Ervaringen Bridgestone BT-021?

ff een oud topic omhoog trappen.

ik heb vorig jaar een bt021r achterband erom laten zetten.
ik heb nu zo'n 5 a 6000 km ermee gereden.
alleen laatst checkte ik mijn band en zag dat het middenstuk wel heel aardig aan het slijten is.
denk nog 1 a 2 mm tot het slijtnokje...

de zijkanten zijn nog flink geprofilleerd.

oke, ik trek eigenlijk altijd heel hard op, laatste tijd wheely's oefenen...

maar vroeg me af of het normaal is dat hij dan nog zo hard slijt in het midden, is toch een dual compound band.

en tot hoever kun je doorrijden?
tot de slijtnokjes of kun je die ook wel helemaal weg rijden en dan een nieuwe band?

(volgende keuze word iig mpp2 :) )
 
Edit: nieuwe vraag in oud topic.... lezen madmax, lezen...


On topic:

hard optrekken en wheely's vreten banden. Het is waarschijnlijk dat je bij de MPP's een nog hardere bandenslijtage waarneemt, omdat deze simpelweg iets zachter zijn in de midden. (van horen zeggen trouwens).

Doorrijden kan prima tot de slijtnokjes, daar zijn ze voor! Maar als je deze hebt geraakt, wordt het helaas tijd voor een nieuw bandje, dat is wel zo veilig!

Je zult er trouwens versteld van staan wat je met die 2 mm nog rijden kan. Als je een nieuwe band koopt heb je namelijk ook geen centimeters dik profiel, en je hebt er toch al 6000 mee gereden!

Adios!
 
Laatst bewerkt:
Heb zowel voor as achter bt021 erop zitten. Geen klachten hoor. Alleen als ze versleten zijn gaan ze wel heel onzeker aanvoelen.
 
Een dag of 10 geleden toe aan nieuwe banden voor de cbr600f4. Voor was half versleten en had een rare plek en achter 3 kwart versleten en er bleek een spijker in te zitten dus die ook maar meteen vervangen.....(voor bt10 achter bt20)

Heb nu 10 dagen met een bt 21 gereden en de eerste indruk is erg goed. Best wel veel grip en volgens mij veel meer dan met de bt20.. Bochten gaan ineens een stuk harder en platter...

Voor echter voor een bt16 gekozen voor nog meer grip, maar die durfde ik achter niet te nemen met betrekking tot de hogere slijtage en het snel vierkant rijden bij stukken snelweg...

Weet alleen nog niet wat het ding in de regen doet maar a)dan rij ik niet zo hard en b)als het al regent als ik wegga dan pak ik mijn pekel/modder/regen fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan