extra controles op motorrijders

jopperman

MF'er
2 nov 2011
132
0
Jacht op motorduivels

AMSTERDAM - Motorracende wegpiraten zijn gewaarschuwd: wie met exorbitant hoge snelheid over de Nederlandse wegen scheurt, zal worden geconfronteerd met stevige sancties. De politie gaat de komende dagen extra controleren op snelheid en wil zo motorduivels van het asfalt krijgen.

Vooral in de Achterhoek ontstaan hachelijke taferelen. „Dikwijls veroorzaken motorrijders levensgevaarlijke situaties”, zegt een woordvoerder van het korps Noord- en Oost-Gelderland. „Afgelopen week hebben wij twee dodelijke ongevallen moeten betreuren. Deze week pakten we nog een rijbewijs af van iemand die met 112 kilometer per uur door de dorpskern reed. Vanwege het mooie weer verwachten wij dat dit weekeinde veel motorrijders op pad gaan, vandaar de verscherpte controles.”


Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl
 
Ach, dat is alleen maar angst aanjagen.
Gedraag je netjes en dan is er niks aan de hand.
112 km door een dorpskern is vragen om problemen.

En ga vroeg op pad, dan is het nog lekker rustig.
Gezien de weersvoorspelling zal het zondag(middag) veel te druk zijn op de leuke wegen.
 
Nou, gaan we hier weer ff flink klagen en zeuren over hoe we benadeeld worden en dat ze eens echte boeven moeten gaan vangen e.d... terwijl we (natuurlijk rijden we allemaal heel braaf) het er zelf naar maken...

Ik vind het niet gek en snap het wel... het is eindelijk echt goed weer in een weekend, dus veel fietsende idioten op de weg en veel motorrijders... en de cops staan ook graag langs de weg met mooi weer... ;)
 
Met regen langs de kant van de weg staan te flitsen is ook niet alles :+

gewoon wat vroeger gaan rijden, is idd lekker rustig en ook wat koeler. 30 graden is voor mij geen must om te rijden, iets minder is ook goed

(mijn ideale motor rij temperatuur is tussen de 20 en 24 graden, 10% kans op neerslag en veel zon die niet te laag staat. Deze combi komt helaas niet veel voor op de tijdstippen die mij het beste uitkomen)
 
''zal worden geconfronteerd met stevige sancties''

ja logisch, maar is iets ander dan

''zal worden geconfronteerd met extra stevige sancties''


televaag komkommertiet?
 
zolang de sneue blauwe flitslulletjes en aanverwante schurken zich niet druk maken om een échte crimi meer of minder, zal de wet ook wel niet toestaan dat je voor (té) hard rijden zwaarder gestraft wordt dan wettelijk is toegestaan hè :N _O- :W
 
Jacht op motorduivels

AMSTERDAM - Motorracende wegpiraten zijn gewaarschuwd: wie met exorbitant hoge snelheid over de Nederlandse wegen scheurt, zal worden geconfronteerd met stevige sancties. De politie gaat de komende dagen extra controleren op snelheid en wil zo motorduivels van het asfalt krijgen.

Vooral in de Achterhoek ontstaan hachelijke taferelen. „Dikwijls veroorzaken motorrijders levensgevaarlijke situaties”, zegt een woordvoerder van het korps Noord- en Oost-Gelderland. „Afgelopen week hebben wij twee dodelijke ongevallen moeten betreuren. Deze week pakten we nog een rijbewijs af van iemand die met 112 kilometer per uur door de dorpskern reed. Vanwege het mooie weer verwachten wij dat dit weekeinde veel motorrijders op pad gaan, vandaar de verscherpte controles.”
En de veroorzakers van die ongevallen waren de motorrijders?
 
Laatst bewerkt:
Ik vindt het prima, als ze meer gaan controleren op "wegpiraten", is de kans op een routinefuik en gezeur over een uitlaat kleiner.
 
Ik zie eerder lasercontrole's met boetes van +4km/u te hard :P
:^ Maar ik vind het niet erg. Vanwege de crisis rijd ik tegenwoordig expres soms wat te hard langs zo'n flitser. Ik weet eerlijk gezegd geen andere manier om gemakkelijk een extra bijdrage te leveren :)
 
Sjonge, met 112 km/u door een dorpje. Als dat nou alles is, waar maken ze zich druk om?

:+

Kijk, moesten ze nu al deze "would be" Rossi's van de weg afhalen, dan blijft er voor de normale rijder meer plaats en meer goodwill over. :(

Als ik hard wil gaan, dan ga ik het circuit op. daar kan ik harder en veiliger en vooral breng ik niemand anders zijn leven in gevaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan