Ervaringen vouwgarage (storm-protector)

Motor-inator

MF veteraan
30 mrt 2021
2.306
744
Op de motor
Beste mede MF'ers,

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die (positieve of negatieve) ervaringen hebben met de vouwgarage van Motorfietsgarage-kappen, vervangende beschermhoezen - StormProtector® of met een alternatief merk maar hetzelfde principe vouwgarage. Hoor dan graag de naam van het merk erbij ;)

Aangezien mijn Suzuki V-strom DL650 niet in de schuur past, staat hij bij ons in de patio (+/- 3m x 3m). Momenteel gaat er een normale motorhoes overheen, maar na 5 jaar is deze eigenlijk wel aan vervanging toe vanwege slijtage en vuil. Daarnaast vind ik het altijd wel een gepruts om de hoes er goed overheen te hangen en de wind zorgt nog weleens dat ik hem weer een aantal keer moet recht trekken.

Ook wil de wel bekende luiheid er ook nog weleens voor zorgen dat de hoes er overheen hangen er bij inschiet, wat te bekopen is met een poetsbeurt. Dit is niet perse een straf, want de fiets weer zien stralen geeft toch altijd een euforisch momentje. Maar ik rijd toch liever dan dat ik heel veel moet poetsen.

Nu was ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met een dergelijke vouwgarage en of het inderdaad zoals op de filmpjes zo makkelijk is, even de kap erover en klaar en of montage / demontage ingewikkeld is.

Ik ben al enige tijd naar een alternatieve oplossing aan het zoeken en zat al eerder te denken aan een houten ombouw. Maar dat geniet niet de voorkeur omdat in de winter een aanhanger op dezelfde plaats staat als de motor in de warme winterstalling staat.

Had overigens bij Louis een vergelijkbaar alternatief gezien (klikje), maar dat is met spanbanden naast de vouwgarage. Dit is niet echt een oplossing gezien het ruimtegebrek en de gehele patio is betegeld, dus dat wordt met de haringen wat ingewikkeld.

Hoor graag van jullie.
 
Leuke dingen, totdat er een vuurpijl onder komt.
Tjsa, dat is inderdaad niet leuk. Maar dat risico loop je denk ik sowieso ook als je hem onder een normale motorhoes zet rond de jaarwisseling.

Zoals in de startpost aangegeven staat met oud en nieuw de motor in de winterstalling. Dit zal ook met vouwgarage het geval zijn, gezien ik op een doorgaande weg/fietsroute woon en er in de winter rijkelijk voor de deur gestrooid wordt. Vandaar ook de vraag mbt monteren en demonteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan