Effe voorstellen!

26 mei 2015
6
0
Hallo allemaal,
Mijn naam is Robert Klein Lebbink en rij sinds 2006 met een zijspan in de ronte.
Er werdt tegen mij gezegt nu je kinderen hebt is het motorrijden ook gebeurt, dacht het niet!
Na enig vlooien op markplaats vond ik dit span en liet het mijn vrouw zien.
Hemelvaart 2006 zijn we wezen kijken bij dit span en waren gelijk verkocht.
Het was een Kawasaki Vulcan 800 met een Diligence type Bloodbrother met daarin twee kinderzitjes gemonteerd. Idiaal voor onze twee jongens, één van negen maand en de andere één
jaar oud. Nu na heel wat jaartjes heb ik het span net aan een grotere broer gehangen, een
Vulcan 1500 classic! Dit wat een wereld van verschil is qua rijden en sturen en ben dan ook zeer tevreden met het resultaat. Maar waar ik nog niet achter kan komen voor mijn zijspan is, de ET waarde van mijn zijspanbakwiel. Deze staat nergens vermeld en wat er staat is niet te lezen.
Heb nu een driespaaks lichtmetalen velg erop waar ik een kunstof deksel van kapot heb.
Dit dekseltje is nergens meer te verkrijgen maar wat wil je met een span van 1998!
Dus is er iemand die mij kan helpen hiermee? Ga morgen ook nog wel bellen met Verstegen Motors in Schaik. Ik wens iedereen dit seizoen veilige kilometers toe en wie weet zien we elkaar!
Vriedelijke achterhoekse groeten Robert 8-)
 
Hoi, welkom.
De ET waarde kan je toch eenvoudig meten als je het wiel er af hebt? Ik denk dat het met een beetje creatieve benadering ook lukt met de velg er op.
ET-waarde - Wikipedia

Het kapje zal afhankelijk zijn van het merk van het wiel. Ik ga er voor het gemak van uit dat dit een Frans merk zal zijn.
 
Nee volgens mij een Duits produkt Oreal of zo iets, ben bij de bandenboer geweest en kon niks zonder deze waarde!
 
ET.jpg
 
Welkom in het zijspanhoekje op M-F, heb je combinatie al wel op facebook voorbij zien komen ;)

Hier zijn we dol op foto's dus doe eens een mooi ploatje *D

Foto's posten van iets wat je zoekt is ook altijd heel handig. Plaatjes zeggen immers meer dan 1000 woorden heb ik me ooit laten vertellen :P
 
Hoi Frank,
Waar het mij omgaat is de ET waarde bij jou op de velg deze is er meestal ingeslagen maar bij mij zo dat dit niet te lezen valt. Is het voor jou een groot probleem om eens te kijken voor mij of je deze waarde bij jou op de velg ziet? Probeer foto's te plaatsen maar dat lukt mij nog niet zo, wie weet wat ik fout kan doen zodat ze niet geplaatst kunnen worden?
 
Hallo Robert, het wiel moest er af voor het aanpassen v.h. toespoor en de bak-vering.
Dus kon ik mooi even zien wat de ET waarde is.
ET:38
Nu garandeert dit denk ik niet dat de waarde bij jouw span gelijk is aan de mijne.
Het lijkt waarschijnlijk, maar het kan ook zo zijn dat er in andere bouwjaren voor andere waarden is gekozen.
Maar volgens mij kan je de ET waarde van jouw velg ook zelf bepalen door het te meten.


Foto's: meestal is het fotobestand te groot voor MF. Dan moet je het aanpassen.
Ik gebruik het progamma "paint"hiervoor.
Als je paint start kies je "openen", dan selecteer je in "afbeeldingen" de foto die je wil toevoegen. Dan kies je "formaat wijzigen", je selecteert "pixels" je past het aantal pixels aan naar 640.
En dan opslaan als een JPEG bestand.
En dan heb je het ongeveer voor elkaar. Succes! Het verhaal staat ook beschreven in mijn topic, waar "Roesten" het mij heeft uitgelegd.
 
Op MS Windows is het programmaatje Irfanview erg handig. Foto openen, 640x480 selecteren, opslaan en uploaden met imgatt.
En het is nog gratis ook *O*
 
Dopje! En meer kan ik er niet over melden, dit is waarschijnlijk wat overdreven veel info, maar beter te veel dan te weinig! Succes!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan