Ervaringsdeskundigen gezocht: OM vraagt bestuurder op

Voortaan alleen gasgeven in de bochten. Ik heb in 41 jaar motorrijden nog nooit een snelheidscontrole in een bocht gezien.
Deze paal staat aan het begin van een heerlijke snelle en overzichtelijke bocht. Dat gaat me helaas geld kosten
 
  • Wow
Waarderingen: RR.
Goedenavond!

Ik heb een melding in mijn cjib omgeving omdat mijn motor met hoge snelheid geflitst is. Ik heb deze melding genegeerd en heb nu een brief van het OM. Hierin vraagt men me nu om aan te geven wie de motor heeft bestuurd. Ik weet dat ik als kentekenhouder de boete sowieso ga krijgen. Wat is nu wijsheid? Bericht negeren of reageren en aangeven dat ik niet wil vertellen wie de motor heeft bestuurd?

Edit: om toekomstige verwarring te voorkomen, de boete maak ik me geen zorgen over. Deze krijg je sowieso als kentekenhouder. Wil alleen niet meewerken om te bewijzen dat ik de bestuurder was, in verband met de aantekening op het rijbewijs
'Beste meneer of mevrouw van het CJIB,

Ik heb daar geen actieve herinnering aan".
 
Omdat je zowiezo de moeite neemt om naar de zitting te komen..

En hij/ zij jouw belangen moet behartigen..
Volgens mij is de van de rechter te oordelen of het door het OM aan jou ten laste gelegde klopt en daar een passende sanctie voor geven.
Natuurlijk kan ie wel meegaan in het verweer een eventuele boete te matigen om welke reden dan ook. Maar jouw belangen behartigen, dat is niet wat zijn functie is. Dat is primair de taak van de advocaat.

Toen ik jaren terug naar de zitting ben gekomen omdat ik een boete had gekregen voor het niet-tonen van mijn ID, kreeg ik als beloning van de rechter een veroordeling tot het betalen van een boete van 60 euro. 10 euro hoger dan de boete was. Dat was nog eens een aardig verjaardagskado'tje van die rechter: de zitting was op mn verjaardag.
 
Beste OvJ
U heeft mij een vraag gesteld kenbaar te maken....bla bla bla

Ik kan hier helaas geen gevolg aan geven, want ik kan mij helemaal niet herinneren dat ik of mijn motor daar op die dag geweest is, en daarnaast ben ik ,zoals u in mijn historie ( niet) kunt vinden, altijd een zeer verantwoordelijke bestuurder die ng nooit een PV heeft gehad voor snelheidsovertredingen, en daar let ik altijd zeer goed op..
Daarom zou ik u aanraden de foto nogmaals te bekijken of de gegevens kloppen, want ik ben er van overtuigd dat ik deze vreselijke overtreding nooit heb begaan ...
Met vriendelijke groet D.E. Slak
 
Dat stelt een mens gerust. Thanks voor het delen!
Hier ook ervaringsdeskundige. Eerste keer 45 te hard kreeg ik alleen een (hoge) boete thuis. Tweede keer >30 te hard binnen een jaar (aangehouden) kreeg ik na 10 mnd pas een uitnodiging dat ze me wilden zien bij het OM. Daar omdat ik verder geen gekke dingen had weer alleen een boete met de waarschuwing dat het niet nog een keer moest gebeuren binnen 2 jaar. Dit was afgelopen april.
 
Hier ook ervaringsdeskundige. Eerste keer 45 te hard kreeg ik alleen een (hoge) boete thuis. Tweede keer >30 te hard binnen een jaar (aangehouden) kreeg ik na 10 mnd pas een uitnodiging dat ze me wilden zien bij het OM. Daar omdat ik verder geen gekke dingen had weer alleen een boete met de waarschuwing dat het niet nog een keer moest gebeuren binnen 2 jaar. Dit was afgelopen april.
Dan heb je mazzel gehad; bij recidive zijn ze meestal niet zo meegaand.
 
Lol, ik ben een keer gezien door een agent in rotterdam toen ik door rood reed,een jaar of tien geleden, dus kan het nu wel delen.
Ja ik was het, kreeg de schikking thuis, ik dacht even proberen, net briefje gestuurd naar de ovj dat ik daar niet geweest was, foto erbij van mijn agenda dat ik die dag een afspraak had in arnhem en dat de agent vast een verkeerd kenteken had opgeschreven of dat het met op papier zetten naar het cjib niet goed was gegaan en het kenteken misschien verkeerd overgenomen was.

Of nog veel erger er reed iemand rond met mijn kenteken en dat ik me daar toch wel zorgen om maakte als dat zo zou zijn.

Resultaat: geseponeerd :+
 
Lol, ik ben een keer gezien door een agent in rotterdam toen ik door rood reed,een jaar of tien geleden, dus kan het nu wel delen.
Ja ik was het, kreeg de schikking thuis, ik dacht even proberen, net briefje gestuurd naar de ovj dat ik daar niet geweest was, foto erbij van mijn agenda dat ik die dag een afspraak had in arnhem en dat de agent vast een verkeerd kenteken had opgeschreven of dat het met op papier zetten naar het cjib niet goed was gegaan en het kenteken misschien verkeerd overgenomen was.

Of nog veel erger er reed iemand rond met mijn kenteken en dat ik me daar toch wel zorgen om maakte als dat zo zou zijn.

Resultaat: geseponeerd :+
Plottwist: TS heeft in ruil voor strafvermindering dit topic aangemaakt om bekentenissen los te weken. Nu ga je alsnog de cel in schobbejak!
 
Zou ik nou zo'n gehaaide viespeuk zijn? _O-

Thanks voor de ervaringen en adviezen, zelfs als ik er niks mee ga doen is het erg leuk om te lezen!
 
Het OM eist vrij streng sinds enkele jaren. Rechters zijn vooralsnog wat gematigder voor dit soort vergrijpen, al helemaal als je een beetje met een goed verhaal komt
Ja dan moet je maar zeggen dat je onderweg was naar een snelwegblokkade van RE. dan krijg je in ieder geval een complimentje van het OM, en al die 1600 aanhoudingen zijn geseponeerd
 
Thanks voor de ervaringen en adviezen, zelfs als ik er niks mee ga doen is het erg leuk om te lezen!

Dat. Bij ons in de vriendenkring zijn ook nog wel een paar briljante verhalen, waaronder eentje van een gelaserde snelheid waarbij ze niet konden vaststellen op wie van de twee strak in formatie vliegende motoren ze een "lock" hadden. En dan komt de stelling van @Tuh om de hoek kijken: er is echt geen enkele reden om de agenten van meer info te voorzien dan ze zelf hebben verzameld.

Succes met uitzoeken, we wachten wel op de conclusie. Uiteindelijk lieten de twee (vrij ontstemde) agenten in kwestie ze met een waarschuwing gaan, waar het anders gewoon twee rijbewijzen had gekost, alsmede invordering van de voertuigen.
 
Bijna.

30km inname is bromfiets. Binnen bebouwde kom geld 2x de maximum toegestane snelheid als inname grens.
Dat dacht ik ook, maar dan zou het met de auto dus ook gelden in een 30km-zone.

En dat kan ik nergens meer terug vinden, dus blijkbaar is er toch iets aangepast.
 
ik heb ooit een ascona (Opel voor de jeugd) gehad, gasinstallatie eruit gesloopt, maar niet aan gedacht om dit aan te geven/ laten keuren.

boete gehad ik naar (?) Nijmegen..
voor de p-rechter hij vroeg of ik een jurist/ advocaat mee had, dus niet, dan moet de rechter jouw belangen behartigen in een zaak.

lang verhaal kort,
ik kon met foto's aantonen dat de auto verbouwd was (400kit erop)
en dat de achterbak toegankelijk was en te checken door de instantie,


in plaats van, ik dacht fl1700.- (gulden, ook voor de jeugd) werd het alleen het openstaande bedrag vd wegenbelasting zonder verhoging of boete, dacht 400(gulden)

dus t kan wel..
Moet een rechter jouw belangen behartigen? Is dat wel zo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan