eigen verklaring voor motorrijbewijs

nuri

MF'er
19 mei 2017
134
0
Haarlem/Amsterdam
hoi hoi,

Ik heb eind vorig jaar als 17 jarige mijn autorijbewijs gehaald en wil graag langzamerhand beginnen met mijn a1 motorrijbewijs.
Nu zie ik op de CBR dat er staat dat je ook een eigen verklaring moet aanvragen voor motorrijbewijs. Moet ik nu nogmaals een verklaring aanvragen en hiervoor betalen of hoeft dat niet aangezien ik al goedgekeurd was voor mijn autorijbewijs.
Vind het namelijk wat dubbelop en tja wat geld besparen is ook niet verkeerd...
 
hoi hoi,

Ik heb eind vorig jaar als 17 jarige mijn autorijbewijs gehaald en wil graag langzamerhand beginnen met mijn a1 motorrijbewijs.
Nu zie ik op de CBR dat er staat dat je ook een eigen verklaring moet aanvragen voor motorrijbewijs. Moet ik nu nogmaals een verklaring aanvragen en hiervoor betalen of hoeft dat niet aangezien ik al goedgekeurd was voor mijn autorijbewijs.
Vind het namelijk wat dubbelop en tja wat geld besparen is ook niet verkeerd...
Cbr is geldklopperij. Je zal m moeten kopen "anders kunnen ze de aanvraag niet beginnen".
 
bedankt,

Ik heb net toch maar even cbr gebeld met mijn vraag.
Ik moet toch nog een keer een eigen verklaring aanvragen en natuurlijk rond de 30 euro erbij betalen...
Wel apart dat ze geen antwoord kon geven op waarom het noodzakelijk was om nogmaals een verklaring aan te vragen als ik sinds kort al een had aangevraagd voor mijn autorijbewijs en mijn gezondheid/toestand niet veranderd is.

Ik heb nu nog geen contact gezocht met een motorrijschool.
Wil eerst mijn theorie halen met online cursussen en daarna beginnen met praktijk en z.s.m. mijn rijbewijs halen.

Ik dacht dat je eigen verklaring niet bij de pakket inbegrepen is?
want bij mijn autorijles pakket was dat ook niet het geval.
 
eigen verklaring krijg je via je rijschool, het zou in je "examenkosten" moeten zitten van a 200eu+

Tegenwoordig heeft de rijschool de keuze om dit voor jou te regelen of dit door jou zelf te laten doen op de website van het CBR waar je ook je rijschool moet machtigen zodat deze een examen voor je kan aanvragen. In het laatste geval zit het niet in de kosten die je voor een lespakket betaalt. Voordeel is weer dat je niet teveel betaalt voor je EV
 
bedankt,

Ik heb net toch maar even cbr gebeld met mijn vraag.
Ik moet toch nog een keer een eigen verklaring aanvragen en natuurlijk rond de 30 euro erbij betalen...
Wel apart dat ze geen antwoord kon geven op waarom het noodzakelijk was om nogmaals een verklaring aan te vragen als ik sinds kort al een had aangevraagd voor mijn autorijbewijs en mijn gezondheid/toestand niet veranderd is.

Ik heb nu nog geen contact gezocht met een motorrijschool.
Wil eerst mijn theorie halen met online cursussen en daarna beginnen met praktijk en z.s.m. mijn rijbewijs halen.

Ik dacht dat je eigen verklaring niet bij de pakket inbegrepen is?
want bij mijn autorijles pakket was dat ook niet het geval.

Idd heel gek dat die verklaring maar voor 1 rijbewijs geldig is. Dat het niet voor een vrachtautorijbewijs geldig is kan ik me voorstellen ivm andere eisen. Voor de auto en motor is het dezelfde verklaring.

Als je theorie gaat afspreken let dan even op dat je dat wel doet bij de website van het CBR (www.mijn.cbr.nl) er zijn ook andere theorieexamen sites waar men voor een examen zomaar 20 euro extra rekent
 
Ik moest hem aanvragen voor m'n B, m'n A1, m'n A2 en nu m'n A







:) .. ik zeg niks verder.
 
Laatst bewerkt:
Ik moest hem aanvragen voor m'n B, m'n A1, m'n A2 en nu m'n A







:) .. ik zeg niks verder.


pffffff :/
gelukkig ben ik van plan om tot me 24e yzf r125 te rijden en dan een overstap te maken tot r1 of r6 met a2 rijbewijs :]

maja het wordt wel even sparen tot ik daadwerkelijk een r125 kan kopen met een kwalitatieve motorkleding. ik ben in ieder geval niet van plan om op mijn kleding te bezuinigen zodat als ik onderuit ga als een groentje wel goed beschermd ben :)
 
Laatst bewerkt:
pffffff :/
gelukkig ben ik van plan om tot me 24e yzf r125 te rijden en dan een overstap te maken tot r1 of r6 met a2 rijbewijs :]

maja het wordt wel even sparen tot ik daadwerkelijk een r125 kan kopen met een kwalitatieve motorkleding. ik ben in ieder geval niet van plan om op mijn kleding te bezuinigen zodat als ik onderuit ga als een groentje wel goed beschermd ben :)

Een R6 mag je niet rijden met A2. Is meer dan 70kw, dus je mag 'm ook niet begrenzen.
 
pffffff :/
gelukkig ben ik van plan om tot me 24e yzf r125 te rijden en dan een overstap te maken tot r1 of r6 met a2 rijbewijs :]

maja het wordt wel even sparen tot ik daadwerkelijk een r125 kan kopen met een kwalitatieve motorkleding. ik ben in ieder geval niet van plan om op mijn kleding te bezuinigen zodat als ik onderuit ga als een groentje wel goed beschermd ben :)

Alle kleding die verkocht wordt is in principe goedgekeurd en is veilig. Natuurlijk is leer weer veiliger dan textiel en is een fullface helm veiliger dan een jethelm.

Kan me niet voorstellen dat je tot je 24e op een 125cc gaat vermaken.. ik zou direct op je 20e voor A2 gaan en dan op je 22e voor A.
 
Is een eigenverklaring nieuw?
in 2012 mijn rijbewijzen gehaald maar hier niets mee hoeven doen. (in elk geval niet voor betaald)
 
Is een eigenverklaring nieuw?
in 2012 mijn rijbewijzen gehaald maar hier niets mee hoeven doen. (in elk geval niet voor betaald)

je betaald er altijd voor, dan zat het inbegrepen in de examenkosten van de rijschool. Dat is die krabbel die je moet zetten voor het examen zodat ze weten dat je geen 2 benen en een arm mist en dat je gewoon kan motorrijden.
 
bedankt,

Ik heb net toch maar even cbr gebeld met mijn vraag.
Ik moet toch nog een keer een eigen verklaring aanvragen en natuurlijk rond de 30 euro erbij betalen...
Wel apart dat ze geen antwoord kon geven op waarom het noodzakelijk was om nogmaals een verklaring aan te vragen als ik sinds kort al een had aangevraagd voor mijn autorijbewijs en mijn gezondheid/toestand niet veranderd is.

Ik heb nu nog geen contact gezocht met een motorrijschool.
Wil eerst mijn theorie halen met online cursussen en daarna beginnen met praktijk en z.s.m. mijn rijbewijs halen.

Ik dacht dat je eigen verklaring niet bij de pakket inbegrepen is?
want bij mijn autorijles pakket was dat ook niet het geval.

Moet je nu nog een keer theorie examen halen?
Is toch hetzelfde als die van vorig jaar?
 
ik heb vorig jaar mijn theorie examen voor auto behaald.
ik heb gisteren enkelen theorie examen voor motor geoefend en tot nu toe allemaal zwaar gezakt.
ik heb geen ervaring met vragen over de middelpuntzoekende kracht, schakkelingen/snelheid bij verhogingen en verlagingen en andere soortgelijke vragen. oftewel ik sla de plank volledig mis bij afwijkende vragen die ik niet bij mijn auto examen heb gehad.
de borden en voorrang verlenen zit er wel goed in
 
je betaald er altijd voor, dan zat het inbegrepen in de examenkosten van de rijschool. Dat is die krabbel die je moet zetten voor het examen zodat ze weten dat je geen 2 benen en een arm mist en dat je gewoon kan motorrijden.

chris ik zie dat je in bezit was van een r-125.
beviel het je? ik maak me namelijk wat zorgen dat het misschien iets te klein voor me is. ben namelijk rond de 188 cm lang
 
Nuri,

mijn zoon heeft ook een YZF-R125, en die vind hem met zijn 1.92 niet te krap hoor. Ik moet zeggen dat ik hem met mijn 1.87 ook niet te klein vind.

In mijn beleving is hij is comfortabeler dan bv een Duke 125, die voelde een stuk kleiner aan.
 
chris ik zie dat je in bezit was van een r-125.
beviel het je? ik maak me namelijk wat zorgen dat het misschien iets te klein voor me is. ben namelijk rond de 188 cm lang

Ben zelf 184cm met redelijk lange benen, was geen probleem. Ik vond hem alleen niet fijn voor lange afstanden omdat je erg sportief voorovergebogen zit. Ik stel voor dat je een lange proefrit maakt voor je beslist hem te kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan