Effect warmte op stuurdemper

Vrachos

MF'er
11 mei 2007
149
0
Ik reed vandaag nadat mijn motor in de zon had gestaan naar huis en toen leek het of mijn stuurdemper 20 standen zwaarder stond als de heenreis in de ochtend.
Na een tijd rijden werd het beter maar bleef heel zwaar. Zou dit kunnen komen door de warmte? Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
 
neeh kan niet. dan zouden ze hem los hebben moeten gedraait (zit een bout in om te stellen) en hij stond op de oprijlaan in een rustige wijk er is niemand aan geweest...
 
Als het een stuurdemper is zonder piggy-back reservoir dan is ie inderdaad aan het stuk gaan. De olie in de demper zet uit door de warmte en kan er alleen maar uit komen, wanneer de demper weer afkoelt zuigt deze lucht aan en het kwaad is geschied.
Dit type demper is niet meer nieuw te koop, alle dempers zijn nu uitgerust met een piggy-back reservoir, zeg maar een soort expansievat.
Maar eigenlijk zou hij hierdoor niet zwaarder gaan maar schokkerig of assymetrisch dempen.
 
het is gewoon een stang zonder iets erop ofzo. Dus zonder piggy-back. Ik heb hem tweedehands gekocht ben ik genaait of is dit gewoon pech hebben door het warme weer? Is het te herstellen of zeggen jullie nieuwe halen?
 
het is gewoon een stang zonder iets erop ofzo. Dus zonder piggy-back. Ik heb hem tweedehands gekocht ben ik genaait of is dit gewoon pech hebben door het warme weer? Is het te herstellen of zeggen jullie nieuwe halen?
Jep, je ben genaaid.... -O-
Weggooien dat ding en een goeie kopen.
Repareren kan wel maar kan je nu al voorspellen dat hij bij de eerste warme dag gewoon weer stuk gaat.
 
grrrrrrrrrrrr wat een %$R*&%^#&*&%^&*(#%^(W#&*%^ 130euro naar de kloten en 2 dagen lol van gehad. naja jammer dan. hij heeft had hem zelf ook tweedehands maar hij kreeg hem er niet op... gaan we maar uit van het goeden van de mens!
Ga wel kijken voor een nieuwe maar die dingen zijn zo duur....:(
 
grrrrrrrrrrrr wat een %$R*&%^#&*&%^&*(#%^(W#&*%^ 130euro naar de kloten en 2 dagen lol van gehad. naja jammer dan. hij heeft had hem zelf ook tweedehands maar hij kreeg hem er niet op... gaan we maar uit van het goeden van de mens!
Ga wel kijken voor een nieuwe maar die dingen zijn zo duur....:(
130 Euro voor een stuurdemper van minimaal 8 jaar oud? |(
Dubbel genaaid dus... -O-
 
8 jaar oud? neeeh man... Hoe zou je dat kunnen zien dan?

Ach jah het is een feit ik ben genaait. naja opzich... heb er toch al een tijdje mee gereden. 2x is wat overdreven maar denk dat ik hem al 2,5 maand heb... naja snelle afschrijving zeggen we dan :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan