Ervaringen Schuberth C3

Komt hiermee de kinband sluiting ook meer of minder van je keel af? Zodat je niet gewurgd wordt als je de sluiting vastmaakt?

Dat denk ik niet. Ik heb er ook wat last van, al was dat erger toen ik nog zonder kolletje reed. Verder niet helemaal strak vastsnoeren. Vast is vast zeg maar. Als je hem na het vastmaken een beetje naar je kin duwt/trekt, is er goed mee te leven. Maar ik moet toegeven dat dat nog wel een minpuntje is van de C3, misschien wel het enige minpuntje.
 
Sinds vorige week SRC in de C3 geklust - duurt toch effe wat langer dan 1 min, die ze beloven op de site . maar het resultaat is goed.
Hij paired meteen met mijn HTC touch pro en koppelt ook als een van de weinige bluetooth kitjes het A2DP (schijnt lastig te zijn bij HTC) dus ook mijn tomtom stemmetje komt door.

Voor de passagiere een Q2 gekocht (wegens geen C3) en die koppelt ook zonder porblemen.
 
Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met de src. Zit erover te denken er ook een in mijn helm te monteren, maar ik lees nogal wisselend ervaringen. De radio zou zeer slecht ontvangst hebben, het geluidsniveau te laag. Met name voor de radiofunctie lijkt het me wel fijn zo'n systeem te hebben. Hoe zit de microfoon als de helm dichtgeklapt is? Ik heb nl niet veel ruimte tussen mijn kin en de helm als hij dicht is. En werkt het bellen op in de motor terwijl je op de snelweg rijdt een beetje?

gr, Udo
 
Let er in ieder geval op dat je je speakertjes goed ter hoogte van je oren plaatst. Zeker met doppen in kan dit een wereld van verschil zijn.
 
Sta inmiddels na betaling van een SRC voor de Schuberth C3 bijna 2 maanden in de wacht bij motowebshop. Daar heeft men echter nog geen zicht op een datum voor uitlevering.

Iemand die zijn/haar exemplaar van deze leverancier inmiddels heeft mogen ontvangen ?
full
 
belabberd is een understatement het is werkelijk verschrikkelijk! ALs je um wil kopen voor de radio koppel um dan aan je mp3 speler
 
ik heb ook ergens gelezen dat de radiofunctie verbetert zodra je de laadkabel eraan hangt, die zou dan als antenne fungeren (net als bij een mobiele telefoon), heb je dat al eens geprobeert? Bij BMW Houtrust in den haag hebben ze trouwnes een leen C3 met SRC om te proberen. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen.
 
Sta inmiddels na betaling van een SRC voor de Schuberth C3 bijna 2 maanden in de wacht bij motowebshop. Daar heeft men echter nog geen zicht op een datum voor uitlevering.

Iemand die zijn/haar exemplaar van deze leverancier inmiddels heeft mogen ontvangen ?
[afbeelding]
Binnen 5 dagen bij motozoom -kwam door overleden medewerker (2 dagen gesloten)
 
Laatst bewerkt:
belabberd is een understatement het is werkelijk verschrikkelijk! ALs je um wil kopen voor de radio koppel um dan aan je mp3 speler
Ik vindt het best meevallen, alleen de RDS is nogal gevoelig - als er maar een klein beetje te weinig signaal is, gaat ie al zoeken

Geluidsniveau is goed - kan met oordoppen en 160 km/h de radio nog net horen
 
Laatst bewerkt:
Bij waypoint was de SRC gewoon op voorraad en kon ik hem zo meenemen. Inbouwen wilden ze ook wel voor me doen maar deed ik toch liever zelf. Zat er in drie minuten in. ben nog een beetje aan het experimenteren met de hoogte van de speakers maar denk dat ik het nu wel spits heb.
 
Dag lieve Oma :W

Ik heb ook een C3 gekocht. Ik had een C2.

Ik vind het tegenvallen. Aangezien ik dit niet van Schuberth gewend ben ga ik hem van de week terug brengen naar de dealer en mogen ze hem opsturen naar Schuberth voor inspectie. Ik heb waarschijnlijk een maadagochtendhelm?

Wat bevalt mij niet?

De pasvorm, het zonnevizier en het bedieningsgemak is perfect. De ruimte om de oren is goed. Ik kreeg in de winkel al het idee dat ik meer buitengeluid hoorde.
Met het rijden viel het windgefluit mij al op. Bij een stevig stukje sturen werd het geluid in de helm onacceptabel. Vizier was dicht. OOk de ijsklontjes voel ik niet. De C2 blies beter door.
Mijn C2 is stiller. En dat lijkt mij niet de bedoeling.

To be continued.....
 
Laatst bewerkt:
Sta inmiddels na betaling van een SRC voor de Schuberth C3 bijna 2 maanden in de wacht bij motowebshop. Daar heeft men echter nog geen zicht op een datum voor uitlevering.

Iemand die zijn/haar exemplaar van deze leverancier inmiddels heeft mogen ontvangen ?
[afbeelding]

Update : wegens uitblijven van een leverdatum bij motowebshop [op de site staat een gemiddelde duur van 1-2 weken] heb ik na 10 weken wachten mijn geld teruggevraagd.
Ik zou adviseren: 'koop/betaal' alleen als het op voorraad is !

Dit was het geval bij FC-Moto.de in Aachen, daar had men de kleine versie [50-59] van de SRC voor de C3 gewoon op voorraad [> 10 stuks], aardige mensen en prima service: een aanrader

NB: de winkelprijs : E 269,95 *
 
Laatst bewerkt:
Dag lieve Oma :W

Ik heb ook een C3 gekocht. Ik had een C2.

Ik vind het tegenvallen. Aangezien ik dit niet van Schuberth gewend ben ga ik hem van de week terug brengen naar de dealer en mogen ze hem opsturen naar Schuberth voor inspectie. Ik heb waarschijnlijk een maadagochtendhelm?

Wat bevalt mij niet?

De pasvorm, het zonnevizier en het bedieningsgemak is perfect. De ruimte om de oren is goed. Ik kreeg in de winkel al het idee dat ik meer buitengeluid hoorde.
Met het rijden viel het windgefluit mij al op. Bij een stevig stukje sturen werd het geluid in de helm onacceptabel. Vizier was dicht. OOk de ijsklontjes voel ik niet. De C2 blies beter door.
Mijn C2 is stiller. En dat lijkt mij niet de bedoeling.

To be continued.....


je bent niet de einigste . mijn c2 was stiller dan de c3.
ik vind hem goed tegen vallen en het geld niet waard .

ook de mijne gaat terug , :Y
 
Dag lieve Oma :W

Gisteren mijn helm terug gekregen. Hij is naar de importeur/ schuberth geweest alwaar ze "ïets hebben afgesteld"

Hij is inderdaad nu wel een stuk stiller geworden dus nu ben ik er tevreden mee.
 
Ik heb sinds begin juni een C3, niks verkeerd mee en al aardig wat (korte) ritjes mee gemaakt en heerlijk weing geluid en zoveel ventilatie bij warm weer! Maar... vorige week een SRC BT kraag ingebouwd ook goed bij een rit van 3-4 uur, gisteren een langere rit gemaakt en 7 uur de helm op de kop. Dat ging na 5 uur mis met iritatie van de hoofdband voor waar deze genaaid is aan voering. E.a. weg gedrukt maar toen zat de bovenlangs lopende hoofdband niet goed en maakte een stevige afdruk op mijn voorhoofd. Ik heb het idee dat door plaatsing van de nogal stevige uitgevoerde SRC kraag de "Ruimte" in de helm iets kleiner is geworden met dit gevolg... Heeft iemand hier ervaring mee?
Ook viel mijn Sun Visor er zomaar uit toen ik over een verkeersdrempel plofte... :(
 
Ik heb de C3 nu een 30.000 km op mijn hoofd.

Bevalt redelijk, bij harde regen komt er toch wel wat water binnen ondanks dat ik het vizier vast klik (daar kwam ik pas achter na een 10.000km toen er wel erg veel water binnen kwam :') )

De oude bleusonic BT headset erin gezet (bijna 400 pleur, weggegooid geld, dat werkt echt voor geen meter :( :( )
Daardoor geen vertrouwen meer in de SRC die komt er dus ook niet op.

Geluid demping redelijk, rij wel met oordoppen.

Zonnevizier flikkert erbij mij ook redelijk vaak af. Onderzoek leverde op dat het mechaniek waarin hij klikt (het zonnevizier) stuk is.
Dat horen 3 lipjes te zijn, waarbij het zonnevizier er tussen klikt, het middelste piefje heeft een nokje waar hij in blijft zitten.

Onderste lipje aan beide kanten verdwenen, hij zit dus vast met 2 lipjes en dat is niet genoeg.

Nieuwe besteld :( :( doen we niet mijnheer, stuur hem maar op :( ja doei ik gebruik dat ding elke dag.
Motorport waarik de helm gekocht heb heeft ook gebeld (nette service) dan zetten wij hem er wel voor mijnheer in.

Nee, zegt Shubert, we doen alleen opsturen.

Kortom zit er nog steeds mee, ik denk dat ik er een tipje modelbouw lijm op mik.

Na 30.000 km toch wat minder tevreden, wel een goede helm maar ik twijfel over de prijs / kwaliteit verhouding.
Ik denk niet dat de volgende helm weer een Shuberth wordt
 
ben ook niet tevreden over mijn C3, hij maakt meer geluid dan mijn J1 en het vizier beslaat gewoon en blijft niet openstaan tijdens het rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor vaker bovenstaande problemen bij de C3. Toch moet ik zeggen dat ik er zelf helemaal geen last van heb. Zelfs het lekken heb ik nog nooit echt meegemaakt en heb wel degelijk een aantal regenbuien gehad.

Ophanging van het zonnevizier had best robuuster gemogen. Is nu een redelijk fragiel nokje-palletje systeem. Niet top, maar werkt (als het heel is).
Headset kan ik weinig over zeggen. Heb zelf Scala Q2 rider en werkt prima. Je merkt wel meer windgeruis omdat dit systeem op de zijkant van je helm zit en niet netjes weggewerkt is in de hals.
Beslaan doet ie wel licht, maar dan alleen in extreme gevallen (koud buiten en met pak aan 5x de trap op- en af lopen omdat je elke keer weer wat vergeet mee te nemen). En als ik het verschil zie tussen de niet-pinlock delen van de vizierdelen waar de pinlock niet zit, dan neem ik dat beetje beslaan voor lief. Hooguit af en toe bij 'lang' staan bij een stoplicht even het vizier wat verder open zetten.
Vizier zelf blijft bij mij ook prima open staan. Hier heb ik echt nog nooit een probleem mee gehad.
Ventilatieklepjes (bovenventilatie) lijken wel eens van de helm af te komen, te klapperen of het ijsblokjes effect te hebben, maar heb ik (nog) niet zo ervaren.

Verder kan ik geen problemen bedenken. Ik vraag me dan ook werkelijk af of de productie niet wat wisselvallig is al lijkt me dat een wel heel ver gezochte oorzaak voor de genoemde problemen.


Echte voordelen:
  • Super kin-systeem, kan m.i. niet beter.
  • Licht gewicht
  • Zonnevizier goed te bedienen en prima maat (met/zonder bril, bijna hele zichtveld bedekt).
  • Prima ventilatie: kin, vizierkiertje, bovenop.
 
je bent niet de einigste . mijn c2 was stiller dan de c3.
ik vind hem goed tegen vallen en het geld niet waard .

ook de mijne gaat terug , :Y


eindelijk is de helm opgestuurd naar schuberth. (lag aan mezelf)

krijg hem over 3 weken weer terug , als het goed is :Y

volgens mijn dealer zijn er toch behoorlijk wat klachten over de c3, terwijl ze met de c2 bijna geen problemen hadden
 
Terug
Bovenaan Onderaan