Ervaringen iXS kleding

ActiveNL

Rookie
20 jun 2010
11
0
Spijkenisse
Sinds kort ben ik me een beetje aan her oriënteren op de GoreTex markt.

Nu heb een budget van rond de 600-700 euro voor jas+broek, en voor die prijs is er aardig wat te krijgen. Nu was mijn oog gevallen op de X-GTX lijn van iXS.
Mijn vraag is, heef iemand hier ervaring mee? of zijn er andere/betere merken te krijgen voor die prijs?
 
Sinds kort ben ik me een beetje aan her oriënteren op de GoreTex markt.

Nu heb een budget van rond de 600-700 euro voor jas+broek, en voor die prijs is er aardig wat te krijgen. Nu was mijn oog gevallen op de X-GTX lijn van iXS.
Mijn vraag is, heef iemand hier ervaring mee? of zijn er andere/betere merken te krijgen voor die prijs?

Jammer, op de beurs voor 500 euro een gore-tex rev it pak kunnen krijgen, ik zal kijken of ik de winkel kan opzoeken waar het was, splash designs ofzo geloof ik.
 
Mijn pak is van iXS en bevalt prima. Goed waterdicht, en na twee jaar nog steeds netjes. Ritsen nog steeds heel; dat kon ik van mijn vorige mqp niet zeggen.
 
ben met handschoenen van IXS gevallen, zien er nog steeds als nieuw uit, 0,0 schade of schaafplekken terwijl op de broek die ik aan had een aantal stiksel gescheurd zijn

als deze kapot zijn zou ik zo dezelfde opnieuw kopen, ik ben er dus duidelijk tevreden over, gaan nu 9 maanden mee incl val op de 3de maand
 
Ik heb een IXS set en ben er content mee; ritsen zijn idd nog heel (ook de kleintjes voor de binnenjassen!!). Mijn jas kan ik uitelkaar ritsen, heb de hele winter zonder de binnenste voering gelest.

Ik zou het zo weer kopen :Y
 
Ik heb een aantal jaar met een ixs goretex jas gereden. Beviel prima en goed waterdicht alleen te koud. Daarna een Yoko jas gehad maar ook die was erg snel te koud. Nu een Rukka jas en heb daar nu 2 ritten mee gereden maar die is duidelijk het warmste of minst koud ;) alleen dan zit je met een set van jas en broe gauw aan de 900 euro...
Hoe snel heb je het koud? Als dat geen rol speelt zou ik zeker zeggen doen! Als het goretex is helemaal
Ik rij nu met een ixs broek zonder goretex maar die is wel lek...
 
Gewoon super tevreden met mijn IXS pak. Zelfs met -2 graden vanochtend (en met dikke trui) gewoon goed mee te rijden.

IMG_9424.jpg
 
Gewoon super tevreden met mijn IXS pak. Zelfs met -2 graden vanochtend (en met dikke trui) gewoon goed mee te rijden.

[afbeelding]
Sommige mensen kunnen het gewoon niet laten om te posen. Zelfs al gaat het over goretex pakken, dan moet de koe even geshowed worden in bad-ass houding _O-

Ook in 2013 krijg je waarvoor je betaalt.

IXS is voor zover ik weet gewoon een prima merk, het klinkt nu alsof het een beetje budget is... terwijl merken als Probiker en Vanucci rustig voor nog weer de helft weg gaan... Dat er ook duurder is zegt niks, die koeier zijn niets taaier, het goretex is niet goretexerer, en de CE normen zijn niet in één keer strikter. Bij een pak en helm telt maar 1 ding boven alles en dat is pasvorm. Kudt passende A* of Dainese moet je nooit boven uitstekend passende midrange merken kiezen. Tenzij het puur om het posen gaat natuurlijk, wie mooi wil zijn moet nu eenmaal pijn lijden. Als één van de twee eerder genoemde merken je nu eenmaal het beste zit, is dat pech. Dure smaak of zo :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een aantal jaar met een ixs goretex jas gereden. Beviel prima en goed waterdicht alleen te koud.

hier kan ik me in vinden. Vorig jaar nieuwe IXS goretex set gekocht voor dagelijks gebruik, prima kwaliteit, perfect waterdicht tot op heden, alleen de jas vind ik wel wat koud tov de Rev'it die ik hiervoor had.
 
Inderdaad, zelf in bezit van een leren ixs combi en hier heel tevreden van, net als mijn winterhandschoenen trouwens. Kwaliteit en prijs zitten gewoon goed (toch voor mij).
 
Hier ook goede ervaringen met een IXS combi leren pak, ik heb een vrij moeilijke lengtemaat en ik kwam met een beetje betaalbaar pak toch uit bij IXS, kwaliteit is goed en zitcomfort ook heel erg goed. Ik hoop dit jaar een eigen motor te hebben waardoor ik meer kan rijden, maar ik verwacht wel dat ik een hoop plezier van dit pak zal hebben. :)

Ook goed waterdicht, wel vaker een goeie plensbui over mij heen gehad, en ook qua wind wat er doorheen komt weinig last. :)
 
heb ook een all weather pack van ixs. Begint nu op de gebruikelijke plekken te lekken.
(lees bewegende delen)

Dit is zeer zeker geen resultaat van een slecht pak. Na 7(!!) jaar en een kleine 30.000 km waarvan ~10.000km het afgelopen jaar door weer en wind mag dat wel.

Ben overigens op zoek naar wat nieuws, was helaas niet in de mogelijkheid om in utrecht te kijken

Aangezien ik niet merk gebonden ben kan mijn volgende pak alles worden maar ik hou dit merk zeker in mijn gedachten.
 
Ik heb sinds 2 maanden een IXS Canopus vast. Ben er heel tevreden van. De voering is warm genoeg om met dit weer comfortabel rond te rijden. Zit gewoon erg goed ook en ben er wel vrij tevreden van :)
 
Hier ook een tevreden iSX-gebruiker. Heb nu twee jaar een volledig leren pak van iSX en het ziet er nog smetteloos uit. Alles functioneert nog zoals het zou moeten en ziet er nog perfect uit.

Destijds volgens mij 700 euro voor betaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan