even voorstellen

Doordat je gewicht in de bak brengt zal de (slappe?) bakveer inveren en zo de vlucht van je motor kleiner worden.

Zijspanrijden heeft niet zo heel veel met solo-rijden te maken (behalve dan dat je op een motor zit). Een cursusje is zeker aan te raden.

In een rechter bocht zet je het gas er op.

Mocht de bak ongewild naar boven komen, dan stamp je je achterrem in (of je geeft een peut gas, maar als beginner kun je beter je voet op de achterrem houden)
 
Aha, dat klinkt aannemelijk.
Ik moet wel zeggen dat rechtuitrijden probleemloos gaat, dus lijkt het toespoor goed .
Dat kan je zo niet zeggen. Toespoor en vlucht zorgen beide voor een kracht naar links. Jouw combi heeft behoorlijk wat vlucht en als je de motor recht zet kan het best zijn zijn dat je meer toespoor nodig hebt.
 
Bedankt nogmaals voor alle complimenten en advies allemaal.

Van de week gaat de combinatie weer uitelkaar omdat er werk aan de motor moet worden verricht.
Ook aan de voorvering en de rem van de span.
Zodra de motor weer genoeg vermogen heeft en lekker loopt gaat het weer aan elkaar,
Dat zal wel volgend voorjaar worden, maar tegen die tijd ga ik op zoek naar iemand die me kan helpen deze combinatie
Recht te zetten.
Ondertussen zal ik mijn vorderingen blijven posten.
Wordt vervolgd
 
Er is wel een stuurdempertje, maar het is niet zeker dat het (nog) goed (genoeg) is...
En hoe ga je de zijspanrem "koppelen"?
 


Zoals je op de (wazige) foto kunt zien wordt de rem van het span bediend door het
voetpedaal welke bij deze motor aan de linkerzijde zit.
de kabel met het oog( helemaal onderaan) is de remkabel van het span.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan