Ervaringen motorkledingwinkel.nl

darkhawk

MF'er
26 sep 2011
64
0
Groningen
Ik ben bezig met mijn motorrijlessen en zat zo even wat op internet te kijken naar motorkleding.

Nou kwam ik de website: motorkledingwinkel.nl tegen.

Ziet er redelijk mooi uit en volgens mij hanteren ze ook prima prijzen.

Nou vroeg ik mij af of er mede MF-ers zijn die ervaring hebben met deze webshop.

Alvast bedankt
 
Kan niet zeggen dat ik ze erg goedkoop vind....

En..passen is altijd beter :Y

Keertje bij Termaat in Nijmegen kijken, hangt genoeg voor redelijke prijs...
 
Bij het kopen van motorkleding (ook de helm) is niets zo belangrijk als de pasvorm en.... of het lekker zit. De pasvorm verschilt soms per merk, type en soms zelfs tussen twee dezelfde maten van één merk/type. Je wilt ook weten of alles goed werkt, ritsen etc. en of de bescherming op de voor jou goede plek zit.

Kleding en helmen zou ik dus nooit online kopen.
 
Ik was in elk geval wel van plan om eerst te passen en te proberen om een dealtje te sluiten bij een echte motorzaak.

Als blijkt dat dit toch echt veel duurder is dan op internet kan ik (lijkt me) nog altijd de kleding die ik goed paste op internet bestellen.

Maar zelf passen en kopen bij een real life motorzaak heeft inderdaad mijn voorkeur.

Was gewoon nieuwsgierig, of mensen ervaring hebben met deze webshop
 
Gewoon passen bij een motorzaak en je goed laten informeren en dan met de juiste info en maten bij een internet shop bestellen.
Heb je en de service, kennis en tijd van een motorzaak en de super voordelige prijs van een internetshop.
En de motorzaak vind het niet erg want heel veel doen dit en dat weten ze best wel.
 
Domste reactie die ik in tijden heb gezien. Dus een motorzaak vindt het niet erg om personeel voor je neer te zetten, je te voorzien van advies en je als klaploper naar buiten gaat...? Maar goed dat personeel geen geld kost..... Beetje kortzichtig vind je niet? Ik denk als je een beetje handelt bij elke motorzaak wel iets met de prijs kunt regelen. Of je moet het natuurlijk niet erg vinden dat over een paar jaar nog nauwelijks zaken zijn die je service verlenen als ze nog alleen zulke "klanten" in de winkel krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eerlijk gezegd ook niet van plan om voor een paar tientjes verschil dan maar bij een internetwinkel mn kleding te kopen en toch de service van een echte motorzaak te misbruiken.

Als het verschil echter echt groot wordt zal ik het wellicht overwegen om toch bij een internetwinkel te kopen.

Ik stel echter wel prijs op klantvriendelijkheid, service en garantie e.d.

Maar ik had dit topic btw gestart met de vraag of iemand motorkledingwinkel.nl kent.
 
Ik reageerde alleen op mijn voorganger en niet op jouw vraag (ervaring heb ik er verder niet mee).

Motorkleding is gewoon lastig. Soms lijkt het jouw maat en je past het en blijkt dan al te vaak nergens naar te zitten. Net als met helmen: sommige helmen passen bij je hoofd, terwijl er ook merken zijn, die gewoon niet bij je hoofd passen.....
 
Ik reageerde alleen op mijn voorganger en niet op jouw vraag (ervaring heb ik er verder niet mee).

Misschien is het dan wel zo handig dat je weet op wie je reageert.
KB is zélf zo'n motorboer...... en hanteerde het van hem bekende sarcasme om iets duidelijk te maken.
 
Persoonlijk ga ik deze week langs wat winkels om te kijken wat ik nou precies wil gaan halen, en ik hoop ook dat er een leuke deal gemaakt kan worden dat ik het ook gewoon in de winkel koop.
Maar eerlijk is eerlijk, als het op internet echt een stuk goedkoper is dan sluit ik het kopen daar niet uit, ga mijzelf niet bestelen natuurlijk.
 
Persoonlijk ga ik deze week langs wat winkels om te kijken wat ik nou precies wil gaan halen, en ik hoop ook dat er een leuke deal gemaakt kan worden dat ik het ook gewoon in de winkel koop.
Maar eerlijk is eerlijk, als het op internet echt een stuk goedkoper is dan sluit ik het kopen daar niet uit, ga mijzelf niet bestelen natuurlijk.

Dit bedoelde ik ook te zeggen.

Heb heus wel wat over voor service en dergelijke.

Als het echter echt veel scheelt, ja dan kijken we eerst nog wat verder.
 
Ik heb er vandaag besteld. leer-onderhoud spullen. Ik ben benieuwd!

In de beschrijving van het artikel stond per abuis iets wat de indruk wekte dat het om 12 stuks zou gaan. Na bestelling kreeg ik vrijwel direct een berichtje van 'marc' dat het een foutje was in de product omschrijving. 'De aangegeven prijs is per product, dus niet per 12 stuks'. Ik zal jullie op de hoogte houden over de ontwikkelingen.
 
Ben benieuwd wat je ervaring hiermee wordt. Klinkt nou al redelijk positief als ze je zo'n mailtje sturen toch? ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn bestelling zojuist ontvangen. De bestelde artikelen waren goed verpakt. Geen onnodig vulmateriaal wat alleen maar lastig is. Nadere toelichting over het pakket onderaan deze post.

Wat vooraf ging aan de levering:
25/11/11 besteld - betaald - bevestigingmail
25/11/11 email met een wachtwoord voor mijn account. (verbaast, heb ik een account?)
25/11/11 betaal bevestiging
25/11/11 persoonlijke email van marc over de verpak eenheid (zie eerdere post)
geen notificaties oid
29/11/11 mail van mijn naar de winkel (marc) : Waar blijft mijn bestelling?
29/11/11 marc: spullen komen morgen binnen en overmorgen bij mij (de klant).
vr 2/12/11 marc: helaas nog niet alles op voorraad. verwachting as. week te leveren
do 8/12/11 AFLEVERING!

De communicatie is niet slecht maar kan beter.

Zou ik hier nogmaals bestellen?
Ja, prijs in concurrerend & service is prima. Omdat het een starter is (met potentie) zal kritiek snel opgepikt worden.


opbouwende kritiek:
De uitstraling van het pakketje was wel wat slordig. Dit komt doordat ze een omdoos van aan hun geleverde artikelen hebben gebruikt (economisch) en als tape, duct-tape (onnodig sterk en kostbaar).
Factuur zat wel netjes in een documentzakje op de doos. Factuur zelf klopt nog niet er staan namelijk geen BTW-nummer of KVK gegevens op. Het is ook niet duidelijk of dit de factuur is. Misschien is het een pakbon, maar dan horen er geen bedragen op te staan. Ik denk dat het een bestelbon is. Daarentegen staat er wel een factuurnummer+datum op. Grappig dat de koptekst de cms URL bevat en de voettekst de datum en het aantal pagina's dat geprint is. Onderaan de belangrijke inhoud staat ook het cross-sell artikel wat mij werd getoond in de webwinkel. Ik kan er nu toch niet op klikken en bovendien is het een motorpak. Ruimte voor verbetering dus.
 
Hartstikke bedankt voor de uitgebreide uitleg. :Y

Klinkt opzich positief. Dus als ik nog een keer wat nodig heb dan weet ik dat het hier in ieder geval prima kan.
 
Mijn eraring is motorkleding moet je passen.

Als je 2 verschillende jasjes van de zelfde maat past kan er toch een wereld van versc hil in zitten.
En dit geld ook voor broeken, pakken en zelfs voor handschoenen.

Ga zelf altijd naar Termaat in Nijmegen.

bigscale
 
bigscale,
Naar welke motorkledingwinkel je ook gaat, voor de prijs van een motorpak hoef je meestal niet te 'shoppen', service en locatie zijn juist USP's in deze markt. Locatie is met een webshop nvt, je hoeft namelijk niet eens de deur uit. Als nieuwe webwinkel of stenen winkel heb je een naam te maken. Een motorpak zou ook ik bij een stenen winkel kopen. Omdat ik dan met één bezoek veel kan passen, proberen/aanraken. Online kan dat ook, alleen zul je dan moeten retourneren wat niet past (Dit mag wettelijk binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden, en je krijgt het volledige bedrag terug). Als je echter al precies weet wat je wilt, dan is online de uitkomst. Er zijn tig online winkels met motorkleding en dergelijk.
Dit is een +1 voor motorkledingwinkel.nl

Het nadeel voor een webshop is dat, de klanten bekend zijn met internet en dat een slechte ervaring razendsnel rond gaat. Dit is een voordeel voor de klant. Die kan immers met een paar eenvoudige zoekopdrachten vinden wat hij/zij zoekt, 'als het bestaat'.

PS: ik ben niet van motorkledingwinkel, wel internet ondernemer. Ik weet hoe waardevol een gepubliceerde 'positieve ervaring' is als starter. Bij deze dus een begin voor motorkledingwinkel. Ik hoop dat er nog meer ervaringen volgen. Dit is voor eventuele klanten van deze winkel heel waardevol.
 
Ja oma, dat weet ik! Wie is hier nou aan't dementeren?! Gij of ik!!!


Hier mijn ervaring;

22-08 Bestelling geplaatst 17u34 (elleboog protectors)
22-08 Logingegevens ontvangen :?
22-08 Orderbevestiging ontvangen
22-08 Bevestiging betaling (Ideal)


Na 4 dgn nog geen bestelling ontvangen even de zoekfunctie gebruikt en zag al gauw voorgaande ervaring. Site nogmaals even doorgespit, maar nergens staat iets over verzending en/of levertijd.
Heb er tijdens de bestelling niet op gelet, maar ging er eigenlijk van uit dat ik het wel binnen een aantal (3a4) werkdagen wel binnen zou hebben. Foute aanname of slecht geinformeerd??? (het antwoord ligt ergens in het midden denk ik)

27-08 krijg ik weer een e-mail; Status van bestelling is gewijzigd naar "in behandeling".

Ja hallo vriend, toen dacht ik wel even van "waar zijn we mee bezig?!" welgeteld een hele week om schijnbaar een bestelling in behandeling te nemen? Dit vind ik dan ook onacceptabel.

Aangezien ik in dit topic had gelezen dat dit "normaal" is, heb ik geen e-mail gestuurd.

05-09 Pakket ontvangen. ontvangen wat ik besteld heb en verpakking was prima (kan toch niet echt kapot ;) )


Mijn conclusie;
Als je geen haast hebt met je bestelling is het prima.
Geen ervaring met retourzendingen en/of communicatie met bedrijf.

Verbeterpunten;
Een verwachte levertijd op site zetten of deze e-mailen naar client.
Een bestelling binnen 2 werkdagen "in behandeling" nemen. (zeker als bestelling reeds betaald is!)

:W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er vorige week nieuwe Revit laarzen gekocht.
Kreeg een dag na bestelling netjes een mailtje dat de gekozen laarzen niet meer geleverd konden worden. Daarentegen had hij wel een vervangende laars gevonden. Netjes een omschrijving en afbeelding er bij. Ik kon de bestelling cancelen of de aanbevolen laarzen aankopen. Het verschil aan geld kon ik op mn rekening terug gestort krijgen of hij zou ze verwerken in het bonuspunten-spaarsysteem.

Drie dagen later kreeg ik mijn pakketje thuis bezorgd. Netjes verpakt etc etc.
Het was mijn eerste ervaring bij deze webshop. De beste man staat je netjes te woord en reageert vlot op je vragen/mailtjes etc etc. Zelfs in de avonduren.

Prima webshop + eigenaar. Kun je met een gerust hart bestellen. Alleen wel van tevoren vragen naar de verwachtte levertijd. Niet alles is binnen een week leverbaar namelijk.
 
Mijn ervaring met genoemde webshop:

2 weken geleden offroad laarzen van TCX besteld.
Betaald via Ideal.
Dag later mailtje met 'status: in behandeling'.

Nu 2 weken later is mijn bestelling nogsteeds in behandeling...

Heb geprobeerd te mailen maar krijg telkens de mailtjes retour, net alsof dat mailadres niet bestaat.

Vreemd!
 
Oma :W

Nou, ik heb inmiddels ervaring en die is ronduit slecht!
Bestelde iets simpels, waarna ik na meer dan een week zelf contact op moest nemen waarom ik nog niks gehoord had. Was in backorder (waar heb ik dat eerder gelezen ..) en het zou nog een week duren. Ok, ik wacht nog even af. Nog geen week later krijg ik bericht dat mijn geld teruggestort wordt. Geen idee waarom, want ik heb daar niet om gevraagd en wil gewoon mijn spullen die ik besteld heb. Krijg ik als antwoord dat dat normaal is als het te lang duurt. Kijk ik op zijn site, zie ik dat hetzelfde product opeens 33% duurder is geworden. Voel me echt genaaid.
Daarnaast lees ik hier dus vaak dezelfde klachten. Dus trek je eigen conclusie.
 
Oma :W

Nou, ik heb inmiddels ervaring en die is ronduit slecht!
Bestelde iets simpels, waarna ik na meer dan een week zelf contact op moest nemen waarom ik nog niks gehoord had. Was in backorder (waar heb ik dat eerder gelezen ..) en het zou nog een week duren. Ok, ik wacht nog even af. Nog geen week later krijg ik bericht dat mijn geld teruggestort wordt. Geen idee waarom, want ik heb daar niet om gevraagd en wil gewoon mijn spullen die ik besteld heb. Krijg ik als antwoord dat dat normaal is als het te lang duurt. Kijk ik op zijn site, zie ik dat hetzelfde product opeens 33% duurder is geworden. Voel me echt genaaid.
Daarnaast lees ik hier dus vaak dezelfde klachten. Dus trek je eigen conclusie.
Hahaha das lekker lomp. Heb je ze er al mee geconfronteerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan