent :?
 
lees dit net en ooooooo wat klinkt dat bekent.mijn vriendin heeft het ook gepresteerd om half uur na behalen rijbewijs en10 minuten na de aankoop haar cb1 plat te leggen.tja je kunt nou eenmaal niet je voorwiel dwars zetten en dan toch rechtuit rijden over je voorwiel heen.voor haar schrikken maar wel heel leerzaam dus meteen ingeschreven voor een vro cursus.zal voor jou vriendin ook wel ff schrikken geweest zijn en natuurlijk balen dat haar motor beschadigd is.maar gelukkig weinig aan de hand en ze kon meteen weer rijden(de bikkel).goed hoor.doe nou toch maar weer voorzichtiger.
 
T'is balen.
Enne... knap dat je ego geen deuk heeft.

Weet wel dat toen ik zelf al vrij snel naast m'n fietsje lag ik toch absoluut niet blij was.
Afijn, die fout van toen maak ik in ieder geval niet meer.
Je leert er wel heeeel veel van zullen we maar denken.
 
Euhm, de laatste dagen zie ik hier iets teveel berichten dat mensen onderuit zijn gegaan.
Zullen we gewoon afspreken dat we met z'n allen blijven zitten ? :)

Blij dat ze er niks ernstigs aan over heeft gehouden overigens, behalve de schrik die er waarschijnlijk wel goed in gezeten zal hebben.
 
Laat ik even een en ander in z'n context zetten......

Paar weken terug moest een "stoere" motorrijder weer zo nodig stunten in een winkelstraat, verliest de macht over het stuur en neemt terloops een fietser mee. Fietser (kennis van me) zwaar gewond naar het ziekenhuis.
(ik weet het, het merendeel rijdt wel verantwoord).

Lees het thema, met de reactie's. Algemene teneur: "Ach, dat gebeurt iedereen, valt wel mee, het ging toch goed?" Deze keer denk ik dan (bij valpartijen eindigt de helft in het ziekenhuis, kijk de statistieken er maar op naar) en post provocerende reactie in de hoop dat een paar toch eens gaan nadenken.
Uiteraard zonder succes, had ik natuurlijk kunnen weten.

Waar maak ik me ook eigenlijk druk om, wat maakt het ook uit wanneer een beginnende motorrijder/ster met wat meer zelfkennis en wat minder overmoedigheid nog jaren van het motorrijden kan genieten in plaats van wakker te worden in het ziekenhuis met maanden revalidatie voor de boeg.

Zelf heb ik toen beginnend rijder was zeker stommiteiten begaan ("en het ging toch goed", ja meer geluk dan wijsheid). Gelukkig wist ik de adviezen vam meer ervaren motorrijders op hun waarde te schatten.

Ik klink langzamerhand net als Balkenende, ik vind het wel goed zo. Per slot van rekening heeft iedereen het recht zichzelf in de vernieling te rijden.

@ VaraVriend
Je hebt wel gelijk, de Furka is hoog en spectaculair, vooral als er nog veel sneeuw ligt, maar om lekker te rijden naar mijn idee veel te smal. Maar daarvoor is de Grimsel dan wel weer vlak in de buurt *D
 
Wheelien in een winkelstraat en plat gaan over zand op de weg...appels en peren?
Dat die vriend van je zwaar gewond is...da's gewoon klote! Duidelijk zat...
Maar gekken zijn er in elke dicipline dus bij motorrijden vast geen uitzondering en daarom vond ik je reactie gewoon een ,, beetje,, cru...thats all!
En ga in vredesnaam niet op balkenende lijken...voor je het weet lig je met
,,pootrot,, in het ziekenhuis en al wordt ie met alle zorgen omringt, in tegnstelling tot een aantal oudjes her & der, ruilen wil je momenteel niet met 'm.

Sterkte met je Vriend,
Peter
 
Je hebt wel gelijk, de Furka is hoog en spectaculair, vooral als er nog veel sneeuw ligt, maar om lekker te rijden naar mijn idee veel te smal. Maar daarvoor is de Grimsel dan wel weer vlak in de buurt *D

Tip van een andere ervaren motorrijder, als toch vaak in die buurt bent. Rij eens Chur-Arosa. 356 (geloof ik) bochten lol. :P En dan moet je ook weer terug naar Chur :)
 
Was een tijd geleden bij MOtoport Breda, stond een motor van 2 a 3 dagen oud.. Tot gort... Meneer had op z'n tweede dag z'n motor al op asfalt gelegd, oeps.. schade was enorm!!

dus.. shit happens i think
 
Proberen om wat zaken uit elkaar te houden. Ik vind het volstrekt normaal dat je als beginner je motor een paar keer 'uit je handen laat vallen'. Het is zelfs aan te bevelen om met een 125 cc crosser in het zand te gaan rijden om te voelen wanneer je de controle verliest. Doen we tegenwoordig niet, zeker niet als al je spaarcenten in die glimbak zitten. lakoniek zijn over zo'n valletje is dan ook heel verstandig Wheeliegirl!
Iets anders is het om te gaan stunten in een winkelstraat. Afpakken die handel en eerst een cursus nadenken. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan