Ervaringen Suzuki MySpin

Eric1977

MF veteraan
16 mei 2010
2.337
1.227
Ede
Goedemiddag allemaal,

Sinds drie weken ben ik in het bezit van een Suzuki GSX-S 1000 GT. Een geweldige motor, maar ik worstel met de connectiviteit van de motor, die wordt geregeld via Suzuki MySpin. Hiermee wordt je telefoon gekoppeld aan het dashboard en kan een (zeer beperkt) aantal apps worden weergegeven. Eenmaal verbonden heb je onder andere toegang tot je contacten, muziek en enkele navigatie apps. Op het eerste gezicht ziet dit er aardig uit, maar in de praktijk werkt het bij mij nog niet. De navigatie apps verliezen of constant de verbinding met internet, of crashen iedere halve minuut. Vreemd genoeg lijkt alles met de iPhone van mijn vrouw wel soepeler te verlopen. Ik heb nog niet getest of het probleem zich ook voordoet met andere Android toestellen.

Aangezien ik gewoon fatsoenlijke navigatie wil hebben en ook routes wil kunnen rijden zit ik nu te twijfelen of ik van Android moet overstappen naar een iPhone of gewoon een nieuwe TomTom dan wel Garmin moet aanschaffen. Dat laatste zou natuurlijk jammer zijn, want dan maak je én geen gebruik meer van de mogelijkheden die de motor biedt, én een extern apparaat maakt de motor niet direct mooier. Suzuki zelf biedt in ieder geval geen oplossing.

Ik ben erg benieuwd of er al meer mensen zijn die ervaring hebben met Suzuki MySpin of dat er wellicht goede ideeën zijn voor een oplossing.
 
:X
Nog steeds niet gelukt dus?
Wellicht proberen met een nieuwere Android foon van de dealer?

Wel apart dat Suzuki er geen oplossing voor heeft.
Ze produceren iets, om er een goede werking niet van te kunnen garanderen🤔
 
Ja, dat is een bijzonder verhaal inderdaad. Ik snap ook niet helemaal waarom Suzuki geen gebruik maakt van meer beproefde systemen, zoals Apple carplay of Android auto. Hopelijk komt er snel een update.
 
Ja, hier ook geen goed werkende mySpin app, jammer en (nog) geen oplossing
Apps werken niet en vallen steeds uit, verbonden via Android
Ook contact met makers van deze third party apps is zinloos.
'n gemiste kans van Suzuki, ze hadden hiermee een voorsprong kunnen maken.
Nu maar opzoek naar een tomtom of navigatie via je telefoon.
 
Ja, hier ook geen goed werkende mySpin app, jammer en (nog) geen oplossing
Apps werken niet en vallen steeds uit, verbonden via Android
Ook contact met makers van deze third party apps is zinloos.
'n gemiste kans van Suzuki, ze hadden hiermee een voorsprong kunnen maken.
Nu maar opzoek naar een tomtom of navigatie via je telefoon.
Mijn dealer heeft mijn klacht doorgezet naar de importeur, even kijken wat dit voor reactie oplevert. Wat voor Android toestel gebruik jij?
 
de Samsung A32, (alle andere apps op deze telefoon werken wel goed)
Ah. Kijk aan! Welke apps gebruik je daarop? Ik heb veel problemen met Rever, de enige app waarmee je enigszins kronkelige routes kunt rijden. Sygic draait vrij stabiel, maar daar kun je weinig mee.
 
Kan alleen Sygic gebruiken als de verbinding niet verdwenen is, Rever werkt op de telefoon prima en op de motor niet fout melding: uw proef periode is afgelopen......dus na downloaden meteen deze melding op de motor, na contact met de makers van deze app hebben zij de oplossing: mijn creditcard koppelen aan de app en alle problemen zijn verholpen.....(niet gedaan)

En EatSleepRIDE werkt ook niet op de motor, fout melding is; u heeft geen internet verbinding ......terwijl de app op dat moment wel werkt op deze telefoon met internet

Bij Sygic navigatie zet ik telkens snelweg vermijden aan, met soms 'n aardig resultaat.
 
Ik heb inmiddels reactie van mijn dealer. Nimag heeft de vraag doorgezet naar Japan en heeft te horen gekregen dat er voorlopig geen update verwacht hoeft te worden. Daar moet ik het maar mee doen. Schandalig.
 
Jammer van Suzuki.
Ik heb ook bij mijn dealer de klachten gemeld, deze zou navraag doen bij de importeur, nog geen reactie tot nu toe..
 
Jammer van Suzuki.
Ik heb ook bij mijn dealer de klachten gemeld, deze zou navraag doen bij de importeur, nog geen reactie tot nu toe..
Ik verwacht hetzelfde bericht, maar laat het vooral weten! Ik heb mijn dealer laten weten dat in Suzuki/Nimag in gebreke ga stellen. Wellicht zijn er meer die dag willen doen en kunnen we samen optrekken.
 
Jammer van Suzuki.
Ik heb ook bij mijn dealer de klachten gemeld, deze zou navraag doen bij de importeur, nog geen reactie tot nu toe..
Het is 19 augustus, nog steeds geen reactie...
Ook op sites in het buitenland zijn de reacties van gebruikers niet best, jammer vooral omdat de GSX-S1000GT het zo goed doet.
 
Het is 19 augustus, nog steeds geen reactie...
Ook op sites in het buitenland zijn de reacties van gebruikers niet best, jammer vooral omdat de GSX-S1000GT het zo goed doet.
Inderdaad heel erg jammer. De motor zelf is geweldig, maar deze gebrekkige functie verpest heel veel. De reacties in het buitenland zijn inderdaad ook niet best.

Snappen doe ik het nog steeds niet. MySpin wordt ook door andere merken gebruikt (met meer beschikbare apps, zo lijkt het), dus een update zou veel moeten kunnen oplossen.
Ik ben heel benieuwd of er inmiddels al meer ervaringen zijn. Geen idee eigenlijk hoeveel GT's er inmiddels zijn verkocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan