Enfield Bullet 500 schuurvondst / winterproject

Leuk! Ga ik volgen :)

Wat je zegt over dat elastieke frame herken ik helemaal niet :? Ik vind ze behoorlijk strak en erg lekker sturen :)
 
Dit is mijn andere motorfiets. Dat is als of je op spoorrails rijd zo strak stuurt dat.

imag0382f.jpg


143 pk / 130 nm op 't achterwiel, Handgesmede OZ wielen, Öhlins vering en stuurdemper, Radiale brembo remmen. Al de kuipdelen van carbon, kunstoftank enz, enz.
Is een speciale uitvoering waar er maar 200 van gemaakt zijn om de Tuono Factory cup te kunnen homologeren toen der tijd.

Natuurlijk kan je dat niet met een Enfield vergelijken, maar als je zo'n strak sturende motor gewent bent dan valt het wel op dat er wat flex in het frame van de Enfield zit ;)
 
Laatst bewerkt:
Met wat voor bandenspanning rijden de Enfield rijders hier eigenlijk?
Ik lees op internet echt van alles de een heeft 1.5 bar voor en 2.5 achter en de ander heeft er 3.5 bar voor en achter in zitten :?

Ik kan nergens de voor geschreven banden spanning vinden '(
 
Laatst bewerkt:
Ik rij met rondom 2,5 bar het is geen sportmotor waar dat erg belangrijk voor het weg gedrag is.
Als er maar genoeg inzit 1,5 is te weinig 4 is te veel
 
Oke, thanx Denfield ;)

Dat een Enfield niet vergeleken kan worden met een sportmotor snap ik.
Denk echter wel dat de juiste banden spanning prettiger rijd dan wanneer er te weinig of te veel lucht in de bandjes zit.

Ik heb de bandjes van mijn Enfield ook op 2.5 staan :]
 
Nog even over het spaghetti frame controleer al je blokbevestiging bouten of ze goed vast zitten
vooral die onder je blok (zit ook je standaard aan vast)het blok is een deel van het frame.
Pas wel op trouwens met aan draaien niet te vast die bende draai je zo dol in de club gaat het gezegde dat de kwaliteit van de bullet samen valt met de kwaliteit van het schip wat daar het op het strand gesloopt wordt.
 
Thanx voor de tip, er staan voor vanmiddag sowieso nog wat werkzaamheden op 't programma.

Gasnaald standje hoger. De bougie is namelijk behoorlijk grijs en de uitlaadbocht blauw.
Motortje loopt dus te schraal.
Zij standaard en duostep vast zetten deze zitten los.
Zal dan meteen alle bouten maar controleren ;)
 
Zo vanmiddag ff heerlijk rondje gereden met de Enfield.

Kon ik mooi het zweefzadel wat ik gisteren voor weinig op de kop tikte uitproberen.
Ik moet zeggen dat het veel lekkerder rijd, ondanks dat je nauwelijks kan verzitten op het zweefzadel is het wel veel comfortabeler :]
En ik vind het ook veel mooier dan een buddyzit.

Toen ik langs een zandweg kwam begon de Enfield ernstig in het stuur te trekken richting de zandweg. Misschien had mijn Enfield heimwee naar de slechte wegen in India :+
Eigenlijk wel grappig dat zo'n 1 pittertje net zo makkelijk en controleerbaar over het zand rijd als op het asfalt.

Speciaal voor scheurschuimpje een foto gemaakt zonder die lelijke schuur op de achtergrond ;)

imag0490e.jpg
 
Nou Motorpsycho, Leuke schuurvondst en het ziet er stukken beter uit met dat zweefzadel. Mooi ding zo en mooi gepoetst ook. Dit zijn dankbare objecten voor de poetsliefhebber met al dat aluminium in het zicht.

Heb zelf een 350 en een polijstschijf. Biedt mij al 10 jaar veel schik. Veel plezier ermee.
 
Zo vanmiddag ff heerlijk rondje gereden met de Enfield.

Kon ik mooi het zweefzadel wat ik gisteren voor weinig op de kop tikte uitproberen.
Ik moet zeggen dat het veel lekkerder rijd, ondanks dat je nauwelijks kan verzitten op het zweefzadel is het wel veel comfortabeler :]
En ik vind het ook veel mooier dan een buddyzit.

Toen ik langs een zandweg kwam begon de Enfield ernstig in het stuur te trekken richting de zandweg. Misschien had mijn Enfield heimwee naar de slechte wegen in India :+
Eigenlijk wel grappig dat zo'n 1 pittertje net zo makkelijk en controleerbaar over het zand rijd als op het asfalt.

Speciaal voor scheurschuimpje een foto gemaakt zonder die lelijke schuur op de achtergrond ;)

[afbeelding]
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
het volgende boek aanschaffen"het aarden beest"geschreven door Benno Graas, is een pracht van een reisverhaal van hem en z'n vrouw op een 350 bullet.als je daarna nog geen fan bent van zo'n recht toe recht aan fiets.......
enne van harte met zo je wereldvondst :Y


Ik heb het boek ook liggen, gewoon omdat ik ook enfield rijdt. Maar wat een klote boek zeg. Ik heb nog nooit iets gelezen wat zo zielloos is geschreven. Hij gaat bij mij weer de kast in, misschien als ik later oud ben dat ik het nog eens probeer.



Ik vond de enfield eerlijk gezegd mooier toen hij nog niet gepoetst was. Maar ik snap wel dat je he gepoetst hebt. :Y
Mijn enfield is verre van schoon, en zo hoort hij in mijn ogen ook te zijn. Ik maak hem alleen in het voorjaar een keer goed schoon en daarna mag hij tot aan het volgende voorjaar zoveel verzamelen als hij zelf wil. :Y :Y

Bereid je er wel op voor dat je tijdens elke rit aangesproken gaat worden door allerlei mensen die hem op de foto willen zetten oid. Het blijven bijzondere dingen.

Het verkeerd om schakelen en remmen went snel, ik heb maar 1 keer midden op een kruizing gestaan terwijl ik me afvroeg wat ik verkeerd deed. :P

Verder wens ik je heel erg veel plezier toe. :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan