Einde dragracen in drachten .........??

Door het dragracen moest de baan schoongemaakt worden omdat de baan te glad was geworden voor de vliegtuigen . Na schoonmaakbeurt komt er grind en rotzooi op de baan en daardoor te glad voor de dragracers . Maar vliegtuigen hebben ook rubber banden en moeten vaak hard remmen op een stroefe baan . Ben ik nou gek ? Duidelijk geval van wegpesten van dit in de ogen van de zeikende minderhijd verderfelijke evenement .
 
Om nog wat te kunnen zien móéten we dus wel naar Santa Pod Niels 8-)


Dit sucks natuurlijk Big Time :( :(

Ik ga zelf waarschijnlijk naar de NitrolympX (25-27 aug) op hockenheim. Vorig jaar was de baanpreparatie goed voor elkaar waardoor er aardig wat snelle tijden op de klokken kwamen.. dus ben benieuwd dit jaar 8-)
 
Potverdorie, jaren niet naar Dragten geweest door allerlei omstandigheden, nu kon ik en dan dit...... :( :( |( |(

Misschien moeten ze van Explosion eens op de Maasvlakte gaan kijken. Daar liggen wat wegen die in het weekend nauwelijks gebruikt worden - er woont geen hond en het is goed bereikbaar. Rotterdam laat Formule 1 auto's toe in de stad en de air race over de Maas mag ook, dus waarom geen dragrace in een verlaten gebied?

Illegaal gaat het al jaren door daar.
 
Ik ga zelf waarschijnlijk naar de NitrolympX (25-27 aug) op hockenheim. Vorig jaar was de baanpreparatie goed voor elkaar waardoor er aardig wat snelle tijden op de klokken kwamen.. dus ben benieuwd dit jaar 8-)
Al vaak gezegd te gaan, nog nooit van gekomen.

Niels en ik gaan het weekend van 7 September naar Santa Pod, met Klaus Sarembe, waar'ie het injectie-systeem voor heeft gebouwd. Helaas is Klaus' fiets nog niet klaar en kan'ie zelf dus nog niet rijden ( maar we komen vast genoeg Engelse dragrace-maatjes van me tegen daar ;) )
 
( maar we komen vast genoeg Engelse dragrace-maatjes van me tegen daar ;) )

De Superstreetbikes van TTS en Big CC zeker (Woody enz.) Die heb ik zelf 1 keer aan het werk mogen zien op drachten 2 jaar trug (dacht ik). Toen stonden ze er met de BigCC Turbo/Nitrous Kat, en de Turbo/Nitrous Busa. Wat een machines.. :9~ Echt een mooi staaltje werk. Tja.. Hier is het het omgekeerde.. Ik wil altijd nog eens naar SantaPod gaan.. Komt steeds iets tussen

B|
 
Zonde zeg dat het voorlopig afgelopen is, ik wou juist deze aankomende keer weer gaan met een aantal collega's -O-
Wel typisch Nederlands zulke miscommunicatie
 
Heel jammer idd...ben er altijd met veel plezier nar toe gegaan. Het zal nu wel heel moeilijk gaan worden in Nederland.
Voor de mensen die nooit geweest zijn, jullie hebben best wel wat gemist. Ik kan alleen maar aanraden om eens in Engeland (Santa Pod) of in Duitsland (NitrolympX Hockenheim) te gaan kijken! Alleen de belevenis in de pits is al de moeite waard!
 
Ik heb al eens compleet verregende weekends meegemaakt... Waarbij we alleen 2 quali runs konden neerzetten... Daarop werd toen de puntenverdeling gebasseerd.. B|
 
Door het dragracen moest de baan schoongemaakt worden omdat de baan te glad was geworden voor de vliegtuigen . Na schoonmaakbeurt komt er grind en rotzooi op de baan en daardoor te glad voor de dragracers . Maar vliegtuigen hebben ook rubber banden en moeten vaak hard remmen op een stroefe baan . Ben ik nou gek ? Duidelijk geval van wegpesten van dit in de ogen van de zeikende minderhijd verderfelijke evenement .
Nee hoor, je bent niet gek :N
Gaat al jááááren zo in dit bekrompen landje -O-
Misschien breken we wel te weinig af, of geven we de ME te weinig werk, want bij het voetbal werkt deze strategie wél, zij krijgen immers na povere resultaten zomaar ineens een stadion ofzo van tig miljoen euro.
Wij houden ons netjes, geen gezeur, geen gezeik, en zeker geen relletjes achteraf, en ook geen scheldpartijen over een zekere religieuze groep.
wij worden hiemee ook beloond, door absoluut zeker overal weggepest te worden, en moelijk of geen kans te hebben op het vrijgeven van een stukje wegdek, en het al helemaal kunnen vergeten van een ons rechtmatig toekennen van een (eigenlijk meerdere!!!!) fatsoenlijke dragstrip.
Een percentage van ons belasting geld gaat naar sport, IEDEREEN draagt zijn steentje bij, doch de verdeling van het geld, tja dát gaat naar andere doelen, iig zéker niet naar hetgeen waar ook 's af en toe iets heen zo mogen/moeten!

PS: Stel dat een belangrijk persoon (onze kroonprins ofzo) aangegeven had dat hij de 20e een kijkje wou nemen op de dragrace in Drachten, zou dit dan óók gebeurd zijn?
Óf zou de (vliegveld)strip een facelift gekregen hebben?
Zou explosion ook zo onbelangrijk gebleven zijn in deze situatie?
Het antwoord wat bij jullie meteen invalt, is de ware reden waarom wij niks voor elkaar krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Grappig ook dat de burgemeester daar ook de voorzitter van de vliegvereniging is. Hoezo'n groot gedeelte van het geld dat de gemeente nu overheeft voor de reiniging (in opdracht van de vliegvereniging) zal daadwerkelijk voor de reiniging worden gebruikt en hoeveel gaat er naar de vereniging?
Op papier zal het allemaal wel kloppen...net als het salaris van de voorzitter van de vereniging natuurlijk :P

Dat eXplosion een aantal jaren geleden zo'n 45.000 euro neertelde voor een nieuwe laag asfalt telt zeker helemaal niet mee.

Ruwheid van de baan wordt getest onder natte omstandigheden. Het gedeelte met rubber wordt dan spekglad. Te glad voor vliegtuigen dus.
Onder droge omstandigheden is rubber gunstig...als het nat is totaal niet. Vandaar dat er gereinigd moet worden.

Een snelle laag vloeibare bitumen kan wel een goede oplossing zijn, maar als daarna de baan weer voor 50.000 euro gereinigd moet worden....is dat totaal geen optie.

Een vaste strip is de enige oplossing zo te zien. Die vaste strip zal niet op korte termijn gerealiseerd worden, dus ik vrees het ergste voor het dragracen.
 
Eigenlijk zouden ze ergens op een verlaten stuk land een mooi circuitpark moeten neerleggen, een uitdagend circuit (liefst met wat hoogteverschillen) en een dragstrip ernaast. En dat je er dan elke dag tegen betaling van een handjevol euro's je er een dagje uit kunt leven. Het is even een flinke investering maar als je er wat leuks van maakt kan je dat ook terugverdienen, zeker als je regelmatig een festival organiseerd.

Maarja, zie dat maar eens voor elkaar te krijgen. Misschien moeten we eens wat races door den haag organiseren als protest :P
 
Er waren al eens plannen om dat in Drenthe te doen, maar ja, er zit hier in Nederland gewoon te weinig geld achter de motorsport. Taalgebied te klein, niet interessant voor sponsoring.

Kijk maar vandaag in het AD. 2 pagina's gezemel over de Formule 1, en 1 klein berichtje dat Stefan Everts wereldkampioen motocross is geworden en zijn 99e overwinning heeft behaald.

Vroeger al was mechanische sport eng en vies. Hoe lang hebben Henk Vink, Roel Koedam en de anderen niet meegedraaid aan de Europese top en zelfs in Amerika geen slecht figuur geslagen. En geen greintje aandacht.Ik herinner me nog eens dat ik van Drachten terugkwam en in Studio Braaksport Smart Steeds welgeteld 20 seconden aan dit prachtige evenement zag verspillen, met zichtbare tegenzin. Gelukkig kon hij toen weer over basketball en paarden gaan lullen. :r

Nogmaals; Explosion, ga eens in Rotterdam praten. Daar is kenneijk heel wat mogelijk. De Maasvlakte wordt nog uitgebreid in de komende jaren, wie weet is daar een mogelijkheid om een stuk weg aan te passen en als dragstrip te gebruiken.
 
En het gaat weer over verkeerde zuinigheid !!!
als ze de baan zelf hadden gereinigd, was er niets aan de hand geweest


Ik ben ooit eens naar dragraces in de flevopolder geweest.... is dat geen optie ?
 
En het gaat weer over verkeerde zuinigheid !!!
als ze de baan zelf hadden gereinigd, was er niets aan de hand geweest


Ik ben ooit eens naar dragraces in de flevopolder geweest.... is dat geen optie ?
Dat is al langer niet meer.
Die weg is te klein voor de snellere autos en motoren.

Het was de Larser ringweg waar dat was.
 
Heel simpel, zoals het altijd gaat.
niemand wil die herrie in de achtertuin, dus kunnen we het weer voor een hele tijd (een paar jaar) gaan vergeten.

Ik wel. ik woon er erg vlakbij en vind het super om er wakker mee te worden en er de hele dag naar te luisteren :Y
 
Laatst bewerkt:
Zie ook persbericht op de site van Explosion. Voor de liefhebbers: er komt ook een dragrace op het circuit van Francorchamps met de tijdwaarneming van Explosion.
 
-O- wat een verhaal :X

Hopelijk komt er ook een goede vervanger voor de strip in Drachten.
 
Ben ooit eesn in de flevoploder naar een iets minder groots opgezette dragrace geweest,
is daar niet ergens plek ??
 
Op de Larserringweg in Lelystad is voor het laatst in april 2003 gedragraced. Ik heb daar goede herinneringen aan overgehouden (winst in de klasse USB). Na die wedstrijd heeft het bestuur besloten om niet meer op straatbanen te dragracen of te sprinten vanwege de veiligheid. De meeste straatbanen zijn bol wat een vervelend effect geeft bij een voertuig met brede slicks als die ook maar iets scheef gaat, die zijn nl. moeilijk van hun lijn te krijgen. Ik (als klassevertegenwoordiger van USB en nu ook SB) was het daarmee niet mee eens voor wat betreft de slickloze klassen. Het zijn echter de zware (met brede slicks uitgeruste) motoren en auto's die de grote publiektrekkers zijn.
Hoe dan ook, Explosion wil nu alleen maar wedstrijden op 'fatsoenlijke' banen, zoals airstrips, die uiterard dan wel geprepareerd moeten worden.
Dat brengt me meteen op het volgende punt: het gebrek aan banen voor dragrace. Er is helemaal geen gebrek aan banen. Er zijn verschillende banen (airstrips) niet meer in (actief) gebruik. Explosion krijgt echter geen toestemming van de eigenaren, meestal Defensie, om uiteenlopende redenen.
 
Op de Larserringweg in Lelystad is voor het laatst in april 2003 gedragraced. Ik heb daar goede herinneringen aan overgehouden (winst in de klasse USB). Na die wedstrijd heeft het bestuur besloten om niet meer op straatbanen te dragracen of te sprinten vanwege de veiligheid. De meeste straatbanen zijn bol wat een vervelend effect geeft bij een voertuig met brede slicks als die ook maar iets scheef gaat, die zijn nl. moeilijk van hun lijn te krijgen. Ik (als klassevertegenwoordiger van USB en nu ook SB) was het daarmee niet mee eens voor wat betreft de slickloze klassen. Het zijn echter de zware (met brede slicks uitgeruste) motoren en auto's die de grote publiektrekkers zijn.
Hoe dan ook, Explosion wil nu alleen maar wedstrijden op 'fatsoenlijke' banen, zoals airstrips, die uiterard dan wel geprepareerd moeten worden.
Dat brengt me meteen op het volgende punt: het gebrek aan banen voor dragrace. Er is helemaal geen gebrek aan banen. Er zijn verschillende banen (airstrips) niet meer in (actief) gebruik. Explosion krijgt echter geen toestemming van de eigenaren, meestal Defensie, om uiteenlopende redenen.
Het is al eerder gezegd geloof ik, maar ik kan niet anders zeggen dan Soesterberg :Y *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan