Exhaust valves

coenokken

MF'er
4 jul 2019
46
12
Hallo,

Misschien een domme vraag, maar ik ben nog al van de gadgets en vind het leuk om mijn motor alles behalve origineel te houden. In auto's kan je een kleppensysteem laten monteren dat je met een afstandsbediening kan reguleren of je hard of zacht geluid hebt. Heb je dat op een motor ook? Als dat zo is, heb je dat dan ook voor een Yamaha XJ6?
 
Volgens mij heb ik Druijf racing wel eens een filmpje zien delen op instagram van zon kleppensysteem op een of andere kawa. Ik denk niet dat er een markt bestaat voor type specifieke klepsystemen.
 

Niet voor ieder type motor.
Ik dit al eens gehoord op een ktm 1190.
Met de klep open.
Hoe dit geluid legaal kan zijn is mij een raadsel.
 
Naast geluid ook nog eens een slecht plan, je motor gaat ineens heel arm lopen.

Niet aan beginnen.
Koop dan maar een mooie E-keur uitlaat met typegoedkeuring (papiertje) voor jouw fiets en laat de motor opnieuw afstellen.
 
de Jackill & Hyde uitlaten zijn enkel legaal als de klep gesloten is. Indien je de klep open zet zijn ze absoluut niet legaal meer voor op de openbare weg. (zogenaamde show modus). Dat de uitlaten per knopdruk kunnen schakelen maakt het uiteraard lastig om te handhaven, en daarmee heb je een hiaat in de wet..
Ook zijn die uitlaten niet beschikbaar voor 4-in lijn of V4's, heeft met de motor- en uitlaatkarakteristiek te maken (en ook iets met dB(A)'s in de verschillende spectra van het gehoorbereik o.a.)

Mensen met zo'n J&H uitlaat zijn m.i. eenzelfde herriemakers (stoerdoeners, aso's, you name it) als met de gemiddelde ALI brulpijp, enkel hebben dan nét iets diepere zakken (verkrijgbaar voor KTM, BMW en Harleys namelijk) in het algemeen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan