daddyphilipsen
Resurrected, by the mercies of Nuts
- 31 mei 2008
- 17.443
- 36.255
Kun je de uitsparingen in de zuiger waar de kleppen in vallen niet wat dieper uit frezen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja dat kan wel, maar wil ik natuurlijk niet zomaar doen. Eerst maar eens meten hoeveel het zou moeten zijn. En meten hoeveel vlees de zuiger op dat punt heeftKun je de uitsparingen in de zuiger waar de kleppen in vallen niet wat dieper uit frezen?
Helemaal zelf maken was ik niet van plan. Ik weet dat het gedaan wordt van staalsoorten die zich vrij eenvoudig laat harden aan het oppervlak. Op de site van Martin boer staat ook heel veel en goeie info.Dat valt inderdaad tegen met de uitlaatklep. Al is het wel iets dat wel op te lossen is. Sterker nog meerdere oplossingen waarvan inderdaad de nokkenas er 1 is.
Als ik t zo lees ben je dus in eerste instantie niet van plan zelf een nokkenas te maken maar zal je het als er iets aan moet gebeuren laten doen?
Is op YouTube wel het een en ander te vinden over hoe je je lift en hoek kan bepalen.
Dat valt inderdaad tegen met de uitlaatklep. Al is het wel iets dat wel op te lossen is. Sterker nog meerdere oplossingen waarvan inderdaad de nokkenas er 1 is.
Als ik t zo lees ben je dus in eerste instantie niet van plan zelf een nokkenas te maken maar zal je het als er iets aan moet gebeuren laten doen?
Is op YouTube wel het een en ander te vinden over hoe je je lift en hoek kan bepalen.
Dat is inderdaad wel een dingetje, twee gelijke nokkenassen werkt wel zo prettigIk weet dat onze motorboer het wel gedaan heeft voor een SOS racer. Qua materiaal was het geen hogere wiskunde. Oplassen, profiel slijpen, oppervlak harden en naslijpen. Maar hier moeten twee nokkenassen aangepast worden, dan is het wel lekker als die gelijk zijn.
Zelfde man die zelf een 6 klep kop heeft gemaakt zeker?Ik weet dat onze motorboer het wel gedaan heeft voor een SOS racer. Qua materiaal was het geen hogere wiskunde. Oplassen, profiel slijpen, oppervlak harden en naslijpen. Maar hier moeten twee nokkenassen aangepast worden, dan is het wel lekker als die gelijk zijn.
Dat zou ik niet weten.... heb alleen zijn website een beetje doorgebladerd. Stukje over nokkenassen en zijn eigen vermogensbank. Wie wil dat nou niet in zijn schuurZelfde man die zelf een 6 klep kop heeft gemaakt zeker?
Die heb ik nooit gezien. Ik heb daar gekke dingen gezien. Maar als ik jouw anekdotes lees hebben we het over Dick.Zelfde man die zelf een 6 klep kop heeft gemaakt zeker?
6 kleps kop was gemaakt door Ted van motortoer. 1 van de oprichtes van de sos klasse.Die heb ik nooit gezien. Ik heb daar gekke dingen gezien. Maar als ik jouw anekdotes lees hebben we het over Dick.
Wat hield die SOS klasse in? wel een hoog knutselgehalte dan denk ik
Oh my... hier merk ik een groot kennisgebrek op....hahaWat hield die SOS klasse in? wel een hoog knutselgehalte dan denk ik
Martin woont ongeveer 10 kilometer bij mij vandaan, in noord Oost Groningen is dat echt geen probleem als je het op normale tijden doet.Dat zou ik niet weten.... heb alleen zijn website een beetje doorgebladerd. Stukje over nokkenassen en zijn eigen vermogensbank. Wie wil dat nou niet in zijn schuur
Al maak je met een vermogensbank in je schuurtje niet echt vrienden in de straat denk ik is meer iets voor als ik later groot ben en een eigen werkplaats heb
Als je een Harris frame met 80, 90pk uit een Yamaha 660 of BMW F650 blok knutselen wil noemen. In principe kon je met een SRX instappen maar als je mee wilde komen moest je stevig aan de slag. De Duitsers reden met opgeboordeWat hield die SOS klasse in? wel een hoog knutselgehalte dan denk ik
Alles dat niet af fabriek is noem ik geknutseldAls je een Harris frame met 80, 90pk uit een Yamaha 660 of BMW F650 blok knutselen wil noemen. In principe kon je met een SRX instappen maar als je mee wilde komen moest je stevig aan de slag. De Duitsers reden met opgeboorde
DRbig blokken.
Dat is precies de spijker op zijn kop.... wordt toch al snel een hoop teken en rekenwerk. Je zult moeten bedenken wat je wilt wat betreft lift en openingsduur of wat er maximaal kan. En dan uitvogelen wat voor nokkenas (in combinatie met wat voor tuimelaars in mijn geval) dat voor elkaar krijgt.Hoe bepaal je eigenlijk een goed nokkenasprofiel voor jouw specifieke opgevoerde motorblok?