Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Voor de duidelijkheid!!!
Met de zin: "Maar eens dat er wellicht te weinig ZAC Community is en dat we zelf als rijders RSZ dwingen om het zo af en toe anders te doen. Dus, inschrijven en ZAC promoten. Laten we er een mooie community van bouwen." Bedoel ik niet dat wij RSZ ergens toe moeten dwingen om onze zin te krijgen. Ik bedoel dat we zelf de oorzaak zijn dat RSZ soms iets moet veranderen om de boel vol te krijgen of om mensen alsnog een plekje te geven. Als RSZ racen mogelijk wil blijven maken zullen ze er ook iets op moeten verdienen en dus hebben ze rijdersaantallen nodig. Als die er niet zijn dwingen we hen om dingen anders te doen. Als wij gewoon stabiele klassen willen per motorinhoud en ook nog gesplitst in snel en minder snel dan zullen we moeten zorgen dat we met voldoende mensen zijn en tijdig inschrijven. We kunnen niet va alles willen en hun aan een draadje laten bungelen tot een week voor het event als we zeker weten dat het mooi weer is of zo.
 
ff alles terug gelezen over indelingen, onvrede etc etc....wat mij betreft organiseren ze volgend jaar alleen maar endurance wedstrijden want wat een tof evenement was dit weer!! toffe sfeer, weinig gemor over langzamere en snellere rijders en alles gaat daar in harmonie als we dan toch over "community" lullen is dat daar 👍 en niet bij sprint want dan is het ieder "haantje" voor zich 😉.
ik hoop dat er in 2021 een volwaardig endurance kampioenschap komt en ga daar RSZ zeker over mailen
 
Laatst bewerkt:
ff alles terug gelezen over indelingen, onvrede etc etc....wat mij betreft organiseren ze volgend jaar alleen maar endurance wedstrijden want wat een tof evenement was dit weer!! toffe sfeer, weinig gemor over langzamere en snellere rijders en alles gaat daar in harmonie als we dan toch over "community" lullen is dat daar 👍 en niet bij sprint want dan is het ieder "haantje" voor zich 😉.
ik hoop dat er in 2021 een volwaardig endurance kampioenschap komt en ga daar RSZ zeker over mailen

Wat deze endurance wedstrijd zo leuk maakt ,komt voort uit het feit dat het maar 1 x per jaar georganiseerd wordt ;)

Motorracers zijn nu eenmaal winnaars , haantjes en egoïsten die elkaar 1 dagje zullen dulden.Daarna worden het weer vecht - haantjes en die moet je niet te lang opsluiten in 1 hok .:+
 
Wat deze endurance wedstrijd zo leuk maakt ,komt voort uit het feit dat het maar 1 x per jaar georganiseerd wordt ;)

Motorracers zijn nu eenmaal haantjes en egoïsten die elkaar 1 dagje zullen dulden.Daarna worden het weer vecht - haantjes en die moet je niet te lang opsluiten in 1 hok .:+

nou er zou dit jaar al een soort endurance kampioenschap zijn echter weten we nu waarom niet, laten ze dit volgend jaar maar weer proberen want ik ken genoeg racers die graag meer endurance rijden.
de meeste rijders die ik op de paddock zie "denken " haantjes te zijn, maar dat terzijde...😂😂😂
 
Vind zelf de kosten voor de Endurance nogal op lopen. 850+125 verplichte box ben je bijna 1000 aan inschrijfgeld verder.

Ben je met een team van 4 is het nog te overzien maar heb je ook minder rijtijd. Ben je met z'n 2en of 3en betaal je 500 of 330 euro voor een dagje rijden. Hierdoor ligt mijn focus ondanks dat het erg leuk is op de sprintwedstrijden.
 
Vind zelf de kosten voor de Endurance nogal op lopen. 850+125 verplichte box ben je bijna 1000 aan inschrijfgeld verder.

Ben je met een team van 4 is het nog te overzien maar heb je ook minder rijtijd. Ben je met z'n 2en of 3en betaal je 500 of 330 euro voor een dagje rijden. Hierdoor ligt mijn focus ondanks dat het erg leuk is op de sprintwedstrijden.

ieder zijn ding en tja kosten....racen kost geld zoals we allemaal wel weten 😂. vind zelf de kosten nog wel meevallen gezien de rijtijd en de sfeer is onbetaalbaar vergeleken bij de sprint.
 
Voor mij is de endurance in principe ook een 1x per jaar ding. Leuk maar het zijn ook drukke dagen en mijn race dagen zijn ook gezelligheid en ontspanning.
Wil volgend jaar het eigenlijk wel eens met 3 man proberen, tank vol en gas erop. Kijken hoe lang je het volhoudt 8-)
 
ha ha ha zo zie je maar, ieder zijn mening. Ik vind eigenlijk dat er bij de ZAC amper haantjes gedrag is. Ik vind juist dat er met respect voor elkaar gereden wordt. Dit jaar was wel te merken dat er iets fanatiekere "gast"rijders waren. M.b.t. Endurance..... als ik dat wil rijden ga ik wel weer NoBudgetCup rijden. Ik vind het al zonde van die ene dag dat er endurance is. Ik heb liever meer sprintrace dagen op Assen. Dus tja, ieder zijn liefhebberij.
 
ha ha ha zo zie je maar, ieder zijn mening. Ik vind eigenlijk dat er bij de ZAC amper haantjes gedrag is. Ik vind juist dat er met respect voor elkaar gereden wordt. Dit jaar was wel te merken dat er iets fanatiekere "gast"rijders waren. M.b.t. Endurance..... als ik dat wil rijden ga ik wel weer NoBudgetCup rijden. Ik vind het al zonde van die ene dag dat er endurance is. Ik heb liever meer sprintrace dagen op Assen. Dus tja, ieder zijn liefhebberij.

jij zou stoppen toch? grapjas....😂😂
nog meer sprintrace op Assen?🙈, OW cup voor jou volgens jaar denk ik mate?😉
En tja wat is fanatiek, ik deed 12 september mee bij de OW cup en ook daar was gewoon in de Pro cup 1000 respect voor elkaar in een erg leuke klasse gewaagd aan elkaar.
maar inderdaad verschillende meningen hou je altijd en is ook goed 👍
 
ha ha ha, ja ik zou stoppen ja, maar blijf het toch te leuk vinden. Heb zelfs geen race gemist dit jaar, zo snel heb ik het plan om te stoppen alweer in de prullebak gegooid. Ik ben een fan van 2 races (of 3) op een dag. OW cup wordt het dus niet. En ik heb het heel erg naar mijn zin bij RSZ.
 
Voor aankomend seizoen twijfel ik om mee te gaan doen met ZAC.
Echter wil ik graag wat informatie en daar kan ik nu nog weinig van vinden op de RSZ site, Misschien dat jullie mij wat kunnen vertellen.
Het lijkt me super tof om het wedstrijd element toe te voegen aan het circuitrijden.
Ik heb de volgende vragen:

Rijdt nu gemiddeld 10 keer paar jaar Vrij Rijden, (nu in corona jaar helaas niet) is het financieel aantrekkelijk om dan met ZAC te gaan rijden?
Wat kost een dag ZAC?
Reed op een CBR1000RR maar stap dit seizoen over naar een BMW S1000RR 2011. Welke klasse moet je dan aan denken. Bij vrij rijden rijdt ik of in de top van groep 3 of in de onderste regione van groep 4.

Alvast bedankt!
 
Voor aankomend seizoen twijfel ik om mee te gaan doen met ZAC.
Echter wil ik graag wat informatie en daar kan ik nu nog weinig van vinden op de RSZ site, Misschien dat jullie mij wat kunnen vertellen.
Het lijkt me super tof om het wedstrijd element toe te voegen aan het circuitrijden.
Ik heb de volgende vragen:

Rijdt nu gemiddeld 10 keer paar jaar Vrij Rijden, (nu in corona jaar helaas niet) is het financieel aantrekkelijk om dan met ZAC te gaan rijden?
Wat kost een dag ZAC?
Reed op een CBR1000RR maar stap dit seizoen over naar een BMW S1000RR 2011. Welke klasse moet je dan aan denken. Bij vrij rijden rijdt ik of in de top van groep 3 of in de onderste regione van groep 4.

Alvast bedankt!

Allereerst, heb je een racelicentie?
 
Voor aankomend seizoen twijfel ik om mee te gaan doen met ZAC.
Echter wil ik graag wat informatie en daar kan ik nu nog weinig van vinden op de RSZ site, Misschien dat jullie mij wat kunnen vertellen.
Het lijkt me super tof om het wedstrijd element toe te voegen aan het circuitrijden.
Ik heb de volgende vragen:

Rijdt nu gemiddeld 10 keer paar jaar Vrij Rijden, (nu in corona jaar helaas niet) is het financieel aantrekkelijk om dan met ZAC te gaan rijden?
Wat kost een dag ZAC?
Reed op een CBR1000RR maar stap dit seizoen over naar een BMW S1000RR 2011. Welke klasse moet je dan aan denken. Bij vrij rijden rijdt ik of in de top van groep 3 of in de onderste regione van groep 4.

Alvast bedankt!
De meeste informatie die je vraagt is op de website te vinden.

Ten eerste heb je een licentie nodig, die kun je halen met de TOMS cursus.

Een dagje ZAC racen kost ca 230 euro ex eventuele daglicentie.
Dus over het algemeen iets duurder dan een normaal dagje vrij rijden en bestaat uit 1x training, 1x (qualificatie)training en 2x wedstrijd.

Welke klasse je rijdt valt en staat met je rondetijd op Assen.

Ze hebben 3 klassen, die noemen ze elke keer weer anders maar in principe bestaan deze uit light, sport en supersport (waarbij 600cc en 1000cc apart).
Light is voor tijden boven de 2:01
Sport tussen de 1:55 en 2:01
Supersport sneller dan 1:55

Maar nogmaals, dit alles had je op de site kunnen vinden.
 
De meeste informatie die je vraagt is op de website te vinden.

Ten eerste heb je een licentie nodig, die kun je halen met de TOMS cursus.

Een dagje ZAC racen kost ca 230 euro ex eventuele daglicentie.
Dus over het algemeen iets duurder dan een normaal dagje vrij rijden en bestaat uit 1x training, 1x (qualificatie)training en 2x wedstrijd.

Welke klasse je rijdt valt en staat met je rondetijd op Assen.

Ze hebben 3 klassen, die noemen ze elke keer weer anders maar in principe bestaan deze uit light, sport en supersport (waarbij 600cc en 1000cc apart).
Light is voor tijden boven de 2:01
Sport tussen de 1:55 en 2:01
Supersport sneller dan 1:55

Maar nogmaals, dit alles had je op de site kunnen vinden.
De grens voor light is 2:00 tegenwoordig.
Twee wedstrijden op één middag, dat is toch niet altijd zo? Soms is het 2x training, 1x kwali en 1x race, dacht ik. Nou ja rijtijd blijft hetzelfde.

Voorin groep 3 / achteraan groep 4; je begint sowieso in light en zult vrij vlot promoveren naar de sport klasse gok ik.

ZAC is iets duurder maar 10x vrij rijden kost je ook zo 2.000-2.500 euro. 8)7
 
Voor aankomend seizoen twijfel ik om mee te gaan doen met ZAC.
Echter wil ik graag wat informatie en daar kan ik nu nog weinig van vinden op de RSZ site, Misschien dat jullie mij wat kunnen vertellen.
Het lijkt me super tof om het wedstrijd element toe te voegen aan het circuitrijden.
Ik heb de volgende vragen:

Rijdt nu gemiddeld 10 keer paar jaar Vrij Rijden, (nu in corona jaar helaas niet) is het financieel aantrekkelijk om dan met ZAC te gaan rijden?
Wat kost een dag ZAC?
Reed op een CBR1000RR maar stap dit seizoen over naar een BMW S1000RR 2011. Welke klasse moet je dan aan denken. Bij vrij rijden rijdt ik of in de top van groep 3 of in de onderste regione van groep 4.

Alvast bedankt!

Financieel aantrekkelijk?
Nee kost een achterlijke bak geld en gaat je alleen maar meer kosten 😂

Kosten zijn afhankelijk maar:
50? Voor daglicentie of 150 pj jaar als je meer dagen rijd (plus 50 administratie)
Dag zelf is 210-230 euro
Verder de gebruikelijke kosten.
En idd, je licentie halen is eenmalig 210 oid.

Ik neem aan dat je bedoeld dat groep 4 het snelste is in je voorbeeld. Dan beginnen in Sport 1000 en je word vanzelf over gezet. (Wat is je PR op Assen?)
 
De grens voor light is 2:00 tegenwoordig.
Twee wedstrijden op één middag, dat is toch niet altijd zo? Soms is het 2x training, 1x kwali en 1x race, dacht ik. Nou ja rijtijd blijft hetzelfde.

Voorin groep 3 / achteraan groep 4; je begint sowieso in light en zult vrij vlot promoveren naar de sport klasse gok ik.

ZAC is iets duurder maar 10x vrij rijden kost je ook zo 2.000-2.500 euro. 8)7
Altijd 2 races, maar soms een extra training en dit jaar een keer 3 races maar die waren maar 8 ipv 10 ronden.
 
Nieuwe voorlopige Kalender 2021:


Na 1,5 maand pauze eindelijk weer even een RSZ Motorsport bericht en dan meteen die met de kalender voor het seizoen 2021:

05-04 (2e Paasdag) Assen: VR / TOMS1
12-04 (maandag) Assen: ZAC race 1+2 /VR/2TE
03-05 (maandag) Zandvoort: VR /2TE
13-05 (Hemelvaart) Assen: ZAC race 3+4 / VR
14-06 (maandag) Assen: ZAC race 5+6 / VR/2TE
11-07 (zondag) Assen: ZAC race 7+8 / TOMS2
16-08 (maandag) Assen: 4UA
05-09 (zondag) Assen: VR /2TE
27-09 (maandag) Zandvoort: ZAC race 9+10 /VR/2TE

*data en indelingen zijn o.v.v. wijzigingen

– ZAC sprintraces (ZAC)
– ZAC 4 Uren van Assen Endurance (4UA)
– TOMS wegracecursus (TOMS)
– Vrij Rijden Track Days (VR)
– 2The Experience Circuittrainingen (2TE)

In verband met onzekerheden door Covid-19 kunnen wij op dit moment nog geen activiteiten in het buitenland aanbieden.
We streven er naar in oktober nog ZAC Finale-races op Assen aan te bieden, maar helaas kunnen wij op dit moment nog niet over een geschikte datum beschikken.

Inschrijven & Jaarlicentie
Vanaf zaterdag 2 januari 2021 is de RSZM website weer volledig bijgewerkt met de laatste updates, indeling ZAC race klassen, reglementen 2021, tijdschema’s, Ranking 2021, beschikbare startnummers etc.
Dus op zaterdag 2 januari 2021 gaat ook onze webshop weer open om jezelf in te schrijven voor de ZAC races, de TOMS cursus en/of de Vrij Rijden Track Days.

Volg actuele informatie over seizoen 2021 ook op de RSZ Motorsport homepage: https://www.rszmotorsport.nl/
 
Ja, Duits circuitje was leuk geweest.
Zandvoort sla ik over, naar mijn mening niet bedoeld voor motoren daar...
Dus ik duim voor een finale race op assen erbij :)

Denk dat ik dit jaar maar voor dat 1tje op de bokaal ga aan het eind van het jaar... En ik vind CPZ ook gewoon een gaaf baantje, zeker met de Slotemakers bocht er nu bij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan