En toen was ik dus de lul

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat moet je motor in enschede doen dan rootje, kan dat niet bij jullie in de buurt ?

Exporteren en weer importeren :P Een 93`er zxr400 is in nederland geen 2de typegoedkeuring voor. In duitsland kan het wel. Vandaar ff 25kw (op papier , motorisch is ie het al) in duitsland laten zetten en dan weer invoeren. Nederland moet accepteren wat er op het duitse kenteken bewijs staat!

En dan rijd ze volledig netjes rond ;) Kost wat centen maar dan is het volledig goed :]
 
Bas, flippen allemaal man, denk je het allemaal goed te doen, tis niet te hopen dat er nu ineens een grote controle komt op dit soort dingen, dan zullen er een aantal de sigaar zijn, en dat terwijl je er vanuit gaat dat alles in orde is, en zou zeker ook eens gaan "praten" met die motorzaak. maarja het bblijft zuur geld, en je kan er weinig tegen in brengen, die agent heeft gelijk...

gr kc
 
Hallo, was een groot en duur blokje om voor je, maar ik zou bij de OVJ in beklag proberen te gaan omdat je ter goeder trouw zo rondreed, en niet met een zwaardere motor. Omdat er een hoop onduidelijkheid over is, (zie oa dat verzekeringen het accepteren), kanje zeker aanvoeren dat je je niet bewust van de overtreding.
Zoals al eerder gemeld zijn er ook mensen waarbij het bij controles wel geaccepteerd wordt. Als je een beetje juridische hulp hiervoor wil hebben kan je de vraag eens stellen op het forum van de TT-C (http://www.tt-c.nl/startforum/)
in de rubriek juridisch. Daar zitten mensen die er wel verstand van hebben.

Succes
 
Om te, Base vet klote voor je, typisch NL weer met alle dubbele regels enzo!! |( Ik hoop dat het allemaal goed komt, en binnen een niet al te lange tijd natuurlijk!

Zelf heb ik 2 week geleden mijn 25Kw gehaald :) Via een vriend van em heb ik 3 dagen geleden een TZR250 gekocht, bruut mooi dingetje, mooi onderhouden, oftewel, helemaal op en top voor de zomer! Ik kwam er vandaag achter dat er dus geen typegoedkeuring voor was, maar dat je hem met uitdraai wel kan verzekeren....Nou niet dus! Nu kan ik m dus laten exporteren, begrenzen in Duitsland, en dan weer importeren. Is dat de enige manier? Klopt het dat er in Duitsland uitlaten zijn? Zijn dat dan ook goedgekeurde setjes daar? Kan ie ook in Duitsland begerensd worden en dan hier in overleg met het RDW op kenteken gezet worden? Of is dat teveel gevraagd van bureaucratisch Nederland? BTW wat voor kostenplaatje hangt er aan het exporteren en weer importen (eXo ??? )

Djen


Zie //: http://www.motor-forum.nl/forum/topic/47062?highlight=tzr%20250
 
He Base, wees niet getreurd. Ik ben ook genaaid, op precies dezelfde manier ls jij. Alleen zit het voor mij nog kutter. Mijn motor kan namelijk niet officieel worden begrenst, maar het kan wel gewoon. Dit slaat dus duidelijk nergens op en ik ga ook een bezwaarschrift schrijven, het slaat nergens op dat een ZXR uit 99 wél kan worden begrenst (op kenteken) en mijne uit 91 niet.
Ik moet wel eerst de bon binnen krijgen, is al een tijd geleden. Ik hoop dat ik hem niet krijg :P
 
Echt kut voor je joh. Ik woon hier ook in de buurt en mijn planning was ook om em bij rob terug te laten voeren, maar ik denk dat ik em maar oversla.

Laat nog ff weten hoe rob reageert op dit alles.
 
Exporteren en weer importeren :P Een 93`er zxr400 is in nederland geen 2de typegoedkeuring voor. In duitsland kan het wel. Vandaar ff 25kw (op papier , motorisch is ie het al) in duitsland laten zetten en dan weer invoeren. Nederland moet accepteren wat er op het duitse kenteken bewijs staat!

En dan rijd ze volledig netjes rond ;) Kost wat centen maar dan is het volledig goed :]

Adresje, en prijskaartje zou welkom zijn :)

Dat is leuk exporteren en daarna importeren, maar hoe zit het dan met dempers zonder e-keur enzo :?
 
He Base, wees niet getreurd. Ik ben ook genaaid, op precies dezelfde manier ls jij. Alleen zit het voor mij nog kutter. Mijn motor kan namelijk niet officieel worden begrenst, maar het kan wel gewoon. Dit slaat dus duidelijk nergens op en ik ga ook een bezwaarschrift schrijven, het slaat nergens op dat een ZXR uit 99 wél kan worden begrenst (op kenteken) en mijne uit 91 niet.
Ik moet wel eerst de bon binnen krijgen, is al een tijd geleden. Ik hoop dat ik hem niet krijg :P

heeft gewoon te maken met het type goedkeuring,de zxr400 is even een paar jaar niet geleverd in nederland.
hierdoor moest kawasaki weer een type goedkeuring aanvragen,inmiddels waren de eisen veranderd.

het is wel zuur voor diegene die dit betreft.
 
waar slaat dit nou weer op? B|
ik was in de veronderstelling dat ik goed bezig was en gewoon verzekerd was.
en jij hoeft volgends mij geen 1000 euro te betalen voor je bekeuring, of wel soms :X B|

Waar slaat dit op? Dit slaat erop dat je ten eerste je kenteken in orde had moeten hebben. En ten tweede mag je idd wel heel erg van geluk spreken dat je niet nog meer gepaald bent:

voor de rest ben ik dus wel goed gematst, omdat oom agent niet naar mn open uitlaat keek, niet naar mn kentekenplaatsticker (is er wel af gehaald :r ) en mn gebogen kenteken.

PLUS:

(ps. gelukkig keek oom agent niet naar mn duitse helm zonder e-keur ;) )

Dus vandaar... Als je van tevoren weet dat je een risico loopt moet je niet zeuren als je gepakt wordt. No offence!
 
ik ben dus gisteren bij robs geweest en het verhaal heeft een nieuwe draai gekregen.

mijn motor komt uit belgie en kan niet op kenteken 25kw

ja je leest het goed :r
stom kutland met zn stomme regels.

nou heeft rob me genaaid, maar nu gaat ie op zoek naar een nederlandse bandit en gaan we samen alles overzetten. het frame telt alleen maar. dat vind ik dus ook weer een goede zaak, weer een pluspuntje voor rob na die grote min.

maarja, hoe lang gaat dat duren? :X
ik zat er ook al aan te denken deze te verkopen (en veel verlies te lijden op alle speciale dingen die erin zitten B| ) en een sv650 te kopen... natuurlijk met een beetje bijleggen. want tja, die kan wel officieel!

maar ik w8 eerst nog rob af, en kijken of ie binnen 2 weken een leuke bandit of bandit frame heeft gekocht.

[me]BasE baalt als een stekker.[/me]
 
ik ben dus gisteren bij robs geweest en het verhaal heeft een nieuwe draai gekregen.

mijn motor komt uit belgie en kan niet op kenteken 25kw

ja je leest het goed :r
stom kutland met zn stomme regels.

nou heeft rob me genaaid, maar nu gaat ie op zoek naar een nederlandse bandit en gaan we samen alles overzetten. het frame telt alleen maar. dat vind ik dus ook weer een goede zaak, weer een pluspuntje voor rob na die grote min.

maarja, hoe lang gaat dat duren? :X
ik zat er ook al aan te denken deze te verkopen (en veel verlies te lijden op alle speciale dingen die erin zitten B| ) en een sv650 te kopen... natuurlijk met een beetje bijleggen. want tja, die kan wel officieel!

maar ik w8 eerst nog rob af, en kijken of ie binnen 2 weken een leuke bandit of bandit frame heeft gekocht.

[me]BasE baalt als een stekker.[/me]
Wat een piemel joh!
Dit wist ie zeker nog niet toen hij je die motor verkocht?
Ik heb echt zwaar m'n twijfels over Rob's....
 
Hey jonge balen man!
Ik ken het, this niet leuk al is het je eigen schuld... '(

Maar ik heb van de politie te horen gekregen dat er een mogelijkheid is om het bedrag in termijnen te betalen...
Stuur zo snel mogelijk een brief naar de Officier van Justitie met de vraag of het mogelijk is O-) en of je daar in aanmerking mag komen.

Het is iig een optie...


Veel succes met de afhandelingen!!!

Je boete kan ongeveer 350 euro bedragen... je hebt het niet van mij :X en ik heb het maar van een aarige politieagent :+
 
Exporteren en weer importeren :P Een 93`er zxr400 is in nederland geen 2de typegoedkeuring voor. In duitsland kan het wel. Vandaar ff 25kw (op papier , motorisch is ie het al) in duitsland laten zetten en dan weer invoeren. Nederland moet accepteren wat er op het duitse kenteken bewijs staat!

En dan rijd ze volledig netjes rond ;) Kost wat centen maar dan is het volledig goed :]

Hoeveel kost dat dan precies en hoeveel tijd gaat er overheen??
Me vriendin heeft pas een vfr400r gekocht uit 93 en die is ook in 96 ingevoerd met het volle vermogen. Nu kan ik hem laten afvoeren en is die dus 25kw alleen niet op kenteken. Dus ik het RDW gebelt om te vragen voor een herkeuring om hem 25kw op kenteken te krijgen. De keurmeester die ik aan de tel had kon mij vertellen dat dat niet mogelijk was :? dat kwam omdat die zei"alleen zaken te doen met de importeur" omdat die fiets officieel niet ingevoerd is en ook geen 2de type goedkeuring gegeven hebben is het dus niet mogelijk via die weg |(
Ben nog aan het uitzoeken hoe het wel zou kunnen.
 
ik ben dus gisteren bij robs geweest en het verhaal heeft een nieuwe draai gekregen.

mijn motor komt uit belgie en kan niet op kenteken 25kw

ja je leest het goed :r
stom kutland met zn stomme regels.

nou heeft rob me genaaid, maar nu gaat ie op zoek naar een nederlandse bandit en gaan we samen alles overzetten. het frame telt alleen maar. dat vind ik dus ook weer een goede zaak, weer een pluspuntje voor rob na die grote min.

maarja, hoe lang gaat dat duren? :X
ik zat er ook al aan te denken deze te verkopen (en veel verlies te lijden op alle speciale dingen die erin zitten B| ) en een sv650 te kopen... natuurlijk met een beetje bijleggen. want tja, die kan wel officieel!

maar ik w8 eerst nog rob af, en kijken of ie binnen 2 weken een leuke bandit of bandit frame heeft gekocht.

[me]BasE baalt als een stekker.[/me]

Ik had al zo'n vermoegen '(
Misschien dat je het op de manier van Rootje kan doen?
Kan je iig je eigen motor houden moet je wel helemaal naar enschede B|
 
Overigends leest de diender ook geregeld op bikenet en motor-forum, waarop ik zei of ie base niet ff kon matsen :+ maar dat was dus niet het geval B|

had dan ook gezegd dat je Trax heet! B|

maar goed.. dikke prut eigenlijk.

was het een motorcop dan? in burger?

wel ff handig om te weten :P
 
Het probleem met 25Kw is dat er een goedgekeurde set voor moet zijn. Die moet door de importeur via de RDW, in combinatie met de motor, een typekeuring hebben gekregen. Zo'n set moet niet té makkelijk te verwijderen of op te voeren zijn, geen extreme milieuvervuiling veroorzaken en mag natuurlijk de motor geen schade toebrengen.
Voor veel oudere motoren heeft de importeur, ivm de er aan verbonden tijd en kosten, simpelweg geen 25Kw set ter keuring aangeboden.
Er is een lijst van motoren waar zo'n set voor is, die moet ergens op het Internet te vinden zijn.

Tja, aan de ene kant zuigt het inderdaad.
Aan de andere kant: als de importeurs voor álle typen motoren sinds 1970 oid. 25 Kw sets moeten laten samenstellen en keuren, gaan de kosten wel errug hoog uitvallen. Drie keer raden wie die kosten betaalt.....
 
Het probleem met 25Kw is dat er een goedgekeurde set voor moet zijn. Die moet door de importeur via de RDW, in combinatie met de motor, een typekeuring hebben gekregen. Zo'n set moet niet té makkelijk te verwijderen of op te voeren zijn, geen extreme milieuvervuiling veroorzaken en mag natuurlijk de motor geen schade toebrengen.
Voor veel oudere motoren heeft de importeur, ivm de er aan verbonden tijd en kosten, simpelweg geen 25Kw set ter keuring aangeboden.
Er is een lijst van motoren waar zo'n set voor is, die moet ergens op het Internet te vinden zijn.

Tja, aan de ene kant zuigt het inderdaad.
Aan de andere kant: als de importeurs voor álle typen motoren sinds 1970 oid. 25 Kw sets moeten laten samenstellen en keuren, gaan de kosten wel errug hoog uitvallen. Drie keer raden wie die kosten betaalt.....

dat doet er niet toe.

het kromme is dat ik met mijn redelijke nieuwe bandit uit 96, niet 25kw kan rijden.

alleen omdat uit belgie komt!!!

ze komen toch allemaal uit 1 land :X
 
dat doet er niet toe.

het kromme is dat ik met mijn redelijke nieuwe bandit uit 96, niet 25kw kan rijden.

alleen omdat uit belgie komt!!!

ze komen toch allemaal uit 1 land :X

idd,

maare je heb al die tijd dus eigenlijk onverzekerd rondgereden??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan