Even voorstellen.

Moonman

MF'er
21 aug 2023
59
77
Dames en Heren,

Ik introduceer mezelf even als zijnde her-intreder. Eigenlijk ben ik nog steeds een rookie. Dus mijn Rookie status klopt wel :D.
Ik ben een man, 42 jaar oud en woon in de Bommelerwaard. Puntje van Gelderland. Ik ben na een Gastric Bypass veel afgevallen, en wil weer gaan rijden.

In 2008 mijn rijbewijs gehaald, daarna paar keer gehuurd en daarna nooit meer gereden.
Nu dus weer aan het kijken naar een eigen motor (voor het eerst). Ik zit naar een NC750X te kijken. Iemand ervaringen met deze motor, of dit soort motoren, voor een beginner? Ik ben van plan een paar herhaal-lessen te nemen. Het rijden op zich durf ik wel aan, maar even weer wat kennis en kunde opfrissen leek me niet verkeerd.

Anyways, Ik ben Jerry. Voor vragen, stel ze gerust.
 
Welkom Jerry op het Forum en alvast veel veilige kilometers gewenst. Succes met het vinden van een geschikte motor voor jou. :]
 
Hoi Jerry,
Ik ben toen, 10 jaar geleden, weer begonnen met motor rijden en een NC750X (gewicht ca. 250 kg) in april nieuw gekocht met montage navigatie en koffer set (meestal pakket in de aanbieding in het voorjaar voor een hele mooie prijs). Ook meteen accu oplaad connector en ketting smeersysteem laten monteren. Als je dat meteen doet dan scheelt het erg veel qua kosten en onderhandelen. Ik heb de NC750X toen genomen omdat die makkelijk stuurt en erg zuinig is (1 liter op 30 km wel gereden), een ideale tank opbergruimte. Nu aantal jaren voor ktm 1290gt gekozen omdat die completer is voor mij behalve de aanschafprijs dan. Was toen meerdere keren motor van het jaar in zijn klasse. Hij is lekker licht ( ca. 220 kg), heeft ca. 175pk, grote tank en erg veel luxe om te rijden maar koffers set kan er ook op makkelijk op. Als ik nu zou beginnen zou ik weer NC750X of de Yamaha (900) Tracer GT voor een paar jaar rijden en dan in het voorjaar aanschaffen. En dan over 3 jaar voor KTM of Ducati gaan.

En voor nu vooral proef rijden op diverse modellen.
Succes met keuze...
 
Hoi Jerry,
Ik ben toen, 10 jaar geleden, weer begonnen met motor rijden en een NC750X (gewicht ca. 250 kg) in april nieuw gekocht met montage navigatie en koffer set (meestal pakket in de aanbieding in het voorjaar voor een hele mooie prijs). Ook meteen accu oplaad connector en ketting smeersysteem laten monteren. Als je dat meteen doet dan scheelt het erg veel qua kosten en onderhandelen. Ik heb de NC750X toen genomen omdat die makkelijk stuurt en erg zuinig is (1 liter op 30 km wel gereden), een ideale tank opbergruimte. Nu aantal jaren voor ktm 1290gt gekozen omdat die completer is voor mij behalve de aanschafprijs dan. Was toen meerdere keren motor van het jaar in zijn klasse. Hij is lekker licht ( ca. 220 kg), heeft ca. 175pk, grote tank en erg veel luxe om te rijden maar koffers set kan er ook op makkelijk op. Als ik nu zou beginnen zou ik weer NC750X of de Yamaha (900) Tracer GT voor een paar jaar rijden en dan in het voorjaar aanschaffen. En dan over 3 jaar voor KTM of Ducati gaan.

En voor nu vooral proef rijden op diverse modellen.
Succes met keuze...
Mooie reactie!! Dankjewel. Ik ga zeker laten weten wat het gaat worden. Heb inmiddels ook met een schuin oog zitten kijken naar een Kawa Versys 650......stoere neus. Maar t zal wel de NC750X worden gok ik......
 
Welkom en goed dat je weer opstapt?
Waar woon je in de bommelerwaard?
Ik woon in het eerste dorpje in de gemeente West Maas en Waal 😄
 
Terug
Bovenaan Onderaan