Wat doen de meesten hier? Rijden jullie met de originele instellingen of ben je zelf gaan experimenteren (al dan niet met behulp van Performance Bikes of Moto 73)?
Zelf heb ik wel een beetje geexperimenteerd. Onder hard remmen voelde ik een soort van trilling in de voorvork (sloeg iig niet door). Was eerst bang dat het in de remschijven zat. Maar ik las in een boekje van WP dat een te lage veervoorspanning van de voorvork de oorzaak zou kunnen zijn. Nu staat de voorspanning dus een mm strakker tov origineel en het verschil is duidelijk merkbaar. Niet alleen de trilling is verdwenen, maar de motor is ook gemakkelijker om te gooien (nee niet op de grond ) bij kort bochtenwerk.
Voor m'n gevoel is hij nu aardig goed op orde (ingaande en uitgaande demping voor en achter staan ook behoorlijk wat strakker). Het leuke van dat experimenteren is dat het resultaat nog voelbaar is ook. Een nadeel: comfort is nu ver te zoeken.
Edit: ff een paar vette spelfouten eruit gegooid
Zelf heb ik wel een beetje geexperimenteerd. Onder hard remmen voelde ik een soort van trilling in de voorvork (sloeg iig niet door). Was eerst bang dat het in de remschijven zat. Maar ik las in een boekje van WP dat een te lage veervoorspanning van de voorvork de oorzaak zou kunnen zijn. Nu staat de voorspanning dus een mm strakker tov origineel en het verschil is duidelijk merkbaar. Niet alleen de trilling is verdwenen, maar de motor is ook gemakkelijker om te gooien (nee niet op de grond ) bij kort bochtenwerk.
Voor m'n gevoel is hij nu aardig goed op orde (ingaande en uitgaande demping voor en achter staan ook behoorlijk wat strakker). Het leuke van dat experimenteren is dat het resultaat nog voelbaar is ook. Een nadeel: comfort is nu ver te zoeken.
Edit: ff een paar vette spelfouten eruit gegooid
Laatst bewerkt: