Even Jan Smit (Graphics) een veer op de hoed steken

P.I.M.B.

MF veteraan
26 apr 2007
1.412
1
In mei van dit jaar kocht ik een AGV GP-TECH Rossi Dreamtime, wereldwijd 2500 van gemaakt, toch wel een klein beetje een 'collectors item'. Niet nieuw in de winkel, want niet meer nieuw te krijgen, maar een 'altijd-in-de-vitrinekast-gestaan-exemplaar'. De helm was gewoon ongedragen/nieuw.

Toch al weer mijn 4e AGV-helm (voorheen de Q3 Sun & Moon, de Ti-Tech Evolution Rossi & de GP-Tech 5 Continents). In tegenstelling tot mijn andere AGV's liet de kwaliteit van deze helaas te wensen over: tussen mei en augustus heb ik de helm maar een aantal keren gedragen met als resultaat een gescheurde nekband/neckroll en een stuk lak dat was gescheurd/had losgelaten.

Flink balen.

AGV beroept zich netjes op de garantietermijn van 2 jaar (ze vertrouwen nu eenmaal niet zo erg in hun product als Arai die 5 jaar garantie geeft op een helm). De helm was 2 jaar en 4 maanden oud. Dus helaas. Geen zin in ellenlange discussies met AGV, dus zoeken naar een oplossing.

En die oplossing heb ik gevonden in de persoon van Jan Smit. Vakman. Voor een zeer nette prijs heeft hij de graphics hersteld en van een GOEDE blanke laklaag voorzien. Zie de foto's van voor, tijdens en na en zoek de verschillen :+ :

full

full

full

full

full



Ik heb de helm vandaag opgehaald en ff een tijdje gesproken met Jan. Hele aardige kerel en een bekende naam in 'het wereldje'.

Ik heb mijn AGV-helmen enkel en alleen gekocht omdat ik sinds '96 toch wel behoorlijk fan ben van Rossi. En die beste man rijdt nu eenmaal met AGV-helmen. Máár, als ik de prijs van een AGV GP-Tech afzet tegen de kwaliteit, dan vind ik de helm duur betaald. De pasvorm daarentegen is top.

Natuurlijk mag een hobby geld kosten en ben je nu eenmaal fan van Rossi, maar na deze kennismaking met Jan Smit - en ongeveer wetende wat er allemaal mogelijk is - zal mijn volgende helm zeer waarschijnlijk een Arai of een Shoei worden die ik van een persoonlijk ontwerp laat voorzien (oftewel ik geef aan wat ik wil en hij maakt er iets heel moois van)...

Meer mensen hier met een eigen-ontwerp-helm?
 
Laatst bewerkt:
ehm.. waar heb jij de helm gekocht?

ik heb dezelfde helm en ik weet dat een andere klant bij Kalsbeek hem er ook vandaan had en die heeft gratis een nieuwe helm mogen uitzoeken :)

bij hem was het nog wat erger maar ze hebben het bandje uit de helm moeten knippen en op moeten sturen naar D'ieteren (AGV dealer) en hij mocht de helm zelf wel houden en een nieuwe GP-tech uitzoeken.

mijn helm is nog niet zo erg qua schade aan de lak maar die gaat binnenkort ook die kant op.
 
kan wel een intersant zijn voor bechadigingen op mijn fiets.... wat was je kwijt ?
 
Goed om te horen, mijn helm heeft ook wat lakschade em gaat binnenkort die kant op voor herstel. Ook ik ben wel benieuwd naar de kosten...
 
2 jaar en 4 maanden, dan heb je in NL nog garantie ;)
Hoeft dan weliswaar niet gratis, maar als consument mag je een bepaalde kwaliteit verwachten en dus moet een leverancier/producent met een passende oplossing komen.
 
Jan Smit?

Mijn god. Die gozer heeft nog nooit wat fatsoenlijks voortgebracht. Werkelijk. Wat een ongelooflijke kermis-kutmuziek zeg.





Ow. Deze Jan Smit is een ander.

Dan *O* *O* *O* *O* *O*
 
Ik heb EUR 75,- moeten aftikken voor deze reparatie en ben daar zeer tevreden over. Maar hij hanteert geen vaste tarieven ofzo, hij moet de schade zien en de helm vasthouden, dan weet hij wat er moet gebeuren en hoeveel tijd daar in gaat zitten en dan geeft hij je vooraf een prijs die achteraf niet hoger uitvalt.......

@Wesleyc: de helm bleek in Engeland te zijn gekocht, dus dat is al lastiger communiceren. Ik had er vast en zeker meer uit kunnen halen als ik een jaar lang intensief moeilijk had gedaan, maar daar had ik de zin en de tijd niet voor. Het is nu opgelost. Ik heb deze helm (voor het eerst en laatst) niet zelf nieuw gekocht en er dus ook niet de hoofdprijs voor betaald. Dus dat risico loop je dan.
 
Ik heb EUR 75,- moeten aftikken voor deze reparatie en ben daar zeer tevreden over. Maar hij hanteert geen vaste tarieven ofzo, hij moet de schade zien en de helm vasthouden, dan weet hij wat er moet gebeuren en hoeveel tijd daar in gaat zitten en dan geeft hij je vooraf een prijs die achteraf niet hoger uitvalt.......

@Wesleyc: de helm bleek in Engeland te zijn gekocht, dus dat is al lastiger communiceren. Ik had er vast en zeker meer uit kunnen halen als ik een jaar lang intensief moeilijk had gedaan, maar daar had ik de zin en de tijd niet voor. Het is nu opgelost. Ik heb deze helm (voor het eerst en laatst) niet zelf nieuw gekocht en er dus ook niet de hoofdprijs voor betaald. Dus dat risico loop je dan.
voor dat bedrag had ik er waarschijnlijk ook niet de moeite voor gedaan idd.
 
Weet iemand waar deze Jan Smit zit? heeft iemand zijn contact gegevens? Ik heb een shoei met lakschade. drie kleine stukkies zijn weg en nu zie je de fiber laag. Ben op zoek naar een leuke oplossing, anders moet ik het zelf spuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan