extra cursus motorrijders

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Gratis, gesubsidieerd... ik word een beetje schijtziek van die politici die maar Sinterklaas spelen met ONS geld... als ik tijd en zin heb in zo'n cursus, dan ga ik wel. Daarvoor hoef je niet eerst m'n geld af te pakken en het vervolgens weer aan me terug te geven :z
 
Gratis, gesubsidieerd... ik word een beetje schijtziek van die politici die maar Sinterklaas spelen met ONS geld... als ik tijd en zin heb in zo'n cursus, dan ga ik wel. Daarvoor hoef je niet eerst m'n geld af te pakken en het vervolgens weer aan me terug te geven :z

Hadden we beter 3-letter Marokijaanen (Niet bestaand volk dus ook geen aanstoot) kunnen zijn in Amsterdam.
Hadden we nu knopen kunnen leggen op een zeilboot in New York....
 
Laatst bewerkt:
Maids: that the majority of the accidents collected during this study
involved a collision with an OV (80.2%). One hundred and forty-three of the cases (15.5%)
involved only the PTW and PTW rider (e.g., a single vehicle accident).
Degene die dus op cursus moeten zijn de automobilisten.
Ik heb overigens geen bezwaar tegen een VRO en heb die ook vorig jaar nog gedaan. Ik denk ook dat veel motorrijders veel meer met dit soort dingen bezig zijn dan automobilisten.
Natuurlijk kan je er ook rekening mee houden dat je niet gezien (zal/ kan) worden en je daarmee het vege lijf redden. Een VRO kan daar bij helpen. Maar de grote winst is toch elders te halen. Zorg dat je zichtbaar bent, niet door een fluo vest, maar door hoe je je gerdraagt.
De winst die er behaald kan worden is echter maar voor een klein deel bij motorrijders te behalen.
Er moet ook worden nagedacht hoe wij zichtbaar gemaakt kunnen worden door de weginrichting aan te passen en of voorzieningen in de auto er aan bij kunnen dragen dat motorrijders eerder opgemerkt worden. Je kan denken aan ingrijpen door de computer in de auto als een motor onopgemerkt is gebleven, vergelijk de adaptive cruise control of signaleringssystemen dat je van koers raakt. In de nieuwe E klasse zit al een computer die registreert hoe je het eerste half uur rijdt. Bij slaperig of vermoeid rijden geeft die een signaal. De automobilist zal niet uit zich zelf naar cursus gaan, hij is immers de beste bestuurder van Nederland, wat zeg ik Europa. Dus die zal met apparatuur ondersteunt moeten worden.
 
De automobilist zal niet uit zich zelf naar cursus gaan, hij is immers de beste bestuurder van Nederland, wat zeg ik Europa. Dus die zal met apparatuur ondersteunt moeten worden.
Dat ligt er maar net aan, als het als nuttig en financieel voordelig gezien wordt gaat zelfs de grootste zuurpruim wel naar een cursusje. Een cursus die opeens €100 kost ipv. €250 en je vervolgens €50 per jaar op de verzekering scheelt is een stuk aantrekkelijker!

Verder zou ik graag willen dat de gemiddelde automobilist doorkrijgt dat opletten in het verkeer wel degelijk ALTIJD nodig is. SMSen doe je maar lekker op de parkeerplaats, niet voor het stoplicht/in de file/op die saaie lange weg! :(
 
Ja dat zal misschien een aantal mensen stimuleren, maar ken jij mensen (die geen motorrijden) die voor hun auto ooit iets aan nascholing doen? En dan niet een anti-slipcursusje
Je haalt een rijbewijs en rijdt de komende, zeg 60 jaar, zonder dat ooit iemand je nog wijst op de rare dingen die je doet.
Verder heb je gelijk dat "we" in de auto teveel dingen die niet met rijden te maken hebben. Maar ook dat kan je op cursus leren.
 
helemaal mee eens sphyrnidus

volgens mij doen 'wij' motorrijders al geregeld extra opleidingen.

overigens lijkt het me een goed id om verplicht iedereen een rijlesje te laten doen. bijvoorbeeld eens in de 5 jaar.
en wat mij betreft mag iedere rijschool dat doen.

en dan om het echt gek te maken vind ik 't ook prima als men steekproefsgewijs bestuurders een examentje laat doen.

ik heb echt het id dat sommige mensen geen verkeersinzicht hebben. of totaal lak aan hun omgeving hebben

bijvoorbeeld die mensen die slecht invoegen, voorrang nemen, geen richting aangeven (terwijl je staat te wachten) etc.
 
Op de rijschool waar ik les, zijn ze ook bezig met een voortgezette rijcursus.
Je kan dan met je eige of een les motor een 1 daagse cursus doen
ziet er wel leuk uit, uitwijken met hoge snelheid in een berm etc
 
Of dit voorstel doorgaat hangt van de kilometerheffing af... als de kilometerheffing wordt ingevoerd heeft Camiel nl. geld genoeg om ons te sponseren.

p.s. Ik vind de extra cursussen die de knmv aanbiedt best prijzig, maar zodra het zonnetje weer meer schijnt zal ik de VRO 1 &2 curussen toch wel volgen.
 
Of dit voorstel doorgaat hangt van de kilometerheffing af... als de kilometerheffing wordt ingevoerd heeft Camiel nl. geld genoeg om ons te sponseren.

p.s. Ik vind de extra cursussen die de knmv aanbiedt best prijzig, maar zodra het zonnetje weer meer schijnt zal ik de VRO 1 &2 curussen toch wel volgen.

Als de km-heffing ingevoerd wordt, verwachten ze minder auto`s op de weg en meer
motorrijders.
Die motorrijders zijn dan prima geschikt als nieuwe melkkoe van de overheid.
:r
 
Laatst bewerkt:
helemaal mee eens sphyrnidus

volgens mij doen 'wij' motorrijders al geregeld extra opleidingen.

overigens lijkt het me een goed id om verplicht iedereen een rijlesje te laten doen. bijvoorbeeld eens in de 5 jaar.
en wat mij betreft mag iedere rijschool dat doen.

en dan om het echt gek te maken vind ik 't ook prima als men steekproefsgewijs bestuurders een examentje laat doen.

ik heb echt het id dat sommige mensen geen verkeersinzicht hebben. of totaal lak aan hun omgeving hebben

bijvoorbeeld die mensen die slecht invoegen, voorrang nemen, geen richting aangeven (terwijl je staat te wachten) etc.

al is het maar een lesje theorie!! nieuwe regels en nieuwe borden, omgaan met tomtom en dat soort dingen..

het verschil tussen mijn rijlessen toen en die van mijn dochter nu zijn echt gigantisch.. ik had het met 13 lessen in de pocket en tegenwoordig gaan ze het met 30 pas eens aanvragen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan