gaan we weer:
\"Ik heb net mijn rijbewijs, doet u maar een Kamikaze 1200 supersport voor mij!\"
Zelfs een 600cc supersport heeft dezelfde PK/KG verhouding als een middenklasse auto met 700PK!
Een 1000cc accelereerd met het gemak waar je wit om je beginners-neus van wordt, met nog hogere topsnelheden. Heb je, als je het nuchter bekijkt, niks aan.
Ga voor een al dan niet sportieve 500/600cc motor met 50/60 PK, (nog steeds gelijk aan een auto met 300PK) dwz kom er achter waar JOUW grenzen liggen zodat je over 2/3 jaar bij een zwaardere motor weet wat JIJ wel en niet kunt.
Bij supersport gaat alles te makkelijk, totdat er WEL hard geremd of gestuurd moet worden omdat het plots te hard gaat.
Ik denk, maar wie ben ik, dat je meer kans hebt om een grijze motorrijder te worden als je begint met een beginnersmotor...
NIET alleen vanwege het gevaar, maar ook omdat je begint met het hoogtepunt...
welke motor heeft volgens jullie het beste en makkelijkste rijgedrag ?
Suzuki GS500E, Honda CB500, Yamaha XJ600S, Kawasaki ER5, Honda CB1, Yamaha FZR400, Kawasaki ZXR400, Suzuki GSX600, Suzuki Bandit 600...