Standaard vering?heb nog niets aangepast
ik ben a technisch en vraag me af hoe ik dat allemaal moet doen bij een cbr 600 f2 uit '91 zie wel een grote draaischijf achter zitten met een aantal getallen en voor 2 bouten die je kan verdraaien....
iemand wat tips voor een lekkere instelling?
Die van mij is ook knoerthard.
Stuiter bij een hobbel uit mn zadel!!
Achter veer is bijna helemaal opgedraait.
Maar ja wel leuk!!
ik ben niets anders gewend stond al zo toen ik hem kocht heb er wl zo'n sleutel bij voor de actervering maar op welk cijfertje moet ik hem zetten kan geloof ik 1 tot 6
en wat is helemaal in voor de voorvering is dat links of rechts om (als je erop zit)
rechtsom draaien, die Bouten/schroeven gewoon helemaal naar binnen draaien..
Achterveren zou ik gewoon ff een dealer laten doen.. Die weet dat ook precies.. Je moet maar zo denken, hoe korter je de vering maakt (door die rare moer) hoe stugger de vering...
dank je voor je reactie hier kan ik wat mee
dus ik pak straks een grote schroevendraaier en draai die 2 schroeven bij de voor vering strakker(staan volgens mij nu helemaal uit) maar hoe doe ik dat nou achter zit zo,n zwarte moer waar je met die speciale sleutel aan kan draaien maar wat is nu strakker? 1 of 6? er staan nl getalletjes op
Let op dan zet je de ingaande demping (compression) zwaarder. Om de voorspanning te verhogen moet je een steeksleutel pakken en die 'doppen' verder indraaien. Je zult de eerste niet zijn die deze fout maakt.
Maar wat wil je veranderen/verbeteren? Kijk eerst wat je aan de wegligging wilt veranderen en ga dan pas ergens aan liggen draaien.
ik merk het alweer ik blijf er wel lekker vannaf met mijn handen....
heb geen zin om de boel te verdraaien en dan op mijn bek te gaan.
ik weet eigenlijk niet wat ik wil veranderen ik bedoel stond allemaal zo toen ik hem kocht en is eigenlijk pas mijn eerste motor dus weinig kunnen vergelijken.
ik vind wel dat ie een beetje ver induikt als ik rem heeft dat met die vering te maken?
bij de voorvering heb je dus een ding waar je met een schroevendraaier aan kan draaien(die staat helemaal omhoog) en een soort moer voor een steeksleutel wat moet ik nou precies verdraaien en hoe?
er staat niets over in mijn boekje
heeft er nog iemand een tip?
Wat dacht je van 3 dingen die je kan veranderen!dank je voor je reactie ik zal straks wat gaan proberen(voor de voorkant is het nu duidelijk)
maar kan je achter dan bij een cbr ook 2 dingen veranderen? ik dacht dat er maar een grote ring zat die je op verschillende standen kon zetten...
maar zal zo eens kijken als ik weer naar huis mag rijden...
motor staat nu in de parkeergarage...
ik heb ook wat gedraaid....demping ingaand en uitgaand stugger, voor en achter...scheelde al heel veel, veel strakker sturenvoorspanning voor verhoogd en de voorpoten 1 cm laten zakken.....resultaat: lekker strak sturen...wel stug idd.....ik ga binnenkort (misschien morgen op de RIng wel ff) aan mn achterveer beginnen, kijken wat dat voor een verschil maakt met rijden......
Misschien een stomme vraag maar hoe doe je dat?Kheb op men VFR de achtervering iets losser gezet. Kvond hem iets te hard, is nu alleen wat minder stabiel in de bochten dus misschien maar weer iets harder zetten en meer zitvlees kweken.