Examenroute Rijswijk??

Status
Niet open voor verdere reacties.
putdeksels en witte tekens zijn geen probleem:/
Maar elke keer als ik wil inhalen moet ik 2 rijstroken naar links en daarna weer 4 rijstroken naar rechts.. en elke keer is het vol met vrachtwagens dus heb ik never nooit de tijd om erin te proppen.
Een vrachtwagen sneedt mij al een keertje tijdens lessen domme idioot dat ie was maar goed.
Als ik niet inhaal en rustig met 90 verder ga is het weer een probleem..
Waarom ga je nu al examen doen? :?
 
putdeksels en witte tekens zijn geen probleem:/
Maar elke keer als ik wil inhalen moet ik 2 rijstroken naar links en daarna weer 4 rijstroken naar rechts.. en elke keer is het vol met vrachtwagens dus heb ik never nooit de tijd om erin te proppen.
Een vrachtwagen sneedt mij al een keertje tijdens lessen domme idioot dat ie was maar goed.
Als ik niet inhaal en rustig met 90 verder ga is het weer een probleem..
Sorry dat ik het zeg maar als je je rijbewijs haalt moet je verkeersinzicht en voertuigbeheersing hebben.
Als je dus alleen van A naar B kan rijden als je de route uit je hoofd heb geleerd ben je in mijn ogen niet toe aan je examen en je rijbewijs.
 
putdeksels en witte tekens zijn geen probleem:/
Maar elke keer als ik wil inhalen moet ik 2 rijstroken naar links en daarna weer 4 rijstroken naar rechts.. en elke keer is het vol met vrachtwagens dus heb ik never nooit de tijd om erin te proppen.
Een vrachtwagen sneedt mij al een keertje tijdens lessen domme idioot dat ie was maar goed.
Als ik niet inhaal en rustig met 90 verder ga is het weer een probleem..


hoeveel rijstroken hebben ze bij jou??
2 naar links/4 terug
volgende auto
2 naar links/4 terug
volgende auto
""
 
Niet de busbaan op bij De Boogaard, dat helpt ook best wel...
Tweede keer examen ging ik door Voorburg, dan A4 op, bij Rijswijk/ Delft weer keren en regelrecht naar het CBR. 20 minuutjes en klaar.
 
Hallo,

Ik heb binnenkort examen vanaf Rijswijk alleen ik heb geen B rijbewijs dus heb geen ervaring met de wegen en routes etc...
Kan iemand via google een route maken die de cbr vaak gebruikt?
Ik moet de snelwegen echt goed uit mijn hoofd weten en vroeg de borden zien en snel van rijstroken slingeren.

Freudiaanse typfout? O-)

Ik mag toch hopen dat je weleens bij iemand anders in de auto hebt gezeten op de snelweg zodat je weet hoe het er uitziet....
Nergens in de wereld zijn zo idioot veel wegwijzers als in Nederland. Een snelwegafslag wordt aangegeven op 1200 m, 600 m, dan 300 m de plaatsen als je niet afslaat (daar doe je je knipper aan!) en vlak van tevoren nog een bord.
Als je geen aandacht 'over' hebt om die borden in de gaten te houden, hoor je simpelweg nog niet op de openbare weg thuis. Want dan mis je niet alleen een afslag, maar ook de verkeersborden, de aanwijzingen, de spelende kinderen, het uit het parkeervak wegrijdende koekblik, de vrachtwagen die wil invoegen.
En dat brengt me bij het volgende:
putdeksels en witte tekens zijn geen probleem:/
Maar elke keer als ik wil inhalen moet ik 2 rijstroken naar links en daarna weer 4 rijstroken naar rechts.. en elke keer is het vol met vrachtwagens dus heb ik never nooit de tijd om erin te proppen.
Een vrachtwagen sneedt mij al een keertje tijdens lessen domme idioot dat ie was maar goed.
Als ik niet inhaal en rustig met 90 verder ga is het weer een probleem..

Als jij het nog niet beheerst, geeft dat geen recht om je medeweggebruikers maar klakkeloos de schuld te geven en uit te schelden - zelfs niet als ze een fout maken. Schelden geeft alleen maar blijk van een strontmentaliteit.
Iedereen maakt fouten; een goede motorrijder calculeert dat in. Anders maakt hij het niet lang.
 
Laatst bewerkt:
Niet de busbaan op bij De Boogaard, dat helpt ook best wel...
Tweede keer examen ging ik door Voorburg, dan A4 op, bij Rijswijk/ Delft weer keren en regelrecht naar het CBR. 20 minuutjes en klaar.

Hier kan ik zeker wat mee.
Inderdaad mij werd ook verteld dat ze heel vaak langs de Bogaard gaan maar binnendoor heb ik geen problemen mee.
Het is dat ik beetje mezelf in de tijdskort inrijd waardoor weer helemaal naar rechter rijstrook voor uitvoegen niet te laat kom maar door al die drukke verkeer en vrachtwagens wel het geval wordt.
Er word verwacht dat ik ga inhalen en dus moet ik dat forceren.. gelukkig is examen om ee uur of 10/11 dus hoop ik dat het wel meevalt.
 
*O* weer een post van Mustiej *O*Freudiaanse typfout? O-)

Ik mag toch hopen dat je weleens bij iemand anders in de auto hebt gezeten op de snelweg zodat je weet hoe het er uitziet....
Nergens in de wereld zijn zo idioot veel wegwijzers als in Nederland. Een snelwegafslag wordt aangegeven op 1200 m, 600 m, dan 300 m de plaatsen als je niet afslaat (daar doe je je knipper aan!) en vlak van tevoren nog een bord.
Als je geen aandacht 'over' hebt om die borden in de gaten te houden, hoor je simpelweg nog niet op de openbare weg thuis. Want dan mis je niet alleen een afslag, maar ook de verkeersborden, de aanwijzingen, de spelende kinderen, het uit het parkeervak wegrijdende koekblik, de vrachtwagen die wil invoegen.
En dat brengt me bij het volgende:Als jij het nog niet beheerst, geeft dat geen recht om je medeweggebruikers maar klakkeloos de schuld te geven en uit te schelden - zelfs niet als ze een fout maken. Schelden geeft alleen maar blijk van een strontmentaliteit.
Iedereen maakt fouten; een goede motorrijder calculeert dat in. Anders maakt hij het niet lang.

Ik geef toe dat ik die verkeersborden op de SNELWEG(alleen snelweg!) te laat in de gaten heb waardoor ik mijn afslag mis.
Dit komt door te weinig ervaring gewoon en vanwege de nieuwe regeling(gaat dat wel door aangezien ik nergens kan lezen dat ie goedgekeurd is door de kamer) moet ik de examen op.

Die vrachtwagen sneedt mijn instructeur ook want op het moment dat ik aangeef om te ritsen ging hij extra gas geven.
Gelukkig kende mijn instructeur de baas van hem.
 
Waarom stel je je vragen over bepaalde situaties niet aan je instructeur? Daar betaal je hem nl. voor. Bespreek je de les nooit na?
Mijn laatste les was één met verzoeknrs; ik mocht zelf aangeven waar/welke situaties ik nog niet helemaal zeker van was. Dat werd dus een les met 30 rotondes.
De rit vóór het examen kreeg ik nog weer uitdrukkelijk de vraag of er nog specifieke plekken waren waar ik vragen over had.
Als jouw instructeur dat niet vraagt, neem dan zelf het initiatief en zeg dat je je daar nog niet zeker over voelt!
BTW ondanks mijn indrukwekkende aantal lesuren ben ik met mijn examenroute (32 km!) ook nog wel langs wegen geweest waar ik nog nooit had gereden.
 
Laatst bewerkt:
Ik geef toe dat ik die verkeersborden op de SNELWEG(alleen snelweg!) te laat in de gaten heb waardoor ik mijn afslag mis.
Dit komt door te weinig ervaring gewoon en vanwege de nieuwe regeling(gaat dat wel door aangezien ik nergens kan lezen dat ie goedgekeurd is door de kamer) moet ik de examen op.

Die vrachtwagen sneedt mijn instructeur ook want op het moment dat ik aangeef om te ritsen ging hij extra gas geven.
Gelukkig kende mijn instructeur de baas van hem.

Wow....... gaat ie hem thuis opzoeken? -O-

Als motorrijder moet je ècht wat vergevingsgezinder worden, anders heb je echt geen leven op de motor!

Ik zou zeggen; plan nog een extra les in.
*edit; ach, ik zie dat je morgen al moet. Nou, succes en gewoon niet boos of opgefokt worden (wat je blijkbaar gauw doet), maar gewoon rustig alles blijven waarnemen.
 
Laatst bewerkt:
Je instructeur rijdt echt wel langs mogelijke examenroutes tijdens je lessen. Maargoed verder niet echt belangrijk, ga gewoon lekker rijden en doe je ding. Al vraag ik me af of dit goed gaat aflopen, zo te zien heb je er zelf al weinig vertrouwen in en is het meer haastwerk voor de nieuwe regeling..
 
Niks geen routes leren kennen, want net als je denkt van ;'Ha, deze route ken ik'.
Dan zegt je instructeur of examinator van; 'Hier rechts'.
En dan ben je de kluts kwijt, en maak je onnodig fouten.

Maar als ik je zo hoor, vraag ik me wel af of je er wel klaar voor bent??
Succes in ieder geval!
 
Niks geen routes leren kennen, want net als je denkt van ;'Ha, deze route ken ik'.
Dan zegt je instructeur of examinator van; 'Hier rechts'.
En dan ben je de kluts kwijt, en maak je onnodig fouten.

Maar als ik je zo hoor, vraag ik me wel af of je er wel klaar voor bent??
Succes in ieder geval!

Toch wel fijn als je de instinkers op de bekende routes kent. Situaties waar je nadat je een rijbewijs hebt gehaald nooit meer over nadenkt, maar bij een examen best lastig kunnen zijn.
 
Ik ben er zeker klaar voor.
Natuurlijk examen zenuwen bla bla bla iedereen kent het wel.
Het is gewoon om mij even extra les leren via google maps dan ipv een lesgeld betalen waar ik toch geen tijd voor heb.
Morgen ga ik ietje langer voorrijden dan normaal dus ja.. ik weet niet wat ik in die ander half uurtje ga doen.
De bravok leren, eventjes een klein toertje maken of vragen dat ik gelijk de snelweg opmag?
 
Ik ben er zeker klaar voor.
Natuurlijk examen zenuwen bla bla bla iedereen kent het wel.
Het is gewoon om mij even extra les leren via google maps dan ipv een lesgeld betalen waar ik toch geen tijd voor heb.
Morgen ga ik ietje langer voorrijden dan normaal dus ja.. ik weet niet wat ik in die ander half uurtje ga doen.
De bravok leren, eventjes een klein toertje maken of vragen dat ik gelijk de snelweg opmag?
Als je morgen al examen hebt, zou ik idd even opzoeken wat bravok is :Y
 
Bij de rijschool waar ik heb gelest mogen ze meestal zelf de route mogen kiezen van de examinatoren
maar misschien doen ze dat in Arnhem allemaal wel?

Succes morgen.
 
Ik herken je probleem ik bedoel wie kan de verkeersborden lezen, regels toepassen en tegelijk zo motor bedienen met hendels en pedalen het is gewoon niet te doen! Ik heb zelf alle wegen in google earth bekeken van boven om de bochten te zien de putdeksels en zebrapaden, daarna in street view om alle verkeersborden te leren, ging echt perfect daarna het examen ik doe het nu nog zo als ik ergens heen moet even de route voorrijden in street view, helaas ben ik wel een keer recht over een rotonde heen gereden die stond in google maps nog als kruispunt en niet als rontonde, dat koste dus mijn eerste motor, bij de A4 ben ik ook een keer gestopt er was opeens een stuk 80 met een slinger erin deze had ik ook nooit gezien in google maps dus was ik verdwaald op de snelweg, stoppen op de vluchtstrook zoeken in me telefoon bleek dat die weg nog wel de A4 was en sloot wel weer aan dus na 30 minuten toch doorgereden zonder de weg te weten ik vond het doodeng!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan