ervaringen LED knippers

indodude

Die hard MF'er
29 apr 2010
653
0
zutphen
heb dus besloten om over te stappen naar LED knippers.
graag zou ik willen weten welke ervaringen van jullie hebben met verschillende knippers.
ik vind het belangrijk dat ze wel goed zichtbaar blijven voor het overige verkeer.

ikzelf zit te denken aan Hotbodies voor de voorkant maar zijn deze wel goed zichtbaar als je recht voor de motor staat? heeft iemand hier een foto van ofzo iets?
voor de achterkant heb ik nog geen idee welke.
 
heb ze op mijn er 6 gehad maar de boel ging snel stuk.In mn achterlicht geintegreerd maar was bij daglicht haast niets van te zien. Weer teruggebouwd naar origineel. Gewoon de originele houden.
 
Same here, heb dezelfde als Incredible Me (hoi Matthijs :+ ), vanwege dat extra ledje aan de zijkant. Veel beter zichtbaar en nog fel ook.

Hotbodies zou ik echt niet doen. Sowieso ziet niemand van voren of je richting aangeeft.
Volgens mij heb je ook nog Hotbodies die een klein beetje uitsteken, zodat je nog wel iets van voren ziet.
Maar volgens mij is dat minimaal, omdat de ronding van je kuip ook nog doorgaat.
Zou liever voor de wat veiligere optie gaan, voordat er straks een koekblik jou over het hoofd ziet met alle gevolgen van dien.
 
ik heb ook dezelfde kleintjes met het extra ledje aan de zijkant. heb ze der nu 2 jaar opzitten en ze doen het altijd nog dus kwaliteit wel apk . :D
relais heb ik niet veranderd want vind dat snel knipperen wel leuk .
 
Hotbodies zou ik echt niet doen. Sowieso ziet niemand van voren of je richting aangeeft.
Volgens mij heb je ook nog Hotbodies die een klein beetje uitsteken, zodat je nog wel iets van voren ziet.
Maar volgens mij is dat minimaal, omdat de ronding van je kuip ook nog doorgaat.
Zou liever voor de wat veiligere optie gaan, voordat er straks een koekblik jou over het hoofd ziet met alle gevolgen van dien.


veiligheid vind ikzelf ook heel belangrijk.
ik zit ook te denken aan spiegels met LED knippers. aangezien ik 1 spiegel moet vervangen, pak ik gelijk 2 vliegen in 1 klap.
zijn er eigenlijk kapjes te krijgen om dan het lege gat, wat achter blijft in de kuip, mooi af te dekken.
 
Laatst bewerkt:
Even een semi-gerelateerde vraag:

Wat nou als je geen ander relais gebruikt? Dan knipperen ze sneller.


Eehm...so what?
 
Even een semi-gerelateerde vraag:

Wat nou als je geen ander relais gebruikt? Dan knipperen ze sneller.


Eehm...so what?


Ziet er niet uit als je er achter rijdt.
Als ik een motor zie rijden met van die "te snel" knipperende ri. aanwijzers denk ik bij mezelf; "leuk prutswerk of wat is er kapot"

Een knipperlicht behoort te knipperen met een bepaalde frequentie.
Knippert ie te snel dan is er een lampje kapot.

Houd er rekening me dat je een knipperlicht gebruikt om het veranderen van richting of rijbaan aan te geven.
Ga je dan prutsen met van die minieme nauwelijks zichtbare kleine lampjes of ingebouwd in je achterlicht houd er dan rekening mee dat een medeweggebruiker niet ziet dat jij van richting/rijbaan veranderd.

Ze zien je toch al niet, of ze kijken niet, maak dat risico niet nog groter.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er niet uit als je er achter rijdt.
Als ik een motor zie rijden met van die "te snel" knipperende ri. aanwijzers denk ik bij mezelf; "leuk prutswerk of wat is er kapot"

Een knipperlicht behoort te knipperen met een bepaalde frequentie.
Knippert ie te snel dan is er een lampje kapot.

Houd er rekening me dat je een knipperlicht gebruikt om het veranderen van richting of rijbaan aan te geven.
Ga je dan prutsen met van die minieme nauwelijks zichtbare kleine lampjes of ingebouwd in je achterlicht houd er dan rekening mee dat een medeweggebruiker niet ziet dat jij van richting/rijbaan veranderd.

Ze zien je toch al niet, of ze kijken niet, maak dat risico niet nog groter.


Eigenlijk helpt snel knipperen dus wel.
Want als ze té snel knipperen vallen ze sneller op. Persoonlijk intereseert het mij geen reet als iemand anders denkt dat er een ander lampje kapot is. Hij ziet mijn knippers wel*
Maar is er een wet of regel die zegt dat een knipperlicht met een vaste frequentie moet knipperen?



* Ik heb momenteel de originele knippers er nog op zitten, maar nieuwe staan op het lijstje
 
~
Eigenlijk helpt snel knipperen dus wel.
Want als ze té snel knipperen vallen ze sneller op. Persoonlijk intereseert het mij geen reet als iemand anders denkt dat er een ander lampje kapot is. Hij ziet mijn knippers wel*
Maar is er een wet of regel die zegt dat een knipperlicht met een vaste frequentie moet knipperen?



* Ik heb momenteel de originele knippers er nog op zitten, maar nieuwe staan op het lijstje~



Yip, ik weet de frequentie niet van buiten, maar er is een munimum en maximum frequentie. Normaal zal de Hermandad er wel niets opzeggen, maar wanneer ze net een slechte dag hebben, of bij een grote controle, ben je het haasje
 
Die van mij knipperen sporadisch te snel, terwijl er wel weerstandjes tussen zitten. Ene keer snel, dan weer langzaam.. er is geen touw aan vast te knopen.

Maar ondanks dat het LED knippers zijn, (die hier ook al gepost zijn) zijn ze verdomde fel en goed zichtbaar :Y
 
Ik heb LED flush mounts met E-keur maar ze branden niet zo fel als de standaard verlichting.
Aan de achterkant heb ik nog mijn standaard verlichting en deze ga ik niet vervangen voor LED's.
 
Laatst een keer met een groep gereden en de voorrijder had kleine wit/heldere led knippers. Vond ze maar erg onduidelijk overdag. 's Avonds zullen ze ongetwijfeld goed te zien zijn, maar overdags merkte je soms amper dat ze aan stonden. Wellicht dat zwarte behuizing beter effect geeft.
 
Hier is maar één goed antwoord mogelijk : Rizoma :Y

Worden ook nog eens geleverd met eventueel benodigde weerstandjes dus zijn altijd goed knipperend te krijgen.
 
heb dus besloten om over te stappen naar LED knippers.
graag zou ik willen weten welke ervaringen van jullie hebben met verschillende knippers.
ik vind het belangrijk dat ze wel goed zichtbaar blijven voor het overige verkeer.

ikzelf zit te denken aan Hotbodies voor de voorkant maar zijn deze wel goed zichtbaar als je recht voor de motor staat? heeft iemand hier een foto van ofzo iets?
voor de achterkant heb ik nog geen idee welke.

Zo! De overstap naar LED's... dat is nogal een stap... :?

Maarrehhhh.... dat is toch allemaal hetzelfde die ledknippers qua
lichtopbrengst? Als ze maar uitsteken, dan zijn ze volgens mij allemaal
goed zichtbaar. Behalve geintegreerde in het achterlicht, die zie je voor geen ZAK!

Succes!
 
Oh enne, niet voor een ander relais of weerstandjes gaan!!

Gewoon voor een load equalizer gaan. Verreweg de makkelijkste oplossing!!

Slechts één klein kastje
Enkel aansluiten op de voorste of achterste knippers, wordt niet heet, etc. Daarnaast als je de leds mee wil nemen naar een nieuwe motor of eraf moeten, dan is dat ook weer zo gebeurd.

Enfin...
 
Ik heb ook led knippers, orginele van BMW....

Ze bevallen prima en geven goed licht, ik heb geen ervaring met 3rd party knippers
 
Op m'n soes heb ik voorin mooie ingebouwde knippers die aan de voorkant iets "op" staan zodat je ze van voren goed ziet.
Achter heb ik mini knippers die aan de zijkant een extra ledje hebben.
Zowel voor als achter super zichtbaar dus :Y

full


full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er niet uit als je er achter rijdt.
Als ik een motor zie rijden met van die "te snel" knipperende ri. aanwijzers denk ik bij mezelf; "leuk prutswerk of wat is er kapot"

Een knipperlicht behoort te knipperen met een bepaalde frequentie.
Knippert ie te snel dan is er een lampje kapot.

Houd er rekening me dat je een knipperlicht gebruikt om het veranderen van richting of rijbaan aan te geven.
Ga je dan prutsen met van die minieme nauwelijks zichtbare kleine lampjes of ingebouwd in je achterlicht houd er dan rekening mee dat een medeweggebruiker niet ziet dat jij van richting/rijbaan veranderd.

Ze zien je toch al niet, of ze kijken niet, maak dat risico niet nog groter.



die van mij knipperen ook snel omdat relais niet vervangen hebt vind het leuker zo snel en valt veel beter op dan als ze zo langzaam knipperen volgens me mederijders :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan