Ervaring met VHT FlameProof coating/verf

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Beste

Iemand ervaring met onderstaande coating/verf?

http://www.tools.vocor.nl/index.php...ion=article&group_id=20000002&aid=847&lang=NL

VHT Flameproof™ Coating -- High Heat Coating

vht_flameproof_zwart_1.jpg


Zou tot 1093°C kunnen en kan gebruikt worden voor zuigers/cillinderkoppen/kleppen en uitlaat maar hoe warm wordt het in een verbrandingskamer?

Keramisch laten coaten is duur maar ik vraag me af of deze VHT coating/verf ook de warmte kan reflecteren zoals keramisch coaten kan voor minder warmte verlies?

Zal gebruikt worden voor een circuitmotor dus het hoeft niet persé jaren en 10000 km te blijven zitten.

Groeten,
Benjamin
 
Laatst bewerkt:
Ja ik weet dat ze zo echt keramisch coaten maar in Amerika was er een doe het zelf setje dat blijkbaar goed blijft zitten.

Moet je ook bakken in de oven bij 300°C maar dat is niet echt het probleem.

Alleen jammer dat hier er zo niks is.

Overigens is dit puur voor het gemak dat ik het doe want het zou namelijk zonde zijn van die dure keramische coating (die toch 100-200€ kost) moest ik later toch nog de cillinderkop ofzo aanpassen.

Snap je?
 
Ik weet niet of je bij de vht coating primer moet gebruiken maar maakt nu niet uit.

Volgen pretpiloot zijn zulke hittebestendige verf/coating niet echt isolerend dus helpt het niet veel.

Doe deze maar op slot want we komen toch zo nergens.

Of er moest iemand nog een goed doe het zelf setje weten maar dat zal zeker 'only in america' zijn?

Trouwens waarom reageren de moderatoren niet op al die domme opmerkingen die hier geplaatst worden?

euh?!! :X he?!! :? :? watblief? :') _O- _O- _O-


Nu weet ik t zeker jij .........troll....... :+
 
Liever vanuit hier bestellen dan vanuit Amerika.

Goedkoper,sneller en makkelijker.

Kan in principe ook in Amerike bestellen zodat ik toch na het seizoen zelf kan coaten.
 
Laatst bewerkt:
Deze is toch wel essentieel. ;)

nou daar had ik het puur over chroomcarbide en titanium nitride lagen etc ;) na wat onderzoek blijken er wel degelijk keramische coatingen te zijn zoals Benjamin bedoelt.

maar als je verder kijkt, blijkt het een nauwkeurig en moeilijk proces te zijn om het echt goed te krijgen.

Hier word het toegepast in Cummins dieselmotoren, is wel grappig om het hele proces te zien.
maar sommige delen laten ze niet zien vanwege bedrijfsgeheim en patenten etc

part1
part 2
part 3
part 4

Polydyn doet het vooral om de levensduur te verlengen als ik het zo hoor en begrijp.
 
Laatst bewerkt:
Dat begrijp ik hoor en iemand met een doe hetzelf setje had eerst problemen om de bovenkant van zijn zuigers goed te kunnen coaten.

Ik doe ook liever alles zelf ipv te laten doen, kost minder en is leerzaam.

Coaten zal waarschijnlijk toch voor na het seizoen zijn of ik moest snel een setje kunnen vinden.

En anders laat ik het coaten of bestel ik toch een set vanuit amerika.
 
Laatst bewerkt:
Benjamin..hier een verslag van een echte test, na 188 !!!!!! testruns
doe er je voordeel mee
Internal Coating Test
Naturally, we did not want to intentionally test the engine to destruction, so the tests only evaluated the coatings' power potential. As shown in the tables, at least in this test series, the internal thermal barrier coatings were responsible for most of the power gains. With all coatings applied, the engine was up 8.1 hp and 6.0 lb-ft over its noncoated configuration. Coated, it made 559 hp and 547.6 lb-ft compared with 550.9 hp and 541.6 lb-ft uncoated. That's about a 1.1 percent gain in torque and a 1.5 percent power gain.
 
Ja ik weet dat ze zo echt keramisch coaten maar in Amerika was er een doe het zelf setje dat blijkbaar goed blijft zitten.

Moet je ook bakken in de oven bij 300°C maar dat is niet echt het probleem.

Alleen jammer dat hier er zo niks is.

Overigens is dit puur voor het gemak dat ik het doe want het zou namelijk zonde zijn van die dure keramische coating (die toch 100-200€ kost) moest ik later toch nog de cillinderkop ofzo aanpassen.

Snap je?
Dit begint al goed... je kunt niet eens lezen! :Z

300F = geen 300 graden Celsius, hè :/
 
Benjamin..hier een verslag van een echte test, na 188 !!!!!! testruns
doe er je voordeel mee
Internal Coating Test
Naturally, we did not want to intentionally test the engine to destruction, so the tests only evaluated the coatings' power potential. As shown in the tables, at least in this test series, the internal thermal barrier coatings were responsible for most of the power gains. With all coatings applied, the engine was up 8.1 hp and 6.0 lb-ft over its noncoated configuration. Coated, it made 559 hp and 547.6 lb-ft compared with 550.9 hp and 541.6 lb-ft uncoated. That's about a 1.1 percent gain in torque and a 1.5 percent power gain.
Hatsekidee; likkie verf er over, en +9 pk *O*
 
kawa

Wat hebben ze dan allemaal gecoat of van welke pagina is dat?

1% of meer lijkt weinig maar als ik dat klaar krijg met een doe het zelf setje is dat toch vrij goedkoop?

enggraph.gif


Dit is een grafiekje van techlinecoatings.com op een amerikaanse auto.

Tests met motorfietsen vindt ik niet direct.
 
Laatst bewerkt:
kawa

Wat hebben ze dan allemaal gecoat of van welke pagina is dat?

1% of meer lijkt weinig maar als ik dat klaar krijg met een doe het zelf setje is dat toch vrij goedkoop?

[afbeelding]

Dit is een grafiekje van techlinecoatings.com op een amerikaanse auto.

Tests met motorfietsen vindt ik niet direct.

Behalve dat heel je blok uit elkaar moet om 1% winst te halen :Z
 
Blok gaat toch uit elkaar, reden dat ik dus ook ineens alles wil coaten.
Dan pas je in- en uitlaat kanalen aan, vlak de kop, slijp en stel je kleppen fatsoenlijk, draai je vliegwiel af, stel je carburateurs goed af... allemaal redelijk veilige en relatief goedkope handelingen die je ook zelf kunt, die tien keer meer opleveren dan een willekeurige coating waar nog nooit iemand van gehoord heeft.

Andere kant is dat je het zelf moet weten, maar ik denk dat je je tijd verdoet en de boel uiteindelijk mooi stuk zal gaan :Z
 
Dan pas je in- en uitlaat kanalen aan, vlak de kop, slijp en stel je kleppen fatsoenlijk, draai je vliegwiel af, stel je carburateurs goed af... allemaal redelijk veilige en relatief goedkope handelingen die je ook zelf kunt, die tien keer meer opleveren dan een willekeurige coating waar nog nooit iemand van gehoord heeft.

Andere kant is dat je het zelf moet weten, maar ik denk dat je je tijd verdoet en de boel uiteindelijk mooi stuk zal gaan :Z

Hoi Nick,

Jij bent nieuw in de Benjamin theorie he? :+ Als je zin hebt kun je de oudere onderwerpen van bdg ff doorlezen. 1 Is al genoeg om te zien dat jij niet de eerste bent die dit goeie en in logische volgorde advies geeft. :Y
Dan kom je er achter dat t geen zin heeft. :N . Maar t blijft leuk en soms interessant om te lezen. :+

Laatste zin heb je helemaal gelijk in. :+ :Y
 
Blok gaat toch uit elkaar, reden dat ik dus ook ineens alles wil coaten.

Je moet niet alles geloven wat ze op die spuitbusjes zetten.
Zelfs de gepubliceerde grafiek met 1% powerwinst is gemanipuleerd. Gewoon de beste test met coating eruit vissen en de slechtse zonder coating ernaast zetten.
Dit soort producten hebben zo een hoog telsell gehalte, wie gelooft daar nu nog in.
Ik zeg NIET doen.
 
Ik vind het zo typisch dat Belgen zo vaak zeggen dat Nederlanders centeneukers of hoe je het ook wilt noemen zijn maar hier is het toch weer overduidelijk dat het het liefste niks mag kosten. Ja off-topic maar nu bij weer zo een topic kan ik mijn mond toch niet meer houden.
 
Ik dacht dat hij niet meer van dit soort topics mocht plaatsen. :P

Dan pas je in- en uitlaat kanalen aan, vlak de kop, slijp en stel je kleppen fatsoenlijk, draai je vliegwiel af, stel je carburateurs goed af... allemaal redelijk veilige en relatief goedkope handelingen die je ook zelf kunt, die tien keer meer opleveren dan een willekeurige coating waar nog nooit iemand van gehoord heeft.

Andere kant is dat je het zelf moet weten, maar ik denk dat je je tijd verdoet en de boel uiteindelijk mooi stuk zal gaan :Z


Hij leest alleen wat hij wil lezen. Bespaar jezelf de moeite.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan