Kwam deze tegen: Post | Electric.Motorcycles
Een beetje toermotor weegt dat ook volgetankt. Het is geen brommertje.Een gewicht vzn 270kg :-0 nu snap ik waarom dat niet bij de technische gegevens op de website staat...
Mooi verhaal wel.
Achja. Ik hik vooral nog tegen de aanschafprijs aan, en de (on)mogelijkheid om makkelijk over te stappen, veel e-bike specialisten willen ook echt niks meer hebben van benzine. Maar over een paar jaar ga ik het toch proberen. Ik gooi nog wel een setje zonnepanelen neer.Heb voor de grap een onderzoekje gedaan bij mijn klanten, maar heeeeel weinig rijden meer dan 100km zonder plas/koffie en rookpauze, zelfs de toerders niet.
De enkeling die meer en langer rijden tel je op 1 hand. Wel 1 bijzonder persoon gesproken op de motorbeurs in Utrecht, de man heeft een R1200RT en vanuit Groningen draait hij de Duitse autobahn op, zet de teller op 200km/u en vlak voor de Zwitserse grens tankt hij binnen 1 minuut zijn tank vol om volgas de laatste 600 km te rijden ergens in Italie.
Doet hij 2x per jaar, de man is 60 jaar en juist hierom geen behoefte aan een E motor.
Ik moet toegeven dat hij zuinig moet zijn op z,n motor, deze is uniek, zuinig en heel snel.
Een beetje toermotor weegt dat ook volgetankt. Het is geen brommertje.
De japanner wachten af, leren van de fouten van een ander en beginnen dan een eindsprint die ze toch weer winnen. En tegen die tijd is de afzetmarkt er ook meer klaar voor. Dan hoor je geen domme teksten meer als 'ik wil 3000km op een dag kunnen rijden'
Ik vraag me af of er op EICMA grootse (batterij gerelateerde) dingen aangekondigd gaan worden door Energica.
Ik sta op het punt een e-motor te kopen, maar op een iets grotere/nieuwere batterij wil ik best een paar maand wachten.
Er zijn wel wat ontwikkelingen gaande in NL ook hoor. Het grootste probleem waar men tegenaan loopt, is dat de huidige batterijen een x formaat nodig zijn. Vervolgens passen er een x aantal van deze cellen in een motorblok, waarbij rekening gehouden moet worden met het totale formaat van de motor (waarbij de frames leidend zijn) alsook het totale gewicht van de motor (het moet wel te huffen blijven).
Pas wanneer men efficiëntere accu's weet te maken binnen hetzelfde formaat, zal de range en de capaciteit toenemen op traditioneel gebouwde motoren met een elektro aandrijving. Traditioneel gebouwd houdt in; frame bouwen op dezelfde manier als voor brandstofmotoren, dus met een buizenframe.
Er zijn wel wat ontwikkelingen gaande in NL ook hoor. Het grootste probleem waar men tegenaan loopt, is dat de huidige batterijen een x formaat nodig zijn. Vervolgens passen er een x aantal van deze cellen in een motorblok, waarbij rekening gehouden moet worden met het totale formaat van de motor (waarbij de frames leidend zijn) alsook het totale gewicht van de motor (het moet wel te huffen blijven).
Pas wanneer men efficiëntere accu's weet te maken binnen hetzelfde formaat, zal de range en de capaciteit toenemen op traditioneel gebouwde motoren met een elektro aandrijving. Traditioneel gebouwd houdt in; frame bouwen op dezelfde manier als voor brandstofmotoren, dus met een buizenframe.
[/QUOT
Dus volgens jou hebben de ice motorfietsen allemaal een buizenframe???????????
Ik heb het niet over de toekomst, gewoon over MY2020... Uiteraard zal er in de toekomst verbetering zitten op de accu's, maar ik wil niet nu een motor bestellen met 11,7kWh accu en 2 weken later horen dat er één met 14kWh aan komt vanaf volgende lente. Dan ICE ik nog even door, snappie
Geloof het of niet, Italianen zijn over het algemeen behoorlijk vooruitstrevend op het gebied op elektronica, ookal hebben ze de reputatie die je terecht aanstipt.Gaaf man. Laat dat maar aan de Italianen over. Wel apart dat de uitvinders van elektrische storingen in motoren en auto,s nu elektromotoren maken die helemaal elektrisch zijn. En dat geluid,..the future is Italian
Dit is een interessant punt, zo ook in de auto industrie. Elektrische Auto’s en motoren worden nu zo gedesigned om in het huidige straatbeeld te passen, omdat er weinig ruimteschepen designs verkocht zullen worden. Echter zijn de layouts van voertuigen ontstaan rond het concept van een ICE, inclusief de aandrijving. Wanneer er veranderd wordt van aandrijving, zit je in principe niet meer vast aan de ICE layout. Je kan een voertuig heel anders in richten, zodat het meer past bij een EV aandrijving. Maar toch houden fabrikanten over het algemeen vast aan de huidige looks, omdat de consument niet klaar is voor een drastisch ander voertuig.Er zijn wel wat ontwikkelingen gaande in NL ook hoor. Het grootste probleem waar men tegenaan loopt, is dat de huidige batterijen een x formaat nodig zijn. Vervolgens passen er een x aantal van deze cellen in een motorblok, waarbij rekening gehouden moet worden met het totale formaat van de motor (waarbij de frames leidend zijn) alsook het totale gewicht van de motor (het moet wel te huffen blijven).
Pas wanneer men efficiëntere accu's weet te maken binnen hetzelfde formaat, zal de range en de capaciteit toenemen op traditioneel gebouwde motoren met een elektro aandrijving. Traditioneel gebouwd houdt in; frame bouwen op dezelfde manier als voor brandstofmotoren, dus met een buizenframe.
Vanmorgen dus proefrit gemaakt, en die beviel me zeer. Ik zie een Esseesse9 in mijn toekomst
Dit is een interessant punt, zo ook in de auto industrie. Elektrische Auto’s en motoren worden nu zo gedesigned om in het huidige straatbeeld te passen, omdat er weinig ruimteschepen designs verkocht zullen worden. Echter zijn de layouts van voertuigen ontstaan rond het concept van een ICE, inclusief de aandrijving. Wanneer er veranderd wordt van aandrijving, zit je in principe niet meer vast aan de ICE layout. Je kan een voertuig heel anders in richten, zodat het meer past bij een EV aandrijving. Maar toch houden fabrikanten over het algemeen vast aan de huidige looks, omdat de consument niet klaar is voor een drastisch ander voertuig.
Uiteraard zijn er wel verschillen in de onderhuidse layout (structurele batterijruimtes bijvoorbeeld), maar de volle potentie van een elektrische aandrijving wordt niet benut in het totaal plaatje van de auto en in dit geval motor.