even mijn ei kwijt over een webshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Webshops.... :r

Ik had een helm besteld bij een Engelse webshop.
Enkele dagen later stuurden ze mij een mail dat hij niet op voorraad was, en dat ze hem in september/oktober pas konden leveren (er stond overigens niet bij in welk jaar).
En of ik daar mee akkoord ging... _O-

En nu heb ik hem bij een echte winkel besteld.

Heb je het geld teruggekregen?
 
Mee eens . in de tweede mail had je al die mogelijkheid :Y
Dus niet ;( , niet :( ,

omdat ik toen nog wel even wilde wachten heb ik nu geen recht meer op klantvriendelijkheid?

ik weet niet hoe het met anderen zit, maar ik ben altijd geneigd voor mezelf op te komen als iemandf me een kunstje flikt...

toegegeven is dit in eerste instantie geen halszaak, maar de toon en inhoud van dat laaste mailtje streek mij behoorlijk tegen de haren in...
 
Tja, ik zou het anders doen...

De reactie van de webshop is inderdaad erg onprofessioneel.
Zij kunnen ook aangeven: Beste blabla wij hebben voor u contact met de leverancier opgenomen, helaas kunnen zij tot op heden geen indicatie van de leertijd geven. Graag vernemen wij of u alsnog het betaalde orderbedrag gerestitueerd wenst te hebben.
Da's al een stuk minder "op de pik getrapt" dan wat er nu staat.

Aan de andere kant is aangeboden je geld terug te storten en heb jij besloten te wachten.
Dan had je beter van jouw kant in het laatste bericht om je geld kunnen vragen i.p.v dat relaas.
 
ja wat jij wil vriend :+

nee ik kreeg toch een hele andere indruk als jij tinusz....

voornamelijk het feit dat ik klaarblijkelijk tot last ben, terwijl die beste shop mijn centen al in de pocket hebben steekt me in zon geval....
ik verwacht van een winkel op zijn minst geveinzde vriendelijkheid...

hij had tenminste een indicatie hebben kunnen geven, ipv zijn gal te spuwen...

Ik geef je groot gelijk. Zolang hij geen indicatie geeft van hoe lang het gaat duren, zou ik na een maand ook wel even gaan vragen waar mijn spullen blijven (waarvoor je al betaald hebt!). Iemand op de hoogte houden over de voortgang is een kleine moeite, geeft duidelijkheid, en kost hem minder klanten.
En die bullshit over "met China zaken doen"; dat is zijn probleem toch? Je koopt het niet voor niets bij hem en niet gelijk vanuit China...

Daarbij bevalt zijn toon mij ook totaal niet.
 
Eens met Quark! Ook al heeft die Marcel eerder gezegd dat je je geld terug kon krijgen, hoeft het nog niet te betekenen dat ie zo'n mailtje gaat sturen op een zeer onvriendelijke manier naar een klant.

Heeft trouwens niets met een "dunne huid" te maken. Zo ga je gewoon niet met klanten om. Bovendien is het vrij logisch dat een klant zich aangevallen gaat voelen na zo'n mailtje, omdat degene dat niet verwacht.
 
Ik geef je groot gelijk. Zolang hij geen indicatie geeft van hoe lang het gaat duren, zou ik na een maand ook wel even gaan vragen waar mijn spullen blijven (waarvoor je al betaald hebt!). Iemand op de hoogte houden over de voortgang is een kleine moeite, geeft duidelijkheid, en kost hem minder klanten.
En die bullshit over "met China zaken doen"; dat is zijn probleem toch? Je koopt het niet voor niets bij hem en niet gelijk vanuit China...

Daarbij bevalt zijn toon mij ook totaal niet.

:^
 
:^

:+

die tip van checkwebwinkel.nl had ik wat eerder moeten weten :S
al heb ik daar ook een koso teller besteld van 200 euries... die heb ik wel netjes gekregen, en hadden toen een klantje erbij....
na deze ervaring is het wel helemaal over ja...

ik zal dit topic ook even bijhouden over de verder afwikkeling, mochten ze alsnog hun excuses aanbieden, dan zal ik dat ook hier melden..

ere wie ere toekomt... dus ze hebben nog alle gelegenheid om hun fout in mijn ogen goed te maken...
 
Laatst bewerkt:
als je geen idee hebt waneer iets binnenkomt, dan kan je dat op eigen initiatief kenbaar maken bij je klant, in dit geval heb ik alleen informatie gekregen wanneer ik daar zelf om vroeg..ze beledigden me wel, lijkt me lastig te beoordelen voor jou :? , er staat letterlijk dat ze het item hebben verwijderd uit de shop, om te voorkomen dit soort lastige mailtjes te ontvangen.... |(

toen ik aangeboden kreeg mijn geld terug of nog wachten, had ik niet voorzien dat dit zo lang kon gaan duren, toen ik navroeg wat nu de bedoeling was, werd dit beantwoord met de vraag wat ik wil!

nou ik wil dat achterlicht! maar aangezien dat wachten alleen maar een onbeschofte verkoper oplevert na een paar maal om info te hebben gevraagd, ga ik toch uiteindelijk maar voor mijn geld terug...

Hier:
Dit artikel staat nog steeds in bestelling bij onze leverancier. Zij kunnen ons geen antwoord geven op de vraag wanneer het precies geleverd gaat worden.

Ze weten het dus niet!

Op uw vraag; “wat is nu de bedoeling” kan ik alleen met een tegenvraag antwoorden; “wat wilt u?”

Dit is toch duidelijk? Of geld terug, of nog langer wachten.. de keuze is aan jou!

Ondertussen hebben wij het artikel tijdelijk op “niet zichtbaar” in onze shop gezet omdat we anders de hele dag dit soort mailtjes krijgen en moeten beantwoorden……

Zodat dus niet meer mensen het product bestellen en een aantal keer moeten mailen om te achterhalen hoe lang het nog duurt voordat het product binnen is.

Ik vind dat je je een beetje aanstelt, ze hebben je aangeboden het geld terug te storten maar daar kies jij zelf niet voor. De verkoper geeft dat hij er niet achter kan komen hoe lang het nog gaat duren, dus dan had jij moeten zeggen:
a) Okee, dan wacht ik net zolang totdat het product er is!
b) Okee, ik heb geen zin om te wachten dus wil graag m'n geld terug!
Klaar.
 
Ben je je ei nu kwijt of voel je je eigenlijk een beetje knullig?
Misschien een polletje aanmaken, is tenslotte leuk topic :Y :Y :Y
 
Hier:
Dit artikel staat nog steeds in bestelling bij onze leverancier. Zij kunnen ons geen antwoord geven op de vraag wanneer het precies geleverd gaat worden.

Ze weten het dus niet!

Op uw vraag; “wat is nu de bedoeling” kan ik alleen met een tegenvraag antwoorden; “wat wilt u?”

Dit is toch duidelijk? Of geld terug, of nog langer wachten.. de keuze is aan jou!

Ondertussen hebben wij het artikel tijdelijk op “niet zichtbaar” in onze shop gezet omdat we anders de hele dag dit soort mailtjes krijgen en moeten beantwoorden……

Zodat dus niet meer mensen het product bestellen en een aantal keer moeten mailen om te achterhalen hoe lang het nog duurt voordat het product binnen is.

Ik vind dat je je een beetje aanstelt, ze hebben je aangeboden het geld terug te storten maar daar kies jij zelf niet voor. De verkoper geeft dat hij er niet achter kan komen hoe lang het nog gaat duren, dus dan had jij moeten zeggen:
a) Okee, dan wacht ik net zolang totdat het product er is!
b) Okee, ik heb geen zin om te wachten dus wil graag m'n geld terug!
Klaar.


Ben het niet helemaal met je eens. Ja je hebt gelijk als je zegt dat TS antwoord heeft gekregen op zijn vraag. Maar de manier waarop is ver van professioneel en klantvriendelijk te noemen.
Kwa klantvriendelijkheid is het bedrijf in dit gevalduidelijk tekort geschoten.

Hiermee wil ik overigens geen waardeoordeel geven over het bedrijf in zijn algemeenheid.
 
topic is zeker leuk :+

en nee ik voel me niet knullig ;)

stu heeft "bijna" gelijk, ware het niet zo dat als ik netjes te woord zou zijn gestaan ik ook anders had gereageerd.. bovendien mis ik optie c:
nog een Bepaalde periode willen wachten en dan alsnog mijn geld terug...

poll is een leuk idee, hoe maak je die een aan :P ?
 
Laatst bewerkt:
ik plaats dit maar even hier, maar als dit niet correct geplaats is dan mag een modje hem wel ff op de juiste plek neerpoten.

ik ben bezig met mijn fighterje, en dacht een mooie goedkope bron te hebben gevonden voor onderdelen, en had dus een achterlichtunit besteld bij een scooterwebsjop. en een naar eigen zeggen redelijk gerenommeerde ook nog..

verhaal in het kort: ik heb betaald maar kreeg maar niets geleverd, en bij navraag waar het bleef wisten zij het ook niet...
ik zal voor de eerlijkheid even mijn mailwisseling even quoten hier, maar eventuele slimmerikken hier die hier ook zouden willen bestellen zijn bij deze gewaarschuwd.en daarop mijn reactie:mijn vraag nu:
vinden jullie mijn reactie terecht, of heb ik het wat overtrokken...
het mag dan wel een pleepot webshop zijn, maar je bent toch wel wat vriendelijk naar klanten?
Ik vind je reactie zwaar overtrokken. Hun laatste mailtje is ook niet helemaal correct maar hij geeft daarin wel aan dat zij openstaan voor een oplossing. Met zo'n zeikmail terug te sturen bereik je helemaal niets, alleen maar dat ze echt geen meter harder voor je gaan lopen.

En je hebt blijkbaar idd geen verstand van onderdelen inkopen, anderhalve maand is (helaas) heel normaal, en niet alleen met onderdelen bestellen in China. Als bedrijf is het vaak ook afwachten (en nabellen, en nabellen, en nabellen) wanneer de onderdelen nu eindelijk binnenkomen. Dus dat zij je geen antwoord kunnen geven is reëel.

~[edit] Wat mij vaak opvalt is dat de klant tegenwoordig eist als een koning behandelt te worden maar de leverancier behandelt als een stuk stront :N
 
Laatst bewerkt:
Ik vind weinig mis met de reactie van de Scootparts. Zij geven in eerste instantie direct en netjes aan dat de klant kan kiezen tussen afbestellen/geldterugkrijgen en afwachten.

Vervolgens lees ik in de mail van 25 mei een geïrriteerde reactie van Quark, zonder dat hij ingaat op het aanbod van Scooterparts en zonder dat hij navraag doet waarom het zo lang duurt. Je oordeelt dus zonder te weten of dat wat je wilt, wel uitvoerbaar is. Op 17 juni nogmaals.

De reactie van Scootparts van 18 juni lijkt mij daarom volkomen terecht, maar ik geef wel toe: ze stelen het wat scherp. Desondanks lijkt het mij een typisch gevalltetje 'wie de bal kaatst...'.

Tot slot nog een tip: als iemand wat van je wil, welke toon wil je dat hij tegen jou aanslaat? Als je op die vraag antwoord hebt gevonden, probeer dat dan hetzelfde te doen naar Scootparts. Moet je eens zien wat je dan voor elkaar krijgt! Met moddergooien kweek je nooit en te never goodwill. Met als gevolg dat zij met de hakken in het zand gaan en niet meer energie in je steken dan strikt noodzakelijk. Dan kun je nog zo hard roepen dat jij klant en dus koning bent; het menselijk gevoel/rechtvaardigheid wint het dan van het zakelijk belang...

Groet.
 
Ik vind weinig mis met de reactie van de Scootparts. Zij geven in eerste instantie direct en netjes aan dat de klant kan kiezen tussen afbestellen/geldterugkrijgen en afwachten.

Vervolgens lees ik in de mail van 25 mei een geïrriteerde reactie van Quark, zonder dat hij ingaat op het aanbod van Scooterparts en zonder dat hij navraag doet waarom het zo lang duurt. Je oordeelt dus zonder te weten of dat wat je wilt, wel uitvoerbaar is. Op 17 juni nogmaals.

De reactie van Scootparts van 18 juni lijkt mij daarom volkomen terecht, maar ik geef wel toe: ze stelen het wat scherp. Desondanks lijkt het mij een typisch gevalltetje 'wie de bal kaatst...'.

Tot slot nog een tip: als iemand wat van je wil, welke toon wil je dat hij tegen jou aanslaat? Als je op die vraag antwoord hebt gevonden, probeer dat dan hetzelfde te doen naar Scootparts. Moet je eens zien wat je dan voor elkaar krijgt! Met moddergooien kweek je nooit en te never goodwill. Met als gevolg dat zij met de hakken in het zand gaan en niet meer energie in je steken dan strikt noodzakelijk. Dan kun je nog zo hard roepen dat jij klant en dus koning bent; het menselijk gevoel/rechtvaardigheid wint het dan van het zakelijk belang...

Groet.

Ik vind je reactie zwaar overtrokken. Hun laatste mailtje is ook niet helemaal correct maar hij geeft daarin wel aan dat zij openstaan voor een oplossing. Met zo'n zeikmail terug te sturen bereik je helemaal niets, alleen maar dat ze echt geen meter harder voor je gaan lopen.

En je hebt blijkbaar idd geen verstand van onderdelen inkopen, anderhalve maand is (helaas) heel normaal, en niet alleen met onderdelen bestellen in China. Als bedrijf is het vaak ook afwachten (en nabellen, en nabellen, en nabellen) wanneer de onderdelen nu eindelijk binnenkomen. Dus dat zij je geen antwoord kunnen geven is reëel.

:^
 
Ik kan me de reactie van Quark goed voorstellen, mij staat de toon in de mails die hij kreeg ook niet aan.
Zo sta je een klant niet te woord, punt.
 
Ik vind je reactie zwaar overtrokken. Hun laatste mailtje is ook niet helemaal correct maar hij geeft daarin wel aan dat zij openstaan voor een oplossing. Met zo'n zeikmail terug te sturen bereik je helemaal niets, alleen maar dat ze echt geen meter harder voor je gaan lopen.

En je hebt blijkbaar idd geen verstand van onderdelen inkopen, anderhalve maand is (helaas) heel normaal, en niet alleen met onderdelen bestellen in China. Als bedrijf is het vaak ook afwachten (en nabellen, en nabellen, en nabellen) wanneer de onderdelen nu eindelijk binnenkomen. Dus dat zij je geen antwoord kunnen geven is reëel.

Als het maanden kan gaan duren voordat het product er is (die scooterzaak weet dus dat dat voor kan komen) kan die zaak toch zeggen dat het heel lang kan duren? Aan "ik weet niet wanneer ik het krijg" heeft de TS helemaal niets. Het product kan er dan met 1 week zijn, maar dus ook maanden.

Ik vind dat die winkel bv. wel had kunnen zeggen dat het heel lang kan duren, en kan adviseren om het geld terug te nemen. En anders kan ie na bv. 2 weken even bellen/mailen naar de klant dat ie nog steeds niets weet en adviseert om het geld terug te storten.

Zo zou ik het iig doen als winkel zijnde. :)

En met dat inkoopverhaal heeft de TS helemaal NIETS mee te maken.
 
Laatst bewerkt:
Als het maanden kan gaan duren voordat het product er is (die scooterzaak weet dus dat dat voor kan komen) kan die zaak toch zeggen dat het heel lang kan duren? Aan "ik weet niet wanneer ik het krijg" heeft de TS helemaal niets. Het product kan er dan met 1 week zijn, maar dus ook maanden.

Ik vind dat die winkel bv. wel had kunnen zeggen dat het heel lang kan duren, en kan adviseren om het geld terug te nemen. En anders kan ie na bv. 2 weken even bellen/mailen naar de klant dat ie nog steeds niets weet en adviseert om het geld terug te storten.

Zo zou ik het iig doen als winkel zijnde. :)

En dat inkoopverhaal heeft de TS helemaal NIETS mee te maken.

En als die zaak nou niet weet hoe lang het duurt voordat het product er is?
De zaak kan dan wel zeggen dat het nog vreselijk lang gaat duren, maar wie weet is het volgende week binnen. TS had gewoon z'n geld moeten terugvragen, dan was het allemaal klaar geweest!
 
Als het maanden kan gaan duren voordat het product er is (die scooterzaak weet dus dat dat voor kan komen) kan die zaak toch zeggen dat het heel lang kan duren? Aan "ik weet niet wanneer ik het krijg" heeft de TS helemaal niets. Het product kan er dan met 1 week zijn, maar dus ook maanden.

Ik vind dat die winkel bv. wel had kunnen zeggen dat het heel lang kan duren, en kan adviseren om het geld terug te nemen. En anders kan ie na bv. 2 weken even bellen/mailen naar de klant dat ie nog steeds niets weet en adviseert om het geld terug te storten.
Ze geven de optie van geld terug al in hun eerste mailtje.
Zo zou ik het iig doen als winkel zijnde. :)

En dat inkoopverhaal heeft de TS helemaal NIETS mee te maken.
Waarschijnlijk bedoelt om duidelijk te maken dat zij ook geen zinnig woord kunnen zeggen over de levertijd, het staat er alleen erg bot.
 
Hier:
Dit artikel staat nog steeds in bestelling bij onze leverancier. Zij kunnen ons geen antwoord geven op de vraag wanneer het precies geleverd gaat worden.

Ze weten het dus niet!
Wat heeft de klant hieraan dan? Duurt het een week? Een jaar? Als die verkoper dat al niet kan antwoorden, moet hij helemaal niet met die lui in zee gaan.

Op uw vraag; “wat is nu de bedoeling” kan ik alleen met een tegenvraag antwoorden; “wat wilt u?”

Dit is toch duidelijk? Of geld terug, of nog langer wachten.. de keuze is aan jou!

Ondertussen hebben wij het artikel tijdelijk op “niet zichtbaar” in onze shop gezet omdat we anders de hele dag dit soort mailtjes krijgen en moeten beantwoorden……

Zodat dus niet meer mensen het product bestellen en een aantal keer moeten mailen om te achterhalen hoe lang het nog duurt voordat het product binnen is.
Klant is koning. Domme vragen bestaan niet, en ik zelf zou ook achterdochtig worden als het product waarvoor ik al betaald had opeens uit de webshop is verdwenen. Om dan op een geïrriteerde toon te antwoorden is gewoon niet echt slim, als je je klanten wil behouden.

Ik vind dat je je een beetje aanstelt, ze hebben je aangeboden het geld terug te storten maar daar kies jij zelf niet voor. De verkoper geeft dat hij er niet achter kan komen hoe lang het nog gaat duren, dus dan had jij moeten zeggen:
a) Okee, dan wacht ik net zolang totdat het product er is!
b) Okee, ik heb geen zin om te wachten dus wil graag m'n geld terug!
Klaar.

Hij had ook netjes kunnen antwoorden dat hij er mee bezig is, of er z.s.m. achteraan gaat. Of de klant alsnog (op een klantvriendelijke manier) te vragen of hij liever zijn geld teruggestort ziet. Dan had dit topic niet bestaan en had de TS dan de volgende keer misschien weer wat bij deze webshop besteld.
Hij wil toch geld verdienen, dus wie stelt zich nou aan?
 
Overigens maak je zelf een net zo "beledigende" opmerking over hun webshop, ook al is het een reactie op hun uitspraak...doe het dan zelf ook niet :)

Maar goed...volgens mij ligt het er gewoon aan hoe je het mailtje leest, 50% kan er tegen 50% niet...
 
Ik vind weinig mis met de reactie van de Scootparts. Zij geven in eerste instantie direct en netjes aan dat de klant kan kiezen tussen afbestellen/geldterugkrijgen en afwachten.
klopt, op dat moment was ik nog bereidt om een poosje te wachten...
Vervolgens lees ik in de mail van 25 mei een geïrriteerde reactie van Quark, zonder dat hij ingaat op het aanbod van Scooterparts en zonder dat hij navraag doet waarom het zo lang duurt. Je oordeelt dus zonder te weten of dat wat je wilt, wel uitvoerbaar is. Op 17 juni nogmaals.
in die bewuste mail is geen irritatie te vinden, lees hem nog eens... ik vroeg daarin of ze me meer konden vertellen over de leveringperiode...

De reactie van Scootparts van 18 juni lijkt mij daarom volkomen terecht, maar ik geef wel toe: ze stelen het wat scherp. Desondanks lijkt het mij een typisch gevalltetje 'wie de bal kaatst...'.
kan zijn, op een bepaald punt was er wel sprake van irritatie mijnerzijds. echter, op mijn vragen wat de bedoeling is, krijg ik alleen een wedervraag....
Tot slot nog een tip: als iemand wat van je wil, welke toon wil je dat hij tegen jou aanslaat? Als je op die vraag antwoord hebt gevonden, probeer dat dan hetzelfde te doen naar Scootparts. Moet je eens zien wat je dan voor elkaar krijgt! Met moddergooien kweek je nooit en te never goodwill. Met als gevolg dat zij met de hakken in het zand gaan en niet meer energie in je steken dan strikt noodzakelijk. Dan kun je nog zo hard roepen dat jij klant en dus koning bent; het menselijk gevoel/rechtvaardigheid wint het dan van het zakelijk belang...

Groet.

nogmaals, geb je denk ik niet heel goed gelezen anders had je op moeten merken dat ik de eerste maand netjes en correct ben gebleven...
na die periode heb ik inderdaad een wat korter mailtje gestuurd, maar heb nimmer een dergelijke reactie verwacht..

ik(voor mijn vrouw) heb zelf ook een tijdje een webshop gehad, maar heb nimmer op zon manier een klant "geholpen"....
 
Wesley87 schreef op 18 juni 2009 @ 20:06:

[...]

Wat heeft de klant hieraan dan? Duurt het een week? Een jaar? Als die verkoper dat al niet kan antwoorden, moet hij helemaal niet met die lui in zee gaan.

De klant heeft er niets aan, maar heeft wel de keuze om te wachten of het geld terug te vragen. De verkoper kan moeilijk een ontvangst-datum gaan bedenken toch?

[...]

Klant is koning. Domme vragen bestaan niet, en ik zelf zou ook achterdochtig worden als het product waarvoor ik al betaald had opeens uit de webshop is verdwenen. Om dan op een geïrriteerde toon te antwoorden is gewoon niet echt slim, als je je klanten wil behouden.

Het had anders verwoord kunnen worden, dat ben ik met je eens. Ik denk alleen dat TS het veel te negatief leest. Volgens mij bedoelde de zaak dat het product onzichtbaar gemaakt was zodat het niet meer bestelt zou worden tot het moment dat er weer duidelijkheid was over de datum waarop het binnen zou zijn.
"We hebben het weggehaald zodat er niet nog meer mensen het product gaan bestellen en heel erg lang moeten wachten > mailtjes gaan sturen over hoe lang het nog gaan duren"

[...]


Hij had ook netjes kunnen antwoorden dat hij er mee bezig is, of er z.s.m. achteraan gaat. Of de klant alsnog (op een klantvriendelijke manier) te vragen of hij liever zijn geld teruggestort ziet. Dan had dit topic niet bestaan en had de TS dan de volgende keer misschien weer wat bij deze webshop besteld.

Wie zegt dat de zaak er niet achteraan gegaan is? Als er geen nieuwe informatie te krijgen is, is het er gewoon niet. Als ik een na een maand wachten m'n product nog niet had ontvangen, dan had ik het geannuleerd. TS blijkbaar niet, dus hij zal moeten blijven wachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan