Ethanol in Benzine

Ik wil toch nog even reageren op alle “haat” die ik over mij krijg.

Het moet toch mogelijk zijn om mijn mening te geven.

We leven in een vrij land waar iedereen mag zeggen wat hij wil, zonder te beledigen.

Ik heb vroeger ook motorgereden omdat ik dat een leuke hobby vond.

Maar ik kwam tot het inzicht dat ik daarmee heel fout bezig was.

Het is toch een feit dat motoren vele malen vervuilender zijn dan grote auto’s of vrachtwagens.

En dat terwijl er nauwelijks nuttige kilometers mee gemaakt worden.

Als een vrachtwagen etenswaren naar de winkel brengt, vervuilt hij, maar er gebeurt wel iets nuttigs mee.

Omdat ik dat in dit vrije land kenbaar maakt, zijn er mensen die mij dood wensen.

Dat is niet zo netjes. Een instelling van : Degene die aan mijn hobby komt moet weg!

Al help ik daarmee de aarde om zeep. Daar geef ik niks om.

Maar ik moet wel begrip hebben voor zijn mening.

Het was mijn bedoeling om mensen hier aan het denken te zetten.

Wat een onverdraagzaamheid, die steeds verder toeneemt.

Geert Wilders vind toch ook dat hij zijn mening mag verkondigen.

Een goed klimaat begint bij jezelf.
Jij bent als persoon ook een vervuiler.

Dus wat doe jij nog op deze aardbol?
 
Ik wil toch nog even reageren op alle “haat” die ik over mij krijg.

Het moet toch mogelijk zijn om mijn mening te geven.

We leven in een vrij land waar iedereen mag zeggen wat hij wil, zonder te beledigen.

Ik heb vroeger ook motorgereden omdat ik dat een leuke hobby vond.

Maar ik kwam tot het inzicht dat ik daarmee heel fout bezig was.

Het is toch een feit dat motoren vele malen vervuilender zijn dan grote auto’s of vrachtwagens.

En dat terwijl er nauwelijks nuttige kilometers mee gemaakt worden.

Als een vrachtwagen etenswaren naar de winkel brengt, vervuilt hij, maar er gebeurt wel iets nuttigs mee.

Omdat ik dat in dit vrije land kenbaar maakt, zijn er mensen die mij dood wensen.

Dat is niet zo netjes. Een instelling van : Degene die aan mijn hobby komt moet weg!

Al help ik daarmee de aarde om zeep. Daar geef ik niks om.

Maar ik moet wel begrip hebben voor zijn mening.

Het was mijn bedoeling om mensen hier aan het denken te zetten.

Wat een onverdraagzaamheid, die steeds verder toeneemt.

Geert Wilders vind toch ook dat hij zijn mening mag verkondigen.


Wellicht is het tractor pulling forum ook wat voor je?

 
JanHeinEhv:
Dit is een hobby-forum en als je die hobby aanvalt gaan wij in de verdediging, logisch. Je zou als weldenkend mens deze reactie kunnen verwachten. Zeker als die via een toetsenbord loopt, zeggen mensen vaak makkelijker bepaalde dingen als "live". Je zou je overtuigende menig even "Live" moeten gaan verkondigen op de motorbeurs, maak je veel vrienden.

Als je je in dit land laat meeslepen door de publieke opinie, verkondigt door de gekleurde media en je probeert dat als individu te beïnvloeden kun je maar beter een stuk touw aanschaffen. Dat gaat namelijk wel lukken.
Zolang dat het geld dit land regeert is het milieu een van de betere verdienmodellen.
Ik probeer over zaken zelf na te denken en ben tot de volgende, voor mij zeer bevredigende conclusie gekomen. Ik heb met mijzelf een contract getekend. Nog 20 jaar een goed leven te leiden, op mijn eigen manier. Dat het allemaal wat duurder gaat worden door allerlei milieu-maatregelen neem ik maar voor lief. Het is maar geld!!
Maar deze aardkloot wordt niet groter, maar er komen elke dag 225.000 mensen bij die allemaal wat willen. Eten, drinken, autorijden, motorrijden, wonen, werken enz....
Dus ik heb niet de illusie dat wij het gaan redden om de grote milieu-klok terug te draaien. We gaan gewoon naar de klote. Alleen de termijn kunnen we misschien wat oprekken. Lekker wijzen naar onze voorouders dat zij het allemaal verkloot hebben is makkelijk, maar die hebben wel gezorgd dat we zijn waar we nu zijn. Dat moet de huidige maatschappij zeurders, aangevoerd door de "geweldige" Greta Thunberg nog maar eens proberen. Zijken wel, maar handen uit de mouwen steken, 40 uur of meer werken gaan ze nooit en te nimmer doen.
Dus ik probeer nog 20 jaar te genieten, lekker motor rijden, beetje vissen, klussen aan huis, mijn familie koesteren. Ik scheidt mijn afval, pak regelmatig de fiets en lees vooral geen krant en kijk geen nieuws. Want het is allemaal gekleurd en in mijn levensopvatting zinloos. Zolang dit land geregeerd wordt door de multinationale vriendjes( die alleen het verdienmodel voor ogen hebben, en niet ons milieu) van Rutte ben ik de laatste die zich druk maakt over ons toekomstbeeld.
JanHeinEhv, ik wens je veel rimpels in je voorhoofd toe en vooral geen glimlach.
 
Laatst bewerkt:
Lijstje van de uitbater van Tinq, Gulf en BP. Verre van volledig, slechts een opsomming van hun stations die 98 (E5) verkopen.

Voor dat geld waar je bij Tinq 98 hebt, heb je bij bijvoorbeeld Shell V-Power. Dat voelt dan toch meer premium voor m'n centen :+
Volgens mij is het linker rijtje 95 E5.
Ik ga vanavond als ik naar het werk ga wel ff kijken, dan kom ik er langs ene

edit : gvd jullie hebben gelijk, te snel gelezen :(:(:(
 
Volgens mij is het linker rijtje 95 E5.
Ik ga vanavond als ik naar het werk ga wel ff kijken, dan kom ik er langs ene

edit : gvd jullie hebben gelijk, te snel gelezen :(:(:(
Ja en dat is jammer want een 95 E5 lijstje is wel wat ik zoek.

Ik vind tot +/- 20ct/ltr extra betalen door die ongein namelijk wel iets te gortig.

Dan maar een anti E10 additief gebruiken....
 
110 liter leek mij veel, maar blijkbaar mag je gewoon max 4x60 liter brandstof vervoeren in je kofferbak volgens de ADR. Zitten wel wat voorwaarden aan (4 door de kofferbak rollende jerrycans mag niet), maar het is erg soepel.

Toch zou ik het niet fijn vinden als de buurman zoiets in z'n schuurtje zou zetten. :X

Staat bij mij veilig,goed geventileerde ruimte en weg van ontstekings bronnen.
Meest gevaarlijke momenten zullen het af tanken zijn.
Maar dat is niet gevaarlijker als gewoon tanken
 
Nou, vertel eens waar het wel om draait.
Het is toch een feit dat motoren vele malen vuiler zijn dan bijvoorbeeld SUV of andere ASObakken.
Als je dat leuk vindt of het kan je niks schelen, is dat een beetje aso.
Dat mag toch wel gezegd worden.
Dat jij dat niet leuk vind is iets anders.
Het wordt misschien tijd om een andere hobby te zoeken.

Net als die rijke gepensioneerde "Boomers" die zo iets achterlijks doen als op een groot vervuilend cruise schip varen.
Of met een vervuilende camper door Europa scheuren.
Zo zijn er nog wel 10tallen op te noemen.
Mensen denk toch eens na, voordat je voor je eigen plezier de aarde om zeep helpt.
Hey Halsema ga lekker wat doen met je leven, geniet.
Maar laat ons lekker ons ding doen!
 
Man man, haal niet de hele wereld erbij...en bovendien is de sfeer tussen jou en anderen toch al verziekt. Doe jezelf een lol en verdwijn.
 
de boeren worden vooral als anti dieren ´te kijk´ gezet.
diep triest, dus kijk ik ook geen nieuws meer....

en @ janheinehv: motoren echt zoveel vervuilender dan auto's?
dat is dus niet waar...
en als je uberhaupt de vergelijking wilt maken, doe dat dan wel eerlijk.
en dus niet een sjoemel VW uit 2018 vergelijken met bijv. een Honda VFR uit 1995...
in 1995 reden er bijv. ook nog veel kevers etc. rond. en waren die zo schoon???
dat je je eigen mening hebt, is juist dat: jouw mening.
daar is dan verder ook niks mis mee, maar anderen op zo'n manier de spreekwoordelijke veeg uit de pan geven, kan zoals je wellicht al gelezen hebt alleen maar malheur opleveren.

bovendien ben ik het met knutselsmurf eens dat wij niet in staat zijn om deze aarde te redden.
de wereld is niet maakbaar, en ons ecosysteem dus ook niet.
de aarde gaat ons echt wel overleven... alleen overleven wij dat niet...
tot die tijd geniet ik van het leven, en van al het moois om me heen.
endus ook van het motorrijden.


ON TOPIC:
gelukkig zijn er in mijn buurt zoieso nog drie tankstations die E95 (E5) hebben.
maar merk wel dat t allemaal duurder wordt-O-
theoretisch kan de soes E10 hebben, maar of t verstandig is...?


Gr.
Lonewulf
 
Laatst bewerkt:
Als het in de agenda goed uitkomt worden appels met peren vergeleken om het gelijk te halen.
Op politiek nivo werkt dat prima vooralsnog...:r
 
})
JanHeinEhv:
Dit is een hobby-forum en als je die hobby aanvalt gaan wij in de verdediging, logisch. Je zou als weldenkend mens deze reactie kunnen verwachten. Zeker als die via een toetsenbord loopt, zeggen mensen vaak makkelijker bepaalde dingen als "live". Je zou je overtuigende menig even "Live" moeten gaan verkondigen op de motorbeurs, maak je veel vrienden.

Als je je in dit land laat meeslepen door de publieke opinie, verkondigt door de gekleurde media en je probeert dat als individu te beïnvloeden kun je maar beter een stuk touw aanschaffen. Dat gaat namelijk wel lukken.
Zolang dat het geld dit land regeert is het milieu een van de betere verdienmodellen.
Ik probeer over zaken zelf na te denken en ben tot de volgende, voor mij zeer bevredigende conclusie gekomen. Ik heb met mijzelf een contact getekend. Nog 20 jaar een goed leven te leiden, op mijn eigen manier. Dat het allemaal wat duurder gaat worden door allerlei milieu-maatregelen neem ik maar voor lief. Het is maar geld!!
Maar deze aardkloot wordt niet groter, maar er komen elke dag 225.000 mensen bij die allemaal wat willen. Eten, drinken, autorijden, motorrijden, wonen, werken enz....
Dus ik heb niet de illusie dat wij het gaan redden om de grote milieu-klok terug te draaien. We gaan gewoon naar de klote. Alleen de termijn kunnen we misschien wat oprekken. Lekker wijzen naar onze voorouders dat zij het allemaal verkloot hebben is makkelijk, maar die hebben wel gezorgd dat we zijn waar we nu zijn. Dat moet de huidige maatschappij zeurders, aangevoerd door de "geweldige" Greta Thunberg nog maar eens proberen. Zijken wel, maar handen uit de mouwen steken, 40 uur of meer werken gaan ze nooit en te nimmer doen.
Dus ik probeer nog 20 jaar te genieten, lekker motor rijden, beetje vissen, klussen aan huis, mijn familie koesteren. Ik scheidt mijn afval, pak regelmatig de fiets en lees vooral geen krant en kijk geen nieuws. Want het is allemaal gekleurd en in mijn levensopvatting zinloos. Zolang dit land geregeerd wordt door de multinationale vriendjes( die alleen het verdienmodel voor ogen hebben, en niet ons milieu) van Rutte ben ik de laatste die zich druk maakt over ons toekomstbeeld.
JanHeinEhv, ik wens je veel rimpels in je voorhoofd toe en vooral geen glimlach.
Ach we gaan sowieso naar de klote zelfs al we het nog 5 miljard jaar zouden volhouden worden we daarna geroosterd door de zon,
dan hebben we pas echt global warming.🥵😬
 
Nee niet geroosterd, de zon raakt op, is gewoon een lamp die over tig jaar opgebrand is.
Maar goed voor die tijd zijn we al met veel te veel mensen dat loopt vanzelf fout af.
 
Heb jij kinderen? Zo ja, die hobby is de grootste oorzaak van alle vervuiling en overlast die er op de aardbol bestaat.


Ja kijk maar naar het product van de ouders van Greta :X |(
Het arme kind is voor de rest van haar leven verpest en gebrandmerkt
 
Niet de kinderen in welvaartslanden hoor. Het zijn de ouders van de kinderen in 3e wereld landen. Die n#$ken als konijnen omdat ze niks anders te doen hebben, zodat er nog meer eten nodig is als dat nu het geval is. Zo komen die mensen dus allemaal deze kant op zodat wij met de gebakken peren zitten. Dat is volgens mij het grootste probleem.
 
Niet de kinderen in welvaartslanden hoor. Het zijn de ouders van de kinderen in 3e wereld landen. Die n#$ken als konijnen omdat ze niks anders te doen hebben, zodat er nog meer eten nodig is als dat nu het geval is. Zo komen die mensen dus allemaal deze kant op zodat wij met de gebakken peren zitten. Dat is volgens mij het grootste probleem.

Off.jpg
 
Nee niet geroosterd, de zon raakt op, is gewoon een lamp die over tig jaar opgebrand is.
Maar goed voor die tijd zijn we al met veel te veel mensen dat loopt vanzelf fout af.

Ik zal het je sterker vertellen als de waterstof van de zon geheel omgezet is naar helium zal de zon opzwellen.
Eerst zullen we gekookt worden om daarna te verschroeien en als toetje geheel te verdampen 🤗
 
Nee niet geroosterd, de zon raakt op, is gewoon een lamp die over tig jaar opgebrand is.
Maar goed voor die tijd zijn we al met veel te veel mensen dat loopt vanzelf fout af.
Nee Bas wel geroosterd en niet zo,n beetje ook,de zon zal veranderen in een rode reus en dan zal de aarde simpelweg geroosterd worden.
 
Maar uiteindelijk raakt hij op.

De zon brand niet.
De zon zet waterstof om in helium daar komen ook fotonen ,die ons warmte geven in de vorm van straling(infra rood,uv en gamma straling) en zichtbaar licht en neurino's bij vrij.
Dit noemt men kernfusie,met zo'n 11.000.000 graden celcius in de kern bij onze zon,fuseren waterstof atomen(protonen) naar helium atomen.
In superreuzen kan dit oplopen tot miljarden graden celcius.
Als al het waterstof omgezet is in helium stopt de kernfusie,de zon zal dan de buitenste lagen afstoten en verworden tot een witte dwerg.
 
  • Wow
Waarderingen: huls
Terug
Bovenaan Onderaan